  • 11. Data: 2009-02-08 10:53:07
    Temat: Re: Uruchomiłem komputer z odłaczonym kablem VGA (Nvidia)
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    W tym wypadku to kwestia nvidii. Teraz mam GigaByte a wczesniej taki sam
    efekt spotkałem w karcie ASUS-a.

    PC

  • 12. Data: 2009-02-08 11:28:49
    Od: Maru <m...@n...pl>

    PC pisze:
    > Spreparowałem chincha i podłaczyłem to ścierwo na krótko. Oczywiście karta
    > wyłaczyla sobie monitor. Zmienilem co trzeba i dziala. Co za syf. Nigdy
    > więcej nvidii.
    >
    > Dzieki za pomoc.
    > Pozdrawiam,
    > PC

    No cóż, nieodgadnione są działania użyszkodników;))
    Ja mam dokładnie taką samą opinię, ale o ATI. Miałem Radeona 9550, który
    dużo gorzej
    pracował niż GeForce4 MX440 który to miał tylko 64 MB, a nie jak ATI 128 MB.
    Ale jedna rzecz mnie zastanawia, w przypadku jakichkolwiek zmian z
    reguły należy takową zatwierdzić.
    Nawet przy zmianie rozdzielczości po zapytaniu czy jest OK. Skoro nie
    było podłączonego monitora to jak uruchomiłeś system? Trzeba przyznać,
    że jesteś dobry - pełen szacunek;)
    Niemniej jednak dziwne, że po podłączeniu monitora nie zmieniał
    domyślnego wyjścia. Może to bardziej wina monitora, że karta nie mogła
    go wykryć?

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-02-08 11:34:11
    Od: "PC" <l...@w...pl>

> [...]
    > Nawet przy zmianie rozdzielczości po zapytaniu czy jest OK. Skoro nie było
    > podłączonego monitora to jak uruchomiłeś system? Trzeba przyznać, że

    Widać wtyk rgb nie był wkręcony. W czasie porządków komputer został
    odsunięty i wtyczka wypadła. Uruchomienie komputera to raczej nie
    mistrzostwo swiata tylko naciśnięcie przycisku ;-)

    > Niemniej jednak dziwne, że po podłączeniu monitora nie zmieniał domyślnego
    > wyjścia. Może to bardziej wina monitora, że karta nie mogła go wykryć?

    Widać nvidia tak ma.

    PC

  • 14. Data: 2009-02-08 11:58:53
    Od: Logan <L...@g...pl>

    Maru wrote:
    > Miałem Radeona 9550, który
    > dużo gorzej
    > pracował niż GeForce4 MX440 który to miał tylko 64 MB, a nie jak ATI 128
    > MB.

    Kto ocenia mozliwosci karty graficznej po ilosci jej pamieci ? :P

  • 15. Data: 2009-02-08 12:08:23
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Wartoby ten problem zgłosić gdzieś do nvidii. Istnieje on od ponad 6 lat i
    do tej pory jakoś jest zapomniany. Swego czasu często korzystałem z 2
    komputerów na 1 mechanicznym przełączniku. Jeżeli nieopatrznie uruchomiłem
    któryś z komputerów na odwrotnym ustawieniu przełącznika to niestety tracił
    on bezpowrotnie obraz w systemie operacyjnym. Sytuację ratowało usunięcie
    sterowników w trybie awaryjnym i ponowna instalacja. O ile pamiętam problem
    nie występuje z ATI.

  • 16. Data: 2009-02-08 12:16:30
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Logan" napisał:

    > Kto ocenia mozliwosci karty graficznej po ilosci jej pamieci ? :P

    Gracze? Bo mój dzieciak narzeka, że przy 256 MiB nie może w GTA4 wyciągnąć
    "full detali" i zbiera na nową z 512 MiB. Ja tam się na tym nie znam, ale
    może młody ma rację?

    JoteR

  • 17. Data: 2009-02-08 12:30:53
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    PC pisze:
    > Spreparowałem chincha i podłaczyłem to ścierwo na krótko. Oczywiście karta
    > wyłaczyla sobie monitor. Zmienilem co trzeba i dziala. Co za syf. Nigdy
    > więcej nvidii.

    Nie chciałem nic pisać, bo nie wnosi to nic do dyskusji, ale skoro
    mówisz ze nvidia to syf, wiec w nawiązaniu do Twoich problemów podam Ci
    szybkie rozwiazanie bez użycia lutownicy.

    w dowolnym momencie wciskasz ctrl+alt+F2
    logujesz sie jako root
    z użyciem mc, albo vi, albo cotam chcesz sprawdzasz co masz nakpane w:
    /etc/X11/Xorg.conf
    zapisujesz, i rckmd restart
    ctrl, alt F7 i masz pulpit jak nowy.

    czy dalej uważasz ze nvidia to syf?

    ToMasz

  • 18. Data: 2009-02-08 13:11:57
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Gracze? Bo mój dzieciak narzeka, że przy 256 MiB nie może w GTA4 wyciągnąć
    > "full detali" i zbiera na nową z 512 MiB. Ja tam się na tym nie znam, ale może
    > młody ma rację?

    moze i ma, chodzi o to zeby ilosc pamieci na karcie miala sie "jakos" do jej
    wydajnosci

    samo ocenianie wg ilosci pamieci jest bez sensu, powyzej pewnej ilosci dla
    danego gpu nie ma zadnych zauwazalnych roznic

    w przytoczonych tu gf4 mx440 i r9550 mozna przyjac ze bylo to jakies 64mb
    nawet gdyby mialy po gigabajcie to roznica wydajnosci bylaby znikoma bo
    gpu pracujacy z maksymalna wydajnoscia nie jest w stanie przetwarzac wiekszej
    ilosci danych i to on jest tu najwolniejszym elementem

  • 19. Data: 2009-02-08 13:22:48
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Przepraszam jesli kogoś uraziłem. Syf nie w tym sensie, ze się do niczego
    nie nadaje ale ten błąd jest powielany od zawsze. Wkurzyłem się bo dziś
    niedziela, zona musiala koniecznie coś sprawdzić na kompie a tu zonk. W
    zasięgu 1000 narzedzi informatycznych i bez rezultatu. Dopiero przytargałem
    narzędzia z piwnicy, zniszczyłem mojego chincha od spdifa i zrobilem co
    trzeba. a gdyby tak oprogramowanie nvidii udostępniało własnie jakieś
    alt+ctrl+coś_tam a jakby jeszcze napisali by o tym w instrukcji to by było
    miodzio.

    Pozdrawiam,
    PC

  • 20. Data: 2009-02-08 13:23:54