  • 41. Data: 2016-12-12 09:00:28
    Temat: Re: Ważny wyrok WSA
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 09 Dec 2016 16:09:30 +0100
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Rozumiem doskonale o co chodzi. Z takiego skrzyżowania skręca się i owszem
    > zawsze w prawo, ale _na całym skrzyżowaniu_ skręcasz w lewo (tak samo jak "na
    > węźle w lewo, chociaż wiadomo że na węzłach też tylko w prawo).

    Ale z "okragłego ronda" się zjeżdża którymś tam zjazdem i tyle. Jak będziesz miał z
    takiego ronda 6 zjazdów, przy czym wiekszość z nich powyżej 180 stopni od twojej
    pozycji to co zamierzasz sygnalizować swoim lewym migaczem, że w który z tych kilku
    zjazdów zamierzasz skręcić?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 42. Data: 2016-12-12 09:03:39
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 9 Dec 2016 15:16:55 +0100
    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > O świetnie, wolno wjeżdżać w Nowy Świat, bo to nie skręt w lewo tylko w
    > prawo.

    Widzisz jak ty nic nie rozumiesz. Tłumaczyłem Ci wcześniej, nie możesz każdego
    skrzyżowania oznaczonego C12 traktować identycznie. Stąd się potem biorą takie
    mundrale co to przed każdym C12 migają i uważają że tak trzeba.

    Zacznij najpierw odróżniać skrzyżowanie dróg dwujezdniowych z wyspą, oznaczone C12,
    od "klasycznego okrągłęgo ronda" oznaczonego C12 to zrozumiesz dlaczego, jak i kiedy
    się miga, no i przedewszystkim po co.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 43. Data: 2016-12-12 15:36:34
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 12.12.2016 o 08:55, szerszen pisze:

    > Jak zamiast C12+A7 zostawisz samo A7 na każdym wlocie to jak myślisz co się stanie?
    > Bo ja twierdzę, że na tak dużym skrzyżowaniu nic się nie zmieni :)

    Jak to nic??
    Będę miał prawo skręcić w lewo, a więc jechać po rondzie pod prąd:)

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 44. Data: 2016-12-12 16:15:53
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 12 Dec 2016 15:36:34 +0100
    Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

    > Jak to nic??
    > Będę miał prawo skręcić w lewo, a więc jechać po rondzie pod prąd:)

    Tu też skręcisz pod prąd?
    https://www.google.pl/maps/@52.1665944,20.9333922,17
    .75z
    albo tu
    https://www.google.pl/maps/@52.1562075,21.0441504,17
    .75z
    C12 nie ma, a jakoś ludzie wiedzą jak mają jeździć.

    Dlaczego nagle likwidacja wyspy na środku ma powodować, że ludzie zaczną skręcać pod
    prąd, możesz mi to wytłumaczyć?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 45. Data: 2016-12-12 19:30:36
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 12.12.2016 o 16:15, szerszen pisze:

> [...]
    > C12 nie ma, a jakoś ludzie wiedzą jak mają jeździć.
    >
    > Dlaczego nagle likwidacja wyspy na środku ma powodować, że ludzie zaczną skręcać

    Nie mogę.
    Dlatego, że nie bardzo wiem, o co Ci chodzi?
    Niby gdzie na tych mapkach miałbym skręcać pod prąd?
    Przecież tam nie ma rond.

  • 46. Data: 2016-12-12 20:11:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 9 Dec 2016 13:32:23 +0100, Axel napisał(a):

    > W sprawie lewego kierunkowskazu na rondzie:

    Dyskusja jaka do tej pory miała miejsce wskazuje dosyć jednoznacznie że
    prawo drogowe zostało "przeregulowane". Logika wskazuje że niesposób w
    dowolnym systemie prawnym przewidzieć całego bogactwa możliwych
    kombinacji okoliczności zatem usiłowanie aby jednak to przewidzieć są
    skazane na porażkę. Jedyne rozwiązanie jakie się narzuca to odejście od
    tych usiłowań, radykalne uproszczenie prawa oraz rozstrzyganie spornych
    kwestii w drodze ugód między uczestnikami ruchu lub w drodze sądowej.
    Oczywiście, wymagało by to sporych zmian w obyczajowości i systemie
    sądowniczym więc zanim one nastąpią przejdziemy na drogowy ruch pojazdów
    autonomicznych i problem zniknie :) Zapewne pojawią się inne ciekawe
    problemy.
    Przeregulowanie prawne to zresztą cecha nie tylko prawa drogowego lecz
    chyba już każdego.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 47. Data: 2016-12-12 20:14:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Dec 2016 20:42:28 +0100, 007 napisał(a):

    > Oj, widział ktoś sąd zawisły od rozumu?!

    Widzę tu głos rozsądku, rzadki na grupach. Sądy obecnie nie zajmuja się
    sądzeniem tylko (skazanymi na niepowodzenie) próbami upchnięcia zdarzeń
    z rzeczywistego świata w zastany system prawny. Stąd wrażenie bezsensu
    orzeczeń. A może nawet nie wrażenie tylko po prostu bezsens? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 48. Data: 2016-12-13 08:58:51
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 12 Dec 2016 19:30:36 +0100
    Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

    > Nie mogę.
    > Dlatego, że nie bardzo wiem, o co Ci chodzi?
    > Niby gdzie na tych mapkach miałbym skręcać pod prąd?
    > Przecież tam nie ma rond.

    Nie ma bo co?
    Bo nie postawili Ci znaku C12?
    Oba linkowane przezemnie skrzyżowania, to skrzyżowania dróg dwujezdniowych z wyspą po
    środku. Na obu ruch odbywa się identycznie jak na każdym innym takim samym z
    postawionym C12. Mało tego, to pod S2 jest bliźniaczo identyczne jak skrzyżowanie
    wcześniejsze z Hynka, gdzie masz już postawione C12. I co, na tym pod Hunka jak
    zabiorą Ci C12 to zaczniesz skręcać pod prąd i nie będziesz wiedział jak masz jechać,
    a na tym następnym bez C12 już wiesz jak masz jechać?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 49. Data: 2016-12-13 09:02:29
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 10 Dec 2016 20:42:28 +0100
    007 <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Biorąc pod uwagę wyrok tak sobie, ZTM może se skręcać w lewo (pewnie nie
    > robia tego ze względu na długośc pojazdu), dopiero to jest błędne, bo
    > powinien być nakaz jazdy w prawo
    >
    > https://goo.gl/maps/Z6DyCWcPRLz

    A dlaczego w prawo?

    --