  • 1. Data: 2010-02-14 20:27:39
    Temat: VW - moc w silnikach benz.
    Od: "Radarro" <r...@g...pl>

    Witka,
    Widziałem wczoraj nowe Polo w salonie, silnik 1.4 i moc tylko 85 km...
    patrze na dane techniczne i max moment tez bez szalu i dosyc wysoko...

    Patrze na innych producentów podobnej klasy i wszyscy mają juz w standardzie
    100 km z 1,4 litra.
    Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze
    sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :)

    Tak mysle, moze nie maja czasu na moda do 100km, bo pracują nad poprawa
    glowic w 2.0 TDI :-)))))

    Pozdrav!
    Radarro i Touring

  • 2. Data: 2010-02-14 22:01:20
    Temat: Re: VW - moc w silnikach benz.
    Od: "drill" <d...@g...pl>

    > Tak mysle, moze nie maja czasu na moda do 100km, bo pracują nad poprawa
    > glowic w 2.0 TDI :-)))))

    raczej chodzi o lansowanie silnikow TSI... tam z 1.4 mozesz miec i 170 kucy
    :)

    pzdr

  • 3. Data: 2010-02-14 22:05:15
    Od: onet <n...@n...com>

    Radarro pisze:
> [...]
    > sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :)
    >
    > Tak mysle, moze nie maja czasu na moda do 100km, bo pracują nad poprawa

    Żyłowanie silników niekoniecznie świadczy dobrze o ich producencie, dla
    niektórych nabywców ważniejsza jest niezawodność i żywotność.
    Poza tym trzeba zróżnicować ofertę, a taniej to uzyskać przy silnikach o
    jednakowej konstrukcji, a moc regulować turbodoładowaniem, liczbą
    zaworów, elektroniką, niż różnicując pojemność.

  • 4. Data: 2010-02-15 08:16:12
    Od: "Radarro" <r...@W...gazeta.pl>

    drill <d...@g...pl> napisał(a):
    > raczej chodzi o lansowanie silnikow TSI... tam z 1.4 mozesz miec i 170 kucy
    > :)

    OK, ale u nas VW nie oferuje TSI :)
    1,4 85 km to max co możesz mieć. Ale wiadomo, to specyficzny polski rynek.

    Patrzę w DE i rzeczywiście montują TSI do Polo. Ale tylko 1,2 / 105 PS. To max
    co możesz mieć, nawet w DE :)

    Chyba że jeszcze zrobia jakas wercje bardziej sporty i wtedy bediez tez
    mocniejsze TSI w srodku. Zobaczymy.
    Pozdr!

  • 5. Data: 2010-02-15 08:17:06
    Od: "Radosław Konopiński" <r...@W...gazeta.pl>

    Radarro <r...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > OK, ale u nas VW nie oferuje TSI :)
    > 1,4 85 km to max co możesz mieć. Ale wiadomo, to specyficzny polski rynek.

    Mowimy o Polo nowym oczywiscie caly czas ;)

  • 6. Data: 2010-02-15 09:08:03
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Radarro" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moze
    > sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :)

    A w rzeczywistości efekt jest taki że mimo że teoretycznie masz pod maską
    100 KM z nowoczesnego silnika 1.4 to i tak człowiek ma wrażenie że jednak
    starsza konstrukcja np. 1.6 100 KM ciągne o wiele lepiej. Zauważyłem to w
    Corsie 1.2 80 KM w porównaniu z Fabią 1.4 jak również w Toyocie 1.4 D4D 90
    KM w porównaniu z 1.6 16 V 122 KM (ale to już trochę inne porówanie) Dlatego
    w silniach wolnossących ja kieruję się głównie pojemnością a nie mocą
    osiąganą przy obrotach 6000 lub większych.

  • 7. Data: 2010-02-15 09:56:06
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Agent pisze:

> [...]
    > inne porówanie) Dlatego w silniach wolnossących ja kieruję się głównie
    > pojemnością a nie mocą osiąganą przy obrotach 6000 lub większych.

    Wcześniej miałem Polo 6N1 1,4 60KM, jeździło całkiem przyzwoicie paląc
    na trasie niewielkie ilości paliwa - max 6 litrów.
    Pojechałem w dłuższą trasę prawie nówką Polo 9N1 teścia - 1,4 chyba
    właśnie 85 czy 80KM - jakoś bardziej mi odpowiadało stare 60KM, wydawało
    się żwawsze od nowego silnika 16V szczególnie w dolnym zakresie obrotów,
    i mniej paliło :) tym 9N w trasie spalałem napewno powyżej 6l jak nie w
    okolicach 7.
    Starym silnikiem 8 zaworowym i słabszym moim zdaniem przyjemniej się
    jeździło. Nie wiem jaka była róznica w wadze 6n a 9N ;)ale pewnie na
    niekorzyść 9N :)

    Pozdrawiam !!

  • 8. Data: 2010-02-15 12:08:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Feb 2010 19:27:39 +0000 (UTC), Radarro wrote:
> [...]
    >Czyzby FauWe tak bardzo chcialo podkreslic swoj emerycki wizerunek, czy moze
    >sa inne nieznane powody? Bo 85 km to na dzisiaj slaaaaaaby wynik :)

    A po co ci wiecej po miescie ?
    A jak nie tylko po miescie to kup sobie golfa :-)

    Ciekawe o co tu chodzi - tak wybieraja klienci, czystosc spalin, czy
    trzeba jakies korporacyjne wskazniki CO2 spelnic ..

    J.

  • 9. Data: 2010-02-15 12:16:55
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    Z czego pamiętam to już w Polo III produkowanym w latach 1994-2001 był dostępny
    silnik 1.4 16V o mocy 101kM (silniki te trafiły do modeli z końcowych lat
    produkcji). Niestety moc 101kM jest uzyskiwana przy 6tyś obrotów i jest to
    typowa "wiertarka" która potrzebuje obrotów aby dynamicznie jechać. Pamiętajcie
    nie mocą się jeździ tylko momentem obrotowym i krzywą jego poprowadzenia.

  • 10. Data: 2010-02-15 12:46:55
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Ciekawe o co tu chodzi - tak wybieraja klienci, czystosc spalin, czy
    > trzeba jakies korporacyjne wskazniki CO2 spelnic ..

    Raczej w wielu krajach podatek drogowy zalezy od emisji CO2, a stawki
    ubezpieczenia od mocy.

    Pozdrawiam
    Kamil