  • 21. Data: 2009-09-10 07:47:03
    Temat: Re: Wentylator łazienkowy i 2-fazy...
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Konop wrote:
    > A masz różnicówkę?? Na łazienkę pewnie tak ;)... mam nadzieję, że
    > jednofazową ;D... jeśli tak, to jak podłączysz tak jak mówisz, to Ci
    > ją wywali ;)... dwie fazy do jednego zera ;D... o ile oczywiście prąd
    > będzie wystarczający... ja bym jednak zrobił poprawnie... Albo
    > postaraj się zasilić wszystko z jednej fazy (po co Ci w łazience
    > więcej?? masz ogrzewacz przepływowy?), albo daj przekaźnik, tylko
    > popodłączaj wszystko do "właściwego N" :)...

    To nie do końca jest łazienka tylko na strychu pralka i WC, faz tam nie ma
    aczkolwiek gniazda i oswietlenie idą z różnych faz. Różnicówka jest w garażu
    tylko nie wiem ilu fazowa (na 70% 3-fazowa - sprawdze to).

    Myślę iż najbezpieczniej bedzie kupić przekaźnik do szyny i zamontować go
    jako zwieracz styków LT i L sterowany za pomocą włącznika światła.

    Znalazłem coś takiego:
    http://hurtownia.elektromag.pl/STYCZNIK-1F-230V-1X16
    A-F-F%284,30717,12870%29.aspx

    --