  • 1. Data: 2021-06-04 14:17:28
    Temat: UPS a piec gazowy
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Było?
    W każdym razie temat z taaaką brodą: Piec nie chce działać na UPS-ie -
    zapala się i gaśnie.
    Przyczyna jest oczywista: czujnik płomienia musi mieć prąd z L do PE, a
    UPS jest separowany, więc go nie ma.
    Rozwiązaniem byłby UPS, który nie rozłącza N i ma doprowadzenia w
    postaci zacisków a nie wtyczki i gniazdka (np. EVER SPECLINE),
    Ale co w przypadku, kiedy ktoś ma już UPS?
    Zmostkowanie N i zabezpieczenie przed odwrotnym połączeniem ma sens?
    A może da się bardziej elegancko? Jakiś duży opornik lub kondensator
    odpowiedniej klasy z L do PE?

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2021-06-04 14:30:37
    Temat: Re: UPS a piec gazowy
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 04.06.2021 o 14:17, Mirek pisze:
> [...]
    > postaci zacisków a nie wtyczki i gniazdka (np. EVER SPECLINE),
    > Ale co w przypadku, kiedy ktoś ma już UPS?

    Powinien zastosować ten UPS do innych urządzeń.

    > Zmostkowanie N i zabezpieczenie przed odwrotnym połączeniem ma sens?

    Porównaj konstrukcję i schemat Twojego i dedykowanego UPS-a. Może jest
    szansa na łatwe przerobienie.
    Mostkowanie wejścia z wyjściem bez przemyślenia tego może być niebezpieczne.
    I wykup pełne ubezpieczenie na dom, ale takie które nie będzie wymagało
    przeglądów instalacji elektrycznej i gazowej.

    > A może da się bardziej elegancko? Jakiś duży opornik lub kondensator
    > odpowiedniej klasy z L do PE?

    Elegancko to będzie kupienie odpowiedniego UPS-a. Wszystko inne to mniej
    lub bardziej niebezpieczna rzeźba na styku napięcia sieciowego i gazu
    ziemnego.

    yabba

  • 3. Data: 2021-06-04 19:16:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > Zmostkowanie N i zabezpieczenie przed odwrotnym połączeniem ma sens?
    > A może da się bardziej elegancko? Jakiś duży opornik lub kondensator

    mój kocioł gazowy działał z apc 1000. z tym upsem nic nie wybrzydzało. o
    ile pamiętam były takie dostępne za 50zł bez aku.

    ToMasz

  • 4. Data: 2021-06-04 21:21:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-06-04 o 19:16, ToMasz pisze:

    > mój kocioł gazowy działał z apc 1000. z tym upsem nic nie wybrzydzało. o
    > ile pamiętam były takie dostępne za 50zł bez aku.

    Mój APC 650 też działa bez problemów z piecem gazowym.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2021-06-04 21:56:31
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 04.06.2021 21:21, Irokez wrote:

    > Mój APC 650 też działa bez problemów z piecem gazowym.

    Bez informacji jaki to kocioł, a docelowo jak ma rozwiązany czujnik
    płomienia nie ma o czym mówić.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2021-06-04 22:04:57
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-06-04 o 21:56, Mirek pisze:

    > Bez informacji jaki to kocioł, a docelowo jak ma rozwiązany czujnik
    > płomienia nie ma o czym mówić.

    Nie wiem jak rozwiązany, Immergas eolo star.

    --
    Irokez