  • 1. Data: 2006-06-15 07:50:38
    Temat: jakie lacze
    Od: "PioBia" <p...@w...pl>

    Czesc

    Prowadze kilka serwisów internetowych, koszt utrzymania wszystkich
    powierzchni, jakie wykupilem jest juz spory i zaczalem sie
    zastanawiac nad wykupieniem lacza i postawieniem serwera. Oprócz
    swoich serwisów dawalby on mozliwosc wykupienia powierzchni
    dyskowej. Wszystko idzie dobrze do chwili, gdy zaczalem rozgladac
    sie nad dostawca lacza. W mojej okolicy poza tp s.a. nikt takich
    uslug nie oferuje. Oczywiscie odpada Neostrada, musze miec stale
    IP. Mam zatem wybór pomiedzy:
    1. DSL
    2. Frame Relay tp
    3. Frame Relay/ATM

    Czy moglibyscie mi lopatologicznie wyjasnic róznice pomiedzy
    nimi? Przewertowalem troche literatury, ale za diabla nie moge
    dojsc jakie praktyczne znaczenie ma dlugosc pakietu, czy struktura
    ramki ;-). Wybaczcie lamerstwo.
    Zadam konkretne pytania:
    1. Docelowo pracowac bedzie 3-5 serwerów, w sumie na potrzeby
    200-300 serwisów internetowych. Beda to zwykjle strony, jakich
    mnóstwo w Internecie, zaden onet ;-)
    2. Który pakiet TP S.A. bedzie dla mnie wystarczajacy? Czy np. DSL
    1000 lub 2000 bedzie wystarczajacy?
    3. Jakie parametry sacza sa dla mnie najwazniejsze? Na logike
    DSL15000 daje wieksze mozliwosci niz Frame Relay 2 Mb/s. Czy w
    Frame Realy mam cos takiego, ze DSL "wymieka"?

    pozdrawiam

    piotr bialy

  • 2. Data: 2006-06-15 08:45:41
    Temat: Re: jakie lacze
    Od: Tomasz Paszkowski <t...@o...pl>

    W artykule <1...@f...googlegroups.com
> [...]

    > sie nad dostawca lacza. W mojej okolicy poza tp s.a. nikt takich
    > uslug nie oferuje. Oczywiscie odpada Neostrada, musze miec stale

    Jeżeli chodzi ci tylko o serwery to idealnym rozwiązaniem jest dla
    ciebie kolokacja i jeżeli zależy ci na kosztach to najlepiej poza granicami
    PL ;)

    --
    Asterisk + SS7, instalacja i konfiguracja

  • 3. Data: 2006-06-15 08:57:04
    Od: "PioBia" <p...@w...pl>

    Cześć

    Dopiero zaczynam rozważać za i przeciw. Nie posiadam serwerów, więc
    jestem otwarty na wszelkie rozwiązania. Może zamiast kolokacji po
    prostu wykupić serwery dedykowane?

    pozdrawiam

    piotr biały

  • 4. Data: 2006-06-15 09:13:53
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    PioBia napisał(a):
    > Cześć
    >
    > Dopiero zaczynam rozważać za i przeciw. Nie posiadam serwerów, więc
    > jestem otwarty na wszelkie rozwiązania. Może zamiast kolokacji po
    > prostu wykupić serwery dedykowane?

    ktore przewaznie sa tak kompletowane, abys za duzo pasma nie mogl
    wykorzystac ...
    (vide slabe dyski i malo ramu)

    najprostszym wyjsciem jest sprecyzowanie swoich potrzeb i dopiero wtedy
    wybor rozwiazania, ktore jes bezproblemowo spelni

    --
    Mateo

  • 5. Data: 2006-06-15 09:27:29
    Od: "PioBia" <p...@w...pl>

    Cześć

    Dlatego zacząłem rozważać podpięcie własnego łącza i serwerów.
    Wtedy w miarę zwiększenia ilości użytkowników odpowiednio
    dostosuję komponenty. Tylko ksozty np. Frame Relay/ATM są na małe
    przedsięwzięcie zbyt wysokie. Stąd pytanie o DSL.

    pozdrawiam

    piotr biały

  • 6. Data: 2006-06-15 09:45:04
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    PioBia napisał(a):
> [...]
    > dostosuję komponenty. Tylko ksozty np. Frame Relay/ATM są na małe
    > przedsięwzięcie zbyt wysokie. Stąd pytanie o DSL.

    DSL sie nie nadaje (do hostowania)

    masz 3 opcje:
    - kolokacja, czyli Twoj serwer w czyjejs serwerowni
    - serwer dedykowany, czyjs serer w czyjejs serwrowni, ale do Twojej
    dyzpozycji
    - serwer wirtualny

    ale sadze ze najwiecej wyczerpujacych informacji dostaniesz na forach
    gdzie siedza ludzie "w temacie
    bylo jakies forum, AFAIR webhostingtalk.pl czy cos - pogoogluj

    --
    Mateo

  • 7. Data: 2006-06-15 09:54:02
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    PioBia napisa?(a):
> [...]
    > mnóstwo w Internecie, zaden onet ;-)
    > 2. Który pakiet TP S.A. bedzie dla mnie wystarczajacy? Czy np. DSL

    Chyba nie zrozumialem. Chcesz na 256kbps postawic "3-5 serwerow na
    potrzeby 200-300 stron www" ?
    To taki zart, czy po prostu na glowe upadles ?

    --
    ,,,
    (o o)

  • 8. Data: 2006-06-15 10:27:07
    Od: "PioBia" <p...@w...pl>

    Witam

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Choć ostatnia jest czymś, co mnie do
    szału oprowadza - jeśli nie masz nic konkretnego do napisania, to nie
    pisz,

    pozdrawiam

    piotr biały

  • 9. Data: 2006-06-15 10:32:08
    Od: "PioBia" <p...@w...pl>

    Witam

    Znalazłem stronkę o której piszesz, wielkie dzięki,

    pozdrawiam

    piotr biały

  • 10. Data: 2006-06-15 11:27:32
    Od: Marcin Kowalczyk <k...@u...to.bo.spam.jest.fuj.kowalma.com>

    PioBia napisał(a):
    > Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Choć ostatnia jest czymś, co mnie do
    > szału oprowadza - jeśli nie masz nic konkretnego do napisania, to nie
    > pisz,

    napisał ci prawdę - 200-300 witryn na 256kbit... Trochę pokory kolego