  • 11. Data: 2023-02-27 15:30:19
    Temat: Re: UART dla 6502
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/02/2023 11:57, Cezar wrote:
    > A tak na marginesie to nawet Atari nie uzywało specjalizowanych UARTów.

    POKEY to częściowo UART.

  • 12. Data: 2023-02-27 18:52:15
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 27/02/2023 14:30, heby wrote:

    > POKEY to częściowo UART.

    SIO jest mało podobne do UART szczerze mówiąc. Oczywiscie da się zmusić
    RS232 do gadania z SIO (patrz SIO2PC) ale to juz typowy bitbang.

    Taka ciekawostka - Atari SIO zostało zaprojektowane przez tego samego
    człowieka (Joseph Decuir) , który potem maczał palce w Amigach,
    standardzie USB, Bluetooth, GSM i innych ciekawych urządzeniach.

    c.

  • 13. Data: 2023-02-27 19:03:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/02/2023 18:52, Cezar wrote:
    > SIO jest mało podobne do UART

    https://en.wikipedia.org/wiki/POKEY#Serial_input_out
    put_port

    > Oczywiscie da się zmusić
    > RS232 do gadania z SIO (patrz SIO2PC) ale to juz typowy bitbang.

    POKEY zajmuje się konwersją szeregowo/równoległą dla typowej transmisji
    UART oraz zgłaszanime przerwań transmisji. Trudno nazywać to bitbangiem.

    > Taka ciekawostka - Atari SIO zostało zaprojektowane przez tego samego
    > człowieka (Joseph Decuir) , który potem maczał palce  w Amigach,
    > standardzie USB, Bluetooth, GSM i innych ciekawych urządzeniach.

    Akurat 8-bit Atari i Commodore Amiga mają z sobą bardzo wiele wspólnego
    pod względem koncepcji. Podobnie jak Commodore 64 i Atari ST...

  • 14. Data: 2023-02-27 19:42:23
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 27/02/2023 18:03, heby wrote:

> [...]
    >
    > POKEY zajmuje się konwersją szeregowo/równoległą dla typowej transmisji
    > UART oraz zgłaszanime przerwań transmisji. Trudno nazywać to bitbangiem.
    Pisałem o bitbangu po stronie PC w przypadku SIO2PC

  • 15. Data: 2023-02-27 19:50:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/02/2023 19:42, Cezar wrote:
    > Pisałem o bitbangu po stronie PC w przypadku SIO2PC

    Po stronie PC też nie ma bitbangu. Protokół szeregowy jest wprost
    kompatybilny algorytmicznie z tym używanym w Atari. Najtańsza przelotka
    SIO2PC zawiera w środku MAX232 do konwersji poziomów napięć do COM.

    Byś może masz na myśli systemy turbo do stacji dysków, kiedy UART w
    POKEY był pomijany i dane przesyłane różnymi metodami wymagającymi
    ręcznym machaniem bitami. Ale to hackerstwo. Standardowy proto
    komunikacji w Atari to zwykły UART w dodaku prawie całkowicie obrabiany
    sprzętowo.