  • 11. Data: 2020-10-05 17:04:08
    Temat: Re: Widzenie barw
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 05.10.2020 o 16:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    niektore-kobiety-widza-100-milionow-barw-zamiast-jak
    -inni-ludzie.html

    > Ale ogladales na wzorniku drukowanym/malowanym, czy na monitorze ?
    > Bo monitor z 8 bitami na kolor ... potrafi pokazac 16.7 mln kolorow a
    > nie 100 mln :-)

    Oglądałem na dziesięciobitowym monitorze. Porządnie skalibrowanym.
    Jeśli próbki ustawię koło siebie, to widzę różnice. Jeśli każdą w innym
    rogu ekranu, to ni diabła. W każdym razie na ścianie nie zrobiłoby mi
    żadnej różnicy.

    > No to teraz masz zagwozdke - zona jest normalna jak przecietna kobieta,
    > tylko one te kolory jakos inaczej odbieraja,
    > czy żona jest nadzwyczajna i widzi cos jeszcze, np czwarta skladową
    > koloru ...

    Fatalny błąd. KAŻDA żona jest nadzwyczajna. To jest absolutnie
    podstawowa wiedza każdego faceta.

    P.P.

  • 12. Data: 2020-10-05 17:10:15
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > zielonego, dość do siebie podobne ale jednak bardzo różne. Nie mam
    > problemu z rozróżnianiem ich przy otwarciu 3 odrębnych kart - są
    > naprawdę różne. Ale pojedynczo bym ich nie potrafił rozpoznać i
    > nazwać. Nie oznacza to, że nie widzę różnicy, a tylko tyle, że mojego
    > mózgu ta różnica nie obchodzi. Rozróżniam kolory na tyle, że popularne
    > testy na ,,tetrachromatyzm" rozpoznają mnie jako kobietę. Ale już testy
    > profesjonalne tak dobrze mi nie idą - mam za słaby monitor i kartę
    > grafiki na nie. 8 bitów na kolor to wystarczająco dla podstawowej gamy

    Chodzi mi po głowie, że niektórzy ludzie mają na chromosomie X więcej
    niż dwa loci genów receptorów koloru. Ale zupełnie nie mogę sobie
    przypomnieć, gdzie o tym czytałem.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2020-10-06 14:05:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    > Chodzi mi po głowie, że niektórzy ludzie mają na chromosomie X więcej
    > niż dwa loci genów receptorów koloru. Ale zupełnie nie mogę sobie
    > przypomnieć, gdzie o tym czytałem.

    Kobiety mają dwa chromosomy X, pochodzące od różnych osób. Jeden od
    matki, drugi od ojca. Rzekomo różnice w kodzie mają powodować
    powstawanie receptorów o innej czułości. A ja w to po prostu nie
    wierzę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2020-10-06 17:15:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >Oglądałem na dziesięciobitowym monitorze. Porządnie skalibrowanym.
    >Jeśli próbki ustawię koło siebie, to widzę różnice. Jeśli każdą w

    Taka cecha wzroku, przynajmniej meskiego :-)
    No i jeszcze moze byc kwestia samego monitora, chocby katy patrzenia

    >W każdym razie na ścianie nie zrobiłoby mi żadnej różnicy.

    Kto wie ... musisz sobie pomalowac trzy pokoje w trzy rozne kolory ;-)

    >Fatalny błąd. KAŻDA żona jest nadzwyczajna. To jest absolutnie
    >podstawowa wiedza każdego faceta.

    Ale ja tylko o wzroku - widzi duzą roznice miedzy tym kolorami, czy
    wcale nie :-)

    J.