  • 21. Data: 2024-04-12 22:16:09
    Temat: Re: W jakim celu napięcia symetryczne?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Apr 2024 19:59:05 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > W sumie ciekawe czemu.

    najpierw go nie było, potem były w zasilaczu ujemne napięcia ...
    a i przy okazji niepisany standard sie zrobił.

    rface

    > Tak, tam było tylko 5 V. Ale może na "aiołce" (kontrolerze I/O) było
    > potrzebne? Ona była na ISA.

    Nie do flopów - tu juz jak widac TTL na interfejsie.

    J.

  • 22. Data: 2024-04-13 10:52:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.04.2024 o 22:16, J.F pisze:

    > najpierw go nie było, potem były w zasilaczu ujemne napięcia ...
    > a i przy okazji niepisany standard sie zrobił.
    Max miał za małą wydajność, poza tym cały układ portów to był jeden
    scalak LSI, prościej było dać -12V niż kombinować z przetwoenicami i
    kondensatorami dla każdego kanału, bo przecież domyślnie były 4 rs-y.
    Były też karty rs-ów na ISA wieloportowe i tam były same nadajniki
    odbiorniki bez przetwornic.

    > Nie do flopów - tu juz jak widac TTL na interfejsie.
    >
    > J.
    Do flopów może nie, ale na ISA były wszystkie napięcia.
    Pierwsze kontrolery dysków MFM miały odczyt i dekodowanie danych na
    karcie, nie wiem czy tamte op-ampy też nie potrzebowały -5 czy -12V.

    --
    Janusz