-
91. Data: 2011-06-18 07:47:00
Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello B.Borkowski,
Saturday, June 18, 2011, 8:00:41 AM, you wrote:
> W dniu 2011-06-18 00:27, Sergiusz Rozanski pisze:
>> Łącze dla biznesu ze stałym IP, to nie łącze operatorskie, to co piszesz
>> to może być zwykła dslka, tylko ze stałym adresem.
> Tylko, że ten stały adres IP to dodatkowy koszt...
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
-
92. Data: 2011-06-18 10:38:46
Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>
Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> wrote:
> Dnia 17.06.2011 Maciej Bebenek <m...@b...org> napisał/a:
>>>
>> Problem w tym, że najczęściej chcecie sprzedawać benzynę po różnej cenie,
>> zależnej od wartości samochodu klienta :-(
>
> Chyba nie masz świadomości czego wymaga łącze operatorskie. Najprościej:
> masz problem z masowym łączem (neostrady i inne) - dzwonisz na callcenter
> (20 minut muzyczki, bo na 1000 klientów tam jest pół pani) do osoby która
> jest (proszę wybaczyć za określenie) 'tania' i umie tylko zanotować Twój
> problem w systemie i go dać do obsługi na 2 dzień jak jakiś technik
> zajmie się problemem z Twoim łączem - w odpowiedniej kolejce.
>
Tylko nikt w tym wątku nie pisał o łączu operatora im, a biznesowym, to
jedno.
Drugie - i wiem to z własnej praktyki - 90% ofert "biznesowych" w niczym
nie różni się od oferty istniejącej, lub takiej, która może być
skonstruowana dla łącz konsumenckich. A to magiczne " stałe IP" najczęściej
jest zmiennym, tylko odpowiednio konfigurowalnym w serwerze DHCP, prawda? A
w DOCSicu łatwiej ( i taniej) jest przypisać klientowi łącze stałe niż
dynamiczne. Czy to znaczy, ze dla łącz dynamicznych powinna być pobierana
dodatkowa opłata? :-P
> W łączu operatorskim od razu łączysz się z technikiem siedzącym tam
> (na zmianę 24/7) i on niezwłocznie analizuje Twój problem i w miarę
> możliwości go rozwiązuje - ma do tego odpowiednią wiedze i uprawnienia
> administracyjne i wie o czym opowiadasz.
To tez obecnie jest tiylko teoria, ale ja naprawdę nie o tym :)
> Chyba nie uważasz że obie oferty ktoś zamierza sprzedawać w tej samej
> cenie?
Jedno, czego zaznalem ostatnimy czasy, to neostrada vs DSL tepisany.
Kosztował chyba 3 razy drożej, działał. A było to w czasach, kiedy neo
padały jak muchy, a i z laczami w świat bywało różnie.
Obecnie te dwie usługi różnią się tym, ze w neo jest bogatsza oferta. No i
ceną oczywiście.
Jeszcze raz zaznaczam, ze nie pisze o dedykowanych stał ach, z własną
radiolinią i przepustowoscią podawaną w setkach Mbps.
-
93. Data: 2011-06-18 10:39:11
Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
Od: Fabian <f...@g...pl>
On 17.06.2011 22:01, Sergiusz Rozanski wrote:
> Dnia 17.06.2011 Art<z...@s...pl> napisał/a:
>> Maciek masz rację samą pocztę tak, ale nie moge wpaść na pomysł,
>> który zawód wymaga serwera poczty u siebie w domu?
>>
>> Byc moze ja tez powinienem mieć taki serwer u siebie w domu a o tym nie
>> wiem?
>> Jestem zainteresowany odpowiedzią, i to bez złośliwości.
>
> Każdy zawód wymagający własnego serwera poczty, z firmą zarejestrowaną w
> domu?
Tak trudno je nazwać?
Fabian.
-
94. Data: 2011-06-18 10:41:58
Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
Od: Fabian <f...@g...pl>
On 18.06.2011 12:38, Maciej Bebenek wrote:
> Drugie - i wiem to z własnej praktyki - 90% ofert "biznesowych" w niczym
> nie różni się od oferty istniejącej, lub takiej, która może być
> skonstruowana dla łącz konsumenckich. A to magiczne " stałe IP" najczęściej
> jest zmiennym, tylko odpowiednio konfigurowalnym w serwerze DHCP, prawda? A
> w DOCSicu łatwiej ( i taniej) jest przypisać klientowi łącze stałe niż
> dynamiczne. Czy to znaczy, ze dla łącz dynamicznych powinna być pobierana
> dodatkowa opłata? :-P
A samo poświęcenie jednego IP dla jednego klienta to nie jest koszt?
Myślisz, że jedno IP wystarcza na jednego klienta przy dynamicznej alokacji?
Fabian.
-
95. Data: 2011-06-18 12:50:54
Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
W dniu 2011-06-18 12:41, Fabian pisze:
> A samo poświęcenie jednego IP dla jednego klienta to nie jest koszt?
> Myślisz, że jedno IP wystarcza na jednego klienta przy dynamicznej
> alokacji?
Olbrzymi :-) Przypomnę po raz kolejny, że Aster winszuje sobie 5 zł
miesięcznie za udostępnienie stałego zewnętrznego IP w niektórych
abonamentach. Jaki % stanowi rzeczywisty koszt alokacji IP?
A tak z ciekawości - jaki jest faktyczny współczynnik wykorzystania
IP-ków przy dynamicznej alokacji?
-
96. Data: 2011-06-18 13:19:17
Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com>
Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:
> W dniu 2011-06-18 12:41, Fabian pisze:
>
>> A samo poświęcenie jednego IP dla jednego klienta to nie jest koszt?
>> Myślisz, że jedno IP wystarcza na jednego klienta przy dynamicznej
>> alokacji?
>
> Olbrzymi :-) Przypomnę po raz kolejny, że Aster winszuje sobie 5 zł
> miesięcznie za udostępnienie stałego zewnętrznego IP w niektórych
> abonamentach. Jaki % stanowi rzeczywisty koszt alokacji IP?
Słyszałem o ofertach na IP w rynku wtórnym za 256 adresów o bardzo
zbliżonych kosztach jakie pobiera aster. Chyba 5$ za kwartał za adres ale
mogę się mylić.
>
> A tak z ciekawości - jaki jest faktyczny współczynnik wykorzystania
> IP-ków przy dynamicznej alokacji?
Np 66%
-
97. Data: 2011-06-18 17:20:41
Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>
Użytkownik "Fabian" <f...@g...pl>
>>> Maciek masz rację samą pocztę tak, ale nie moge wpaść na pomysł,
>>> który zawód wymaga serwera poczty u siebie w domu?
>>>
>>> Byc moze ja tez powinienem mieć taki serwer u siebie w domu a o tym nie
>>> wiem?
>>> Jestem zainteresowany odpowiedzią, i to bez złośliwości.
>>
>> Każdy zawód wymagający własnego serwera poczty, z firmą zarejestrowaną w
>> domu?
>
> Tak trudno je nazwać?
Co tu nazywać ?
-
98. Data: 2011-06-18 23:20:19
Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
Dnia 18.06.2011 Fabian <f...@g...pl> napisał/a:
> On 17.06.2011 22:01, Sergiusz Rozanski wrote:
>> Dnia 17.06.2011 Art<z...@s...pl> napisał/a:
>>> Maciek masz rację samą pocztę tak, ale nie moge wpaść na pomysł,
>>> który zawód wymaga serwera poczty u siebie w domu?
>>>
>>> Byc moze ja tez powinienem mieć taki serwer u siebie w domu a o tym nie
>>> wiem?
>>> Jestem zainteresowany odpowiedzią, i to bez złośliwości.
>>
>> Każdy zawód wymagający własnego serwera poczty, z firmą zarejestrowaną w
>> domu?
>
> Tak trudno je nazwać?
Nie, marketingowiec-emailowy (niekoniecznie od razu spamer) ma narzędzia
ciasno związane z smtp i umowy o poufności list dystrybucyjnych (przez co
nie może ich załadować na jakiegoś virtuala/dzierżawkę).
Zauważ od razu że nie potrzebuje 24/7 sieci, tylko w momencie wysyłki,
za to na pewno potrzebuje łącza ze sprawnym rev-dns i dobrze byłoby mieć
stałe ip (spf, brak ip w dynamic-rbl, brak naleciałości po jakimś
wirusie po kimś itd).
-
99. Data: 2011-06-19 06:59:19
Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
Od: Fabian <f...@g...pl>
On 18.06.2011 19:20, niusy.pl wrote:
>
> Użytkownik "Fabian" <f...@g...pl>
>>> Każdy zawód wymagający własnego serwera poczty, z firmą zarejestrowaną w
>>> domu?
>>
>> Tak trudno je nazwać?
>
> Co tu nazywać ?
Zawody, które wymagają własnego serwera poczty.
Fabian.
-
100. Data: 2011-06-19 09:02:08
Temat: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Sergiusz,
>
> Friday, June 17, 2011, 9:58:46 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>> W łączu operatorskim od razu łączysz się z technikiem siedzącym tam
>> (na zmianę 24/7) i on niezwłocznie analizuje Twój problem i w miarę
>> możliwości go rozwiązuje - ma do tego odpowiednią wiedze i
>> uprawnienia administracyjne i wie o czym opowiadasz.
>
> Żebyś się nie zdziwił... Od dość dawna korzystam z usług "dla biznesu"
> ze stałym IP. I ani TPSA ani Netia nie ma kompetentnych techników z
> uprawnieniami 24/7. A to dwóch poważnych operatorów.
hm...
gdy dzwonie do linii obsługującej DSL to zwykle rozmawiam z kompetentną
panią która dzwoni do technika sprawdza stan łącza i ewentualnie zleca
wyjazd ekipy. Która potrafiła przyjechać nawet w ten sam dzień.