  • 1. Data: 2009-02-13 18:54:15
    Temat: Windows NT
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Mam bardzo drogie oprogramowanie specjalistyczne, ktore pracuje tylko na
    NT (nie pytajcie mnie dalczego), ale wersja na XP kosztuje następne
    kilkadziesiąt tysięcy złotych.

    Pytanie skąd wziąć legalną wersję NT?

    GB

  • 2. Data: 2009-02-13 19:01:06
    Temat: Re: Windows NT
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie skąd wziąć legalną wersję NT?

    NTG
    kupic Viste Business lub Ultimate

  • 3. Data: 2009-02-13 19:06:22
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
    > kupic Viste Business lub Ultimate

    sorry, xp pro a nie viste:

    "Zatwierdzone poprzednie wersje systemów operacyjnych Microsoft,
    które mogą być używane w ramach "downgrade" dla Microsoft Windows
    XP Professional, to tylko i wyłącznie MicrosoftR WindowsR 2000
    Professional, Microsoft Windows NT WorkstationR 4.0 oraz Microsoft
    Windows 98 (Wydanie Drugie)."

    http://www.centrumxp.pl/WindowsXP/553,1,Downgrade_w_
    Windows_XP_Professional.aspx

  • 4. Data: 2009-02-13 19:20:52
    Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl>

    tg wrote:
    > http://www.centrumxp.pl/WindowsXP/553,1,Downgrade_w_
    Windows_XP_Professional.aspx

    Czytam i nie bardzo rozumiem:
    "Jeśli użytkownik końcowy zdecyduje się na skorzystanie z prawa do
    downgrade, obowiązuje znajdująca się w Umowie Licencyjnej Użytkownika
    Końcowego dla Windows XP klauzula, według której ani firma Microsoft, ani
    Producent nie jest zobowiązany do dostarczenia użytkownikowi końcowemu
    nośników z poprzednimi wersjami oprogramowania."
    To jest oczywiste.

    "Użytkownik musi posiadać legalny nośnik z wybraną wersją systemu oraz klucz
    produktu."
    Jeżeli użytkownik ma legalny nośnik i klucz "starszego" systemu to chyba ma
    legalny "starszy" system i po co mu downgrade?
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 5. Data: 2009-02-13 19:42:20
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeżeli użytkownik ma legalny nośnik i klucz "starszego" systemu to chyba ma
    > legalny "starszy" system i po co mu downgrade?

    niekoniecznie, oem kupiony do jakiegos sprzetu ktorego user juz nie ma
    sie pod to lapie na przyklad

  • 6. Data: 2009-02-13 20:28:07
    Od: "x4y4" <x...@o...pl>

    > Pytanie skąd wziąć legalną wersję NT?

    hmm zaznaczam ze nie mam nc wspolnego ze sprzedawca

    http://www.allegro.pl/item554784035_windows_nt_4_0_w
    orkstation_oem_wer_angielska.html

    zdrowko
    x4y4

  • 7. Data: 2009-02-13 21:02:35
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 13 Feb 2009 19:54:15 +0100, Grzegorz Brycki
    <g...@o...pl> wrote:

    >Witam,
    >
    >Mam bardzo drogie oprogramowanie specjalistyczne, ktore pracuje tylko na
    >NT (nie pytajcie mnie dalczego), ale wersja na XP kosztuje następne
    >kilkadziesiąt tysięcy złotych.

    Zabezpiecznie kluczem sprzetowym? Spotkalem sie z identyczna sytuacja
    jesli chodzi o licencjonowanie przy sofcie medycznym dedykowanym dla
    lekarzy homeopatow. Kupilem lekarce uzywany komp z licencja OEM-owa -
    soft nie wymagal jakiegos wypasionego sprzetu wiec nei bylo problemu
    ze dziala wolno.

    >Pytanie skąd wziąć legalną wersję NT?

    Kup pakiet na Allegro czy eBay-u. Koszt wersji pudełkowej z drugiej
    reki to 500-600 PLN-ow. OEM jest o polowe tanszy ale byl sprzedawany z
    konkretnym sprzetem. Będzie dzialac i raczej nikt sie nie czepi przy
    jakiejs kontroli gdy wyjasnisz ze stary komputer padl ale jak
    potrzebujesz pewne na 100% to tylko box.

    Swoja drogą to zastanawiam sie jak by potraktowano instalację OEM-a
    ktorego dostalem w prezencie bez sprzetu i ktry nigdy nie byl
    instalowany bo na maszynie byl postawiony od nowosci Linux. Mam
    takiego OEM-a na polce i zastnawiam sie jak by potraktowano jego
    instalacje.

    Zdrowko

  • 8. Data: 2009-02-13 21:08:00
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> wrote:

    > Zabezpiecznie kluczem sprzetowym? Spotkalem sie z identyczna sytuacja jesli
    > chodzi o licencjonowanie przy sofcie medycznym dedykowanym dla lekarzy
    > homeopatow.

    Tak poza protokołem to nie istnieje coś takiego jak lekarz homeopata.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 9. Data: 2009-02-13 21:11:48
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Grzegorz Brycki <g...@o...pl> wrote:

    > Mam bardzo drogie oprogramowanie specjalistyczne, ktore pracuje tylko na NT
    > (nie pytajcie mnie dalczego), ale wersja na XP kosztuje następne
    > kilkadziesiąt tysięcy złotych.

    > Pytanie skąd wziąć legalną wersję NT?

    Tak z głupia franc - probowałeś to odpalić na jakimś Linuksie pod Wine? Inna
    alternatywa to ReactOS - spróbuj, a nuż zadziała...

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 10. Data: 2009-02-13 21:22:27
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 13 Feb 2009 22:08:00 +0100, Konrad Kosmowski
    <k...@k...net> wrote:

    >Tak poza protokołem to nie istnieje coś takiego jak lekarz homeopata.

    Mnie wisi jak nazywaja swoją specjalizację. Tylko powiedz lekarzowi
    homeopacie ze nie ma takiej specjalnosci. Ciekwawie bywa. ;-)

    Zdrowko