  • 1. Data: 2006-06-21 11:06:04
    Temat: UKE - projekt decyzji po konsultacjach
    Od: Gabrys <s...@N...poczta.onet.pl>

    jesli ktos jeszcze nie zauwazyl - na stronie UKE jest juz projekt
    decyzji ws. obowiazkow regulacyjnych TP - po konsultacjach.

    http://www.uke.gov.pl/_gAllery/32/34/3234.pdf

    greets,
    gabrys

  • 2. Data: 2006-06-21 11:22:05
    Temat: Re: UKE - projekt decyzji po konsultacjach
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Gabrys wrote on 2006-06-21 13:06:

    > jesli ktos jeszcze nie zauwazyl - na stronie UKE jest juz projekt
    > decyzji ws. obowiazkow regulacyjnych TP - po konsultacjach.
    >
    > http://www.uke.gov.pl/_gAllery/32/34/3234.pdf

    Fajnie że wprowadzili sugerowane poprawki wyjaśniające ewentualne
    wątpliwości dotyczące interpretacji. Natomiast nie podoba mi się zapis
    ze strony pierwszej, punkt pierwszy:

    /*
    Obowiązek równego traktowania [...] dla ruchu pomiędzy:
    A. abonentami Telekomunikacji Polskiej S.A. (zwanej dalej TP S.A.)
    [...]
    C. oraz usługodawcami świadczącymi usługi portalu internetowego lub
    poczty elektronicznej lub komunikatora internetowego lub przesyłania
    sygnałów głosowych lub wideo w sieci Internet z wykorzystaniem łączy
    operatorów trzecich (przedsiębiorców telekomunikacyjnych), od których TP
    S.A. nabywa usługę dostępu do Internetu,

    jak warunki stosowane przez TP S.A. wobec pozostałych przedsiębiorców
    udostępniających przez łącza tych samych operatorów trzecich dla
    abonentów TP S.A. usługi portalu internetowego lub poczty elektronicznej
    lub komunikatora internetowego lub przesyłania sygnałów głosowych lub
    wideo w sieci Internet;
    */

    Czyli regulacja dotyczy ruchu pomiędzy abonentami TP S.A. a innymi, i
    teraz uwaga, wykorzystującymi łącza operatorów trzecich, od których TP
    S.A. nabywa usługę dostępu do Internetu.

    Na podstawie powyższego wyciągam następujący wniosek:

    Skoro firma X kupuje łącze od operatora Y, od którego TP S.A *nie*
    nabywa usługi dostępu do Internetu, to regulacja takiej sytuacji nie
    obejmuje, ergo TP S.A. będzie mogła degradować. Dobrze powyższe
    interpretuję czy źle? Wasze opinie?

    --
    * Maciej Wierzbicki * At paranoia's poison door *
    * VOO1-RIPE *