  • 1. Data: 2009-02-19 19:27:33
    Temat: Walnięta partycja
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Zaczęło się tak, włączony XP, przypadkiem wyciągnąłem kabel zasilania, a że
    desktop, to padł od razu.

    Po restarcie windows odpala, skanuje dyski (te z FATem) i przy samym
    starcie się resetuje. Kilka prób, bez powodzenia.
    Próbowałem dać jakiś tryb awaryjny, ale dziwnym trafem akurat w tym
    momencie klawiatura (radiowa przez USB leci, logitech) nie reaguje (w
    biosie bangla).

    Zapuściłem kubuntu z płyty CD, przy wyborze języka na starcie klawiatura
    też nie bangla, ale po starcie systemu już ją widać. Pomyślałem że zerknę
    czy są partycje windowsowe OK, no i widzi je, ale nie odpala, dolphin rzuca
    komentarz z errorem poodając za możliwe powody "nieczyste" zamknięcie
    systemu wg loga i że nie może montować bo partycja jest w użyciu.

    Ogółem więc wychodzi że coś się zmieszało po restarcie. Próbowałem więc
    gparted odpalić z płyty, ale nie mogę nic wybrać przy starcie bo klawiatura
    nie działa. Zassany gparted na sesji kubuntu przy próbie skanowania
    partycji wyrzuca error po paru sekundach i nie skanuje, a liczyłem że
    naprawi błąd (w detalach pokazuje błąd przy komendize ntfsresize -P --force
    /dev/sda1)
    Nie znam zbyt dobrze linuksów i nic więcej nie wymyśliłem celem naprawy tej
    nieszczęsnej partycji.

    Próby włożenia płyty instalacyjnej z windows xp też na nic, bo oczywiście
    nie odpowiada klawiatura i nie mogę kliknąć dowolnego klawisza jak mnie o
    to prosi :(

    Jeszcze gdzieś czytałem propozycję żeby resetować bios, więc zrobiłem, ale
    nie pomogło nic.

    Ktoś ma pomysł jak uratować partycję, albo dlaczego klawiatura w niektórych
    kluczowych momentach nie odpowiada? (kiedyś działała bez zarzutu podczas
    startu). nie mam nawet zwykłej żeby sprawdzić...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2009-02-19 19:54:18
    Temat: Re: Walnięta partycja
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <x...@k...net>, Kapsel napisał(a):

    > Próbowałem dać jakiś tryb awaryjny, ale dziwnym trafem akurat w tym
    > momencie klawiatura (radiowa przez USB leci, logitech) nie reaguje (w
    > biosie bangla).

    Zmień w BIOSie tryb USB keyboard (nie pamiętam dokładnie opcji) na enabled.
    A jak nie, to podłącz tymczasowo klawiaturę PS2.

    Jacek

  • 3. Data: 2009-02-19 20:28:19
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 19 Feb 2009 19:54:18 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):

    > Zmień w BIOSie tryb USB keyboard (nie pamiętam dokładnie opcji) na enabled.
    > A jak nie, to podłącz tymczasowo klawiaturę PS2.

    Wiedziałem, że jak zapytam na grupie to się pewnie zaraz okaże że
    rozwiązanie jest super banalne. A już byłem tak wściekły, że chciałem
    rozkładać bebechy na części i testować ram :]

    Dzięki serdecznie za podpowiedź ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2009-02-20 11:35:14
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    > Po restarcie windows odpala, skanuje dyski (te z FATem) i przy samym
    > starcie się resetuje. Kilka prób, bez powodzenia.

    wejdź w tryb repair z instalatora XP i zapuść chkdsk /r. Powszechna bolączka
    NTFS dlatego bezpieczniej system trzymać na FAT32.

  • 5. Data: 2009-02-20 11:55:12
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 12:35:14 +0100, Doxent napisał(a):

    > wejdź w tryb repair z instalatora XP i zapuść chkdsk /r. Powszechna bolączka
    > NTFS dlatego bezpieczniej system trzymać na FAT32.

    LOL! :-)
    Po niemal każdym tego typu twardym resecie na partycji FAT32 miałbyś
    kupę plików o bardzo intuicyjnych nazwach filexxx.chk pochodzących z
    systemu albo z danych. W przypadku NTFS zaś może chkdsk by coś tylko
    chwilkę pomarudził nad wskaźnikiem wolnego miejsca. Co tu jest
    bezpieczniejsze to chyba nie podlega żadnej dyskusji :-).

    Sytuacja j/w powstaje b.sporadycznie, ponadto nieraz pomaga jej sam
    użytkownik, włączając opcję zaawansowanego buforowania dostępną w
    opcjach dysku twardego - pomimo iż nie posiada UPS.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 6. Data: 2009-02-20 12:23:05
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > wejdź w tryb repair z instalatora XP i zapuść chkdsk /r. Powszechna
    bolączka
    > NTFS dlatego bezpieczniej system trzymać na FAT32.

    Rany boskie....

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2009-02-20 12:37:49
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > wejdź w tryb repair z instalatora XP i zapuść chkdsk /r. Powszechna
    > bolączka NTFS dlatego bezpieczniej system trzymać na FAT32.

    Boszeeeeee, prosże nie pisz takich rzeczy, jeśli tak uważasz to zachowaj dla
    siebie takie uwagi i uwierz że nie masz racji.

  • 8. Data: 2009-02-20 14:06:25
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 19 Feb 2009 20:27:33 +0100, Kapsel napisał(a):

    > Ktoś ma pomysł jak uratować partycję, albo dlaczego klawiatura w niektórych
    > kluczowych momentach nie odpowiada? (kiedyś działała bez zarzutu podczas
    > startu). nie mam nawet zwykłej żeby sprawdzić...

    Co do klawiatury to juz masz rade wczesniej.
    Co do resetu - to jak juz Ci zadziala klawiatura:) to po pierwsze odpal
    konsole w plytki instalacyjnej i daj mu ten chkdsk /r
    Jesli nie pomoze - przy natepnym uruchomieniu F8, i wylacza automatyczne
    restartowanie po bledzie. Spisz numer bledu z BSODa i sprobuj znalezc
    rozwiazanie do ego.
    Napisales "dyski z FATem. To ile tych dyskow masz, i czy na nich jest system
    - czy system jest, jak powinno byc, na NTFS?

    --
    Mark

  • 9. Data: 2009-02-20 14:07:19
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2009 12:35:14 +0100, Doxent napisał(a):

    > Powszechna bolączka
    > NTFS dlatego bezpieczniej system trzymać na FAT32.

    Ja sie zastanawiam czy Ty sobie jaja robisz, czy napisales to serio?
    Bo trudno cos glupszego napisac.

    --
    Mark

  • 10. Data: 2009-02-20 15:46:37
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mark <t...@a...w.pl> napisał(a):

    > Ja sie zastanawiam czy Ty sobie jaja robisz, czy napisales to serio?
    > Bo trudno cos glupszego napisac.

    Ech te walnięte Patrycje. Zawsze po tym chłopy sobie do gardła skaczą!