  • 1. Data: 2009-10-01 14:45:27
    Temat: Urzadzenie sygnalizujace ruch
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Witam
    mam problem do rozwiązania :
    musze zrobić lub dobrać taki czujnik ruchu który by wykrył w odległości ok
    100m i w okręgu 0-50 m obiekt a dokładnie modle zdalnie sterowany . Na razie
    nie mam konceptu jak się do tego zabrać :(
    A dokładniej model przelatujący obok punktu powinien wzbudzić sygnał
    akustyczny .
    Może jakieś sugestie ?
    Marek S

  • 2. Data: 2009-10-01 17:09:42
    Temat: Re: Urzadzenie sygnalizujace ruch
    Od: "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    > 100m i w okręgu 0-50 m obiekt a dokładnie modle zdalnie sterowany . A
    > dokładniej model przelatujący obok punktu powinien wzbudzić sygnał

    Ten model pewnie będzie czymś napędzany, więc może mikrofon i analiza
    dźwięku?
    Moment największego zbliżenia będzie odpowiadał zmianie znaku efektu
    Dopplera.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 3. Data: 2009-10-01 19:51:21
    Od: Sebastian Tomczyk <s...@g...com>

    On 1 Paź, 16:45, "Marek S" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > nie mam konceptu jak się do tego zabrać :(
    > A dokładniej model przelatujący obok punktu powinien wzbudzić sygnał

    Ja bym najpierw próbował na PIR z układem skupiającym, ale może się
    okazać, że nie wyjdzie - taki model zapewne generuje niewiele energii
    termicznej. Można również wykorzystać czujnik fotorezystywny z
    odpowiednik układem optycznym - przelatujący model nieznacznie zmienia
    ilość padającego światła, a układ optyczny powoduje przesuwające się
    nierównomierności tego światła w obszarze światłoczułym czujnika, co
    skutkuje zmianami oporności. Teraz te czujniki mają dobrą czułość,
    wiem bo sam takie układy robię.

    Pozdrawiam
    Sebastian Tomczyk
    http://www.stelektronik.pl/

  • 4. Data: 2009-10-02 09:09:16
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > musze zrobić lub dobrać taki czujnik ruchu który by wykrył w odległo?ci ok
    > 100m i w okręgu 0-50 m obiekt a dokładnie modle zdalnie sterowany . Na
    > razie nie mam konceptu jak się do tego zabrać :(
    > A dokładniej model przelatuj?cy obok punktu powinien wzbudzić sygnał
    > akustyczny .

    wykrywasz modele "obce"
    czy masz mozliwośc dodać im transponder?

    dla "obcych" układ podwójnych kamer sledzacych obraz w poszególnych
    sektorach sfery
    dla "własnych" pomiar gps i transmisja aktualnej pozycji

  • 5. Data: 2009-10-02 09:16:54
    Od: "Piotr Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > dla "obcych" układ podwójnych kamer sledzacych obraz w poszególnych
    > sektorach sfery

    Jeszcze przydało by się wiedzieć na ile to ma być odporne na ptaki, bo nie
    będzie banalne odróżnienie modelu od większego ptaka.
    Dobrze bylo by gdyby Marek powiedział coś wiecej o tym projekcie.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 6. Data: 2009-10-04 13:37:23
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Modele o rozpiętości 1 m <>1.5 m Napęd spalinowy i elektryczny . Czyli
    kierunkowa akustyka odpada . Myślałem o zamontowaniu nadajnika Infra ale to
    za daleko i waga - odpada .
    Chodzi o zawody modeli zdalnie sterowanych czyli model leci , przelatuje
    za słupek wtedy słyszymy sygnał akustyczny , zawraca leci za drugie słupek
    , sygnał i wraca , cos w rodzaju ping-pong . Zasada zbliżona do
    przecinającej fotokomórki ale stożek widzenia ok 20-30 st . I tu nie mam
    pojęcia jak rozwiązać czujkę . W alarmach jest to układ ultradziekowy ale
    nie sadze ze będzie działał na 100 m .
    Marek S
    P. S. komara nie mam ochoty upolować :)