  • 1. Data: 2009-08-18 12:08:11
    Temat: USB -> RS232 TTL
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Witajcie.

    Potrzebuję kabelków mniej więcej jak te:
    http://pl.farnell.com/ftdi/ttl-232r-3v3/kabel-usb-to
    -ttl-level-seri-converter/dp/1329311
    ale nie w takiej cenie. Ważne, żeby na drugim końcu kabla zarobić małą
    wtyczkę minijack i podłączyć Rx, Tx i masę oraz nie było po środku
    'zgrubień' z konwerterem.
    Rozważałem dwa rozwiązania.
    1. Tani kabelek od jakiegoś telefonu, najlepiej oparty na Prolific 2303 (jak
    dla mnie są trochę za krótkie)
    2. FT232RQ wsadzony do wtyczki USB-A
    Wolałbym to drugie ze względu na dobre wsparcie jeśli chodzi o sterowniki
    pod Windows (XP chyba posiada lub potrafi sam ściągnąć). Tylko nie wiem, czy
    da się kupić lutowalne wtyki USB z odpowiednią ilością na tego scalaka w
    obudowie QFN no i małą cienką płytkę pod niego.

    Może ktoś jednk zna źródło tańszych konwerterów?

    Michał

  • 2. Data: 2009-08-18 13:13:37
    Temat: Re: USB -> RS232 TTL
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Micha? Lankosz schrieb:

    > 2. FT232RQ wsadzony do wtyczki USB-A
    > Wola?bym to drugie ze wzgledu na dobre wsparcie je?li chodzi o sterowniki
    > pod Windows (XP chyba posiada lub potrafi sam ?ci?gn?ae). Tylko nie wiem, czy
    > da sie kupiae lutowalne wtyki USB z odpowiedni? ilo?ci? na tego scalaka w
    > obudowie QFN no i ma?? cienk? p?ytke pod niego.

    Da się. Co prawda trudno kupić wtyczkę, gdzie od razu pasuje, ale ja
    kupuję normalne rozbieralne wtyczki i odcinam trochę plastik, by płytkę
    wpasować. Płytki mam z laminatu 8x12x0.5. Używam tego tylko w trybie bit
    bang i normalnie nie lutuję RS232, ale mam taką możliwość, bo zostawiłem
    pady do podłączenia się. Gotowy projekt z płytką z samym RS232 TTL był z
    zeszłym roku w niemieckim Elektorze.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-08-18 15:05:01
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7evnhhF2i94udU1@mid.uni-berlin.de...
    > Da się. Co prawda trudno kupić wtyczkę, gdzie od razu pasuje, ale ja
    > kupuję normalne rozbieralne wtyczki i odcinam trochę plastik, by płytkę
    > Waldek

    Swego czasu popełniłem rękodzieło http://freefm.kni.pl/mike/ft232rq.jpg :)
    czy chodzi o taką wtyczkę:
    http://www.tme.eu/wtyk-usb-a-na-kabel-do-lutowania/a
    rts/pl/zl_przem/zdpd30.html ,
    czy są jakieś inne? Jeszcze nie miałem w ręku jakiejkolwiek rozbieralnej, a
    na tym zdjęciu wygląda jak wnętrze tych zalewanych.
    Swoją drogą jakoś nie widzę osłon do tych wtyków. Blachy nie chcę zostawiać,
    bo będzie straszyło osoby używające tego kabla :)

    > pady do podłączenia się. Gotowy projekt z płytką z samym RS232 TTL był z
    > zeszłym roku w niemieckim Elektorze.
    Chyba o ten numer chodzi
    http://www.elektor.com/magazines/2008/july-047-augus
    t/usb-rs-232-cable.531370.lynkx?tab=2
    Czekam na uzyskanie dostępu do artykułu.

    Michał

  • 4. Data: 2009-08-18 22:11:16
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > Chyba o ten numer chodzi
    > http://www.elektor.com/magazines/2008/july-047-augus
    t/usb-rs-232-cable.531370.lynkx?tab=2
    > Czekam na uzyskanie dostępu do artykułu.

    To chyba nie ten artykuł? Wykorzystali tutaj ten sam kabel produkcji FTDI,
    który znalazłem w Farnell. Ja potrzebuję poziomy TTL, nie RS232.

    Michał

  • 5. Data: 2009-08-19 08:07:52
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Micha? Lankosz schrieb:
    > U?ytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisa? w
    > wiadomo?ci news:7evnhhF2i94udU1@mid.uni-berlin.de...
    >
    > Swego czasu pope?ni?em rekodzie?o http://freefm.kni.pl/mike/ft232rq.jpg :)
    > czy chodzi o tak? wtyczke:
    > http://www.tme.eu/wtyk-usb-a-na-kabel-do-lutowania/a
    rts/pl/zl_przem/zdpd30.html ,
    > czy s? jakie? inne? Jeszcze nie mia?em w reku jakiejkolwiek rozbieralnej, a
    > na tym zdjeciu wygl?da jak wnetrze tych zalewanych.
    > Swoj? drog? jako? nie widze os?on do tych wtyków. Blachy nie chce zostawiaae,
    > bo bedzie straszy?o osoby u?ywaj?ce tego kabla :)

    osłony też są. Ja kupiłem dokładnie tą wtyczkę, ale odcinam biały
    plastik podtrzymujący nóżki USB i tam podlutowywuję moją płytkę. Płytka
    dwuwarstwowa. Aha, te wtyki kupiłem w Segorze (www.segor.de).

    > Chyba o ten numer chodzi
    > http://www.elektor.com/magazines/2008/july-047-augus
    t/usb-rs-232-cable.531370.lynkx?tab=2
    > Czekam na uzyskanie dostepu do artyku?u.

    To jest artykuł, w którym ten adapter już jest wykorzystywany. Konwerter
    USB->RS232 TTL jest we wtyczce USB, a w gniazdku SUB-D9 jest conweter
    poziomów na MAX3232. Muszę sprawdzić w spisie kiedy był, mam gdzieś w domu.

    Waldek