  • 1. Data: 2009-09-14 16:23:23
    Temat: UPS Ever wymiana aku
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Witam!

    UPS Ever ECO PRO 1200. Zupełnie nie ma podtrzymania bateryjnego. Sprawdziłem
    akumulatory i faktycznie maja po 6 V zamiast 12. Zastanawia mnie jednak czy
    to tylko wina akumulatorów. Podczas łasowania napięcie ładowania jest
    prawidłowe jednak nie zapala się dioda ładowania. Może to być powodem ze
    akumulatory są stare czy też może popsuł się układ ładowania i wymiana
    akumulatorów nie pomoże?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-14 17:05:41
    Temat: Re: UPS Ever wymiana aku
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > być powodem ze akumulatory są stare czy też może popsuł się układ
    > ładowania i wymiana akumulatorów nie pomoże?

    Obstawiam akumulatory... są tak zużyte, że nie da się ich nawet ładować
    (prąd ładowania jest mały, stąd dioda nie świeci) poprawnym napięciem...
    Jak chcesz mieć 100% pewności, musisz sprawdzić inny akumulator albo ten
    akumulator w innym UPSie albo w jakiejś ładowarce (prostownik
    samochodowy raczej odpada ;P)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-09-14 17:32:57
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Piter wrote:

    > Sprawdziłem akumulatory i faktycznie maja po 6 V zamiast 12.
    [..]

    > Podczas łasowania napięcie
    > ładowania jest prawidłowe

    Czyli podczas ładowania na zaciskach masz koło 14V, a jak przestaniesz
    ładować spada do 6 ?
    - No to masz wyschnięty akumulator albo ma przerwę. Przeważnie przy
    takim uszkodzeniu coś w nim "lata" jak potrząsnąć.

    Na niepodłączonych zaciskach ładowania jest koło 14V, ale jak podłączysz
    akumulator to spada?
    - No to albo masz niedoładowany akumulator (doładuj go), albo ma zwartą
    celę (lub kilka) - przy takim uszkodzeniu lubi spuchnąć.

    Mirek.

  • 4. Data: 2009-09-14 21:32:27
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > [..]

    > Czyli podczas ładowania na zaciskach masz koło 14V, a jak przestaniesz
    > ładować spada do 6 ?

    Dokladnie to sa 2 aku 12V w szeregu. Wsumie daja okolo 14V. Podczas
    ladowania na zaciskach mam 28-30V A jak odlacze to w 2-3 sekundy spada do
    12-14V.

> [...]
    > uszkodzeniu coś w nim "lata" jak potrząsnąć.

    > Na niepodłączonych zaciskach ładowania jest koło 14V, ale jak podłączysz

    Wlasnie nie bardzo spada.

    Dzieki bardzo, poszukam nowych akumulatorow.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-09-15 05:19:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Sep 2009 23:32:27 +0200, Piter wrote:
    >Dokladnie to sa 2 aku 12V w szeregu. Wsumie daja okolo 14V. Podczas
    >ladowania na zaciskach mam 28-30V A jak odlacze to w 2-3 sekundy spada do
    >12-14V.

    No to mozesz je wywalic, tzn oddac przy zakupie nowych.

    J.

  • 6. Data: 2009-09-28 11:26:09
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > być powodem ze akumulatory są stare czy też może popsuł się układ
    > ładowania i wymiana akumulatorów nie pomoże?

    Aku wymienilem i wszystko dziala, trzeba to jeszcze jakos kalibrowac?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-09-28 21:28:34
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Piter napisał:

    > Aku wymienilem i wszystko dziala, trzeba to jeszcze jakos kalibrowac?

    Jedyne co trzeba to nie narażać komputera na próbę wybiegu UPS-a (taką
    faktyczną, do zamknięcia systemu albo do założonego czasu działania)
    wcześniej jak po dobie od uruchomienia UPS-a z nowym akumulatorem -
    akumulator ze sklepu może być trochę już zleżały i ciut naładowania
    stracić, lepiej żeby go UPS doładował do pełna przed cięższymi próbami.

    --
    Darek