  • 11. Data: 2021-10-06 21:55:40
    Temat: Re: Widoczne rysy na ekranie - jakaś folia?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 6 Oct 2021 21:34:37 +0200, w <615dfa4a$0$560$65785112@news.neostrada.pl>,
    Ewa <E...@c...com> napisał(-a):

> [...]

    Możesz samodzielnie zrobić, jest to banalnie proste -- czyścisz i naklejasz.
    Często w zestawie są takie przylepce do danego modelu telefonu ułatwiające
    precyzyjny montaż.

    W cenie zakupu szkła u nich.

  • 12. Data: 2021-10-06 22:16:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2021 21:34, Ewa wrote:
    > Jeżeli u nich kupię tablet lub smartfon?

    Nie. Jeżeli kupisz szkło. Wszystkie punkty GSM w mojej okolicy mają taką
    usługę gratisowo. Dotyczy to nawet głupiej folii za 20zł.

  • 13. Data: 2021-10-06 22:16:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2021 18:51:12 +0200, Ewa napisał(a):

    > Dzięki.
    >
    > Czy Whitestone Dome Glass jest dostępne w Polsce? Jeśli tak, to gdzie
    > i kto się zajmuje zakładaniem?

    Sprawdziłem u swoich dystrybutorów - nie widzę.
    Sam kupowałem w detalu - w morele.net i chyba w x-kom.

    Teraz patrzę przykładowo na szkiełko do Galaxy S10. Ma go kilka znanych
    firm, m.in. Morele, MediaExpert, Avans.
    Zobacz:
    https://www.ceneo.pl/77306327

    Natomiast nie wiem, kto zakłada, bo robię to sam.
    Nie jest to trudne - w komplecie jest statyw montażowy oraz lampa UV do
    kleju. Trzeba tylko zachować rygor czystości i postępować wg instrukcji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2021-10-07 00:22:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.10.2021 o 15:35, Ewa pisze:
> [...]
    > dla mnie szczególnie denerwujące.
    > Próbowałam już sposobów domowych opisanych w necie,
    > ale to nie pomaga.
    > Sytuacja jest podobna jak w przypadku smartfonów,
    > chodzi o rysy na ekranie dotykowym.
    > W moim przypadku chodzi o zwykłe szkło, nie jakieś
    > szczególnie odporne na porysowania.
    >
    > Gdzieś widziałam, ale teraz nie mogę tego znaleźć,
    > że istnieje rodzaj folii zakładanej na ekran, który
    > się wtapia w rysy, tak że stają się one niewidoczne.
    > Czy ktoś czegoś takiego używał i z jakim skutkiem?
    > Jaki to miało wpływ na czułość ekranu na dotyk?

    Smalcem posmaruj.

    > I pytanie na przyszłość. Gdy kupię nowego smartfona,
    > jakie zabezpieczenie przed porysowaniem ekranu warto
    > zrobić? Nie chciałabym przepłacać kupując smartfona
    > ze szczególnie trwałym szkłem. Raczej chodzi mi o
    > zabezpieczenie zwykłego szkła.

    Też smalcem.

  • 15. Data: 2021-10-07 00:24:40
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.10.2021 o 16:56, heby pisze:

    > Piszę, że ma wpływ. Nie piszę, że nagatywny.
    >
    > Niektóre gruba szkła mogą powodować rózne efekty uboczne. Na przykład
    > może nie działać rysik tak samo świetnie, jak bez, albo może wykrywać
    > palec troche słabiej. Tak, aby całkiem nie działało, to raczej nie. Czy
    > to są efekty negatywne? Jeśli nie wiesz jak działało wczesniej, to nie
    > zawuważysz.

    Szkła to ... może całkiem nie działać logowanie palcem.

  • 16. Data: 2021-10-07 07:37:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/10/2021 00:24, ii wrote:
    > Szkła to ... może całkiem nie działać logowanie palcem.

    To nie kupować telefonów z czytnikiem pod ekranem i załatwione.

  • 17. Data: 2021-10-07 07:54:52
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 07.10.2021 o 00:22, ii pisze:

    > Smalcem posmaruj.

    > Też smalcem.

    Żartujesz, prawda?
    Widziałam w necie filmik pokazujący zastosowanie do tego
    celu oliwy z oliwek. Nie próbowałam.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 18. Data: 2021-10-07 08:54:07
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 06.10.2021 o 22:16, Adam pisze:

> [...]
    > Nie jest to trudne - w komplecie jest statyw montażowy oraz lampa UV do
    > kleju. Trzeba tylko zachować rygor czystości i postępować wg instrukcji.

    Chciałam się jeszcze upewnić. Rozumiem z Twojego i innych dyskutantów
    wypowiedzi (za które też dziękuję), że przyklejenie szkła jest operacją
    nieodwracalną, natomiast przyklejenie folii można odwrócić przez jej
    zdjęcie. Czy tak?
    Czy po ewentualnym zdjęciu folii (m.in. gdybym to robiła sama) ekran
    wyglądałby tak, jak przed całą operacją?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 19. Data: 2021-10-07 09:24:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/10/2021 08:54, Ewa wrote:
    > wypowiedzi (za które też dziękuję), że przyklejenie szkła jest operacją
    > nieodwracalną, natomiast przyklejenie folii można odwrócić przez jej
    > zdjęcie. Czy tak?

    Obie są odwracalne. W przypadku szkła jest to jestak bardzo trudne, bo
    szkło łamie się w trakcie zrywania i bez specjalnych technik bywa trudne
    w odklejeniu.

    Są też szkła, które można podważyć paznokciem i odchodzą w całości,
    kwestia cierpliwości.

    Są też szkła klejone na klej utwardzalny UV. Nie wiem, czy da się je
    ściągnąc bez strat.

    Różnie jest.

    > Czy po ewentualnym zdjęciu folii (m.in. gdybym to robiła sama) ekran
    > wyglądałby tak, jak przed całą operacją?

    Tak. Trzeba czasem usunąc resztki kleju alkoholem.

  • 20. Data: 2021-10-07 10:05:21
    Od: Ewa <E...@c...com>

    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za wszystkie rady.
    Muszę to teraz przemyśleć, bo temat jest dla mnie nowy.

    W pierwszej kolejności chodzi mi o usunięcie rys z tabletu,
    bo denerwuję się, gdy tylko je widzę.
    Spróbuję wpierw poszukać punktu, w którym to robią, tak jak
    radzicie, zdaje sobie jednak sprawę, że być może nie wszędzie
    gdzie zajmują się smartfonami, będą to mogli zrobić na tablecie.

    Następna sprawa to zabezpieczenie tabletu i smartfona na przyszłość.
    Rozumiem, że w przypadku tabletu operacja usunięcia rys może być
    jednocześnie zabezpieczeniem na przyszłość.

    W tzw. międzyczasie znalazłam jeszcze to:
    https://www.ceneo.pl/92134501#pid=11534
    Czy ktoś korzystał z tej usługi?

    Jeśli komuś jeszcze coś przyjdzie do głowy w tym temacie,
    to będę wdzięczna za info.

    Pozdrawiam
    Ewa