  • 11. Data: 2021-04-05 22:53:13
    Temat: Re: Wizjer drzwiowy z modułem z WiFi / aplikacją
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.04.2021 o 22:27, ToMasz pisze:

    > małą kamerę ip 38x38mm, można ładnie zamontować, tak aby nie rzucała sie
    > w oczy. Można nawet w natynkową obudowę dzwonka. może wygląd będzie
    > trącił myszką, ale wizjer będzie, kamera będzie, wifi będzie i nie drogo.

    Bez sensu i bez polotu. Linkowałem wyżej do Allegro ale jest wiele
    takich rozwiązań. Najważniejszą funkcją w nich jest połączenie z układem
    przycisku dzwonka i możliwość rozmowy przez telefon z dowolnego miejsca
    na świecie, łącznie ze zrobieniem fotki w przypadku naduszenia dzwonka
    czy nagrania filmu z powiadomieniem. Te rozwiązania są coraz bardziej
    doceniane, bo nie każdy siedzi wciąż na kwarantannie w domu a
    przeglądanie nagrań z całego dnia i trafienie kto akurat dzwonił w danej
    chwili jest bez sensu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 12. Data: 2021-04-06 08:26:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 05.04.2021 o 22:53, LordBluzg(R) pisze:

    > Bez sensu i bez polotu.
    dla Ciebie.
    Dla właściciela mieszkania, który chce wiedzieć kto mu się pałęta przed
    drzwiami, ale nie chce aby intruz wiedział o tym że jest obserwowany -
    ma to duży sens. Pisałem Ci już. tatuaz na ręce nagrany kamerą pal, był
    wystarczający aby zidentyfikować złodzieja. czy zidentyfikujesz
    złodzieja w masce na twarzy z pomocą jawnej kamery 8k?
    czasami zaskoczenie daje 99% sukcesu. a Ty jak to mówi "klawiatur"
    cisniesz w stronę "więcej sprzętu niż talentu"

    ToMasz

  • 13. Data: 2021-04-06 09:10:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-04-06 o 08:26, ToMasz pisze:

> [...]
    > czasami zaskoczenie daje 99% sukcesu. a Ty jak to mówi "klawiatur"
    > cisniesz w stronę "więcej sprzętu niż talentu"

    No i zgadzam się z tym
    Sam właśnie tak oglądam się za wizjerem elektronicznym bez przycisków
    itp aby z zewnątrz był widoczny jak zwykły.
    Przy czym mi wystarczy ekranik, dobrej jakości kamera i nagrywanie na
    kartę po wykryciu ruchu.
    Ciężko, bo 90% to zbajerzone wizjero-dzwonki.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2021-04-06 09:44:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.04.2021 o 08:26, ToMasz pisze:

> [...]
    > czasami zaskoczenie daje 99% sukcesu. a Ty jak to mówi "klawiatur"
    > cisniesz w stronę "więcej sprzętu niż talentu"

    Opowiadasz brednie. Wizjery/dzwonki mają możliwość nagrywania ruchu
    również, bez dzwonienia. Inną sprawą jest, że kamera powinna mieć dwa
    działania. Jedno to wiadomo a drugie prewencyjne. Chodzi głównie o to,
    żeby złodziej czy ktokolwiek nawet nie podejmował próby włamania,
    kradzieży itp. Złodziej będzie nadal złodziejem a złapanie go na
    przestępstwie uruchamia całe stado działań, które trzeba ponieść z
    ryzykiem porażki. Znacznie lepiej, kiedy tego przestępstwa po prostu nie
    będzie. W bardzo wielu miejscach, gdzie montowałem monitoring i były
    dokonywane przestępstwa już ich nie ma. Nie jest to 100/100 ale
    spokojnie mogę napisać że 90%.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 15. Data: 2021-04-06 09:47:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.04.2021 o 09:10, Irokez pisze:

> [...]
    > kartę po wykryciu ruchu.
    > Ciężko, bo 90% to zbajerzone wizjero-dzwonki.

    Wystarczy zwykła kamerka samochodowa z włączoną opcją "parking". Sam
    takiej kiedyś dawno temu uzywałem na działce bo mi ktoś podpierdalał
    borówki. Okazało się że to ptaszory o 4:00 rano były takie głodne :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 16. Data: 2021-04-06 11:57:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeszcze za czasów analogowych kombinowałem z wizjerem drzwiowym podłączonym po
    composite video do jakiegoś monitora 17''-19'' nad
    drzwiami.
    Analog ma tę zaletę, że działa bezzwłocznie, a rozwiązania sieciowe włączą obraz
    zwykle, gdy ktoś już odejdzie od drzwi (no chyba,
    że 'ślusarz' ;))
    Tyle że analogowy obraz (0,3 MPix) jednak mocno niedzisiejszy jest.
    Do tego drzwi są częstokroć umieszczone nieoptymalnie dla obserwacji korytarza (te w
    dłuższych ścianach podłużnych korytarzy, a nie
    na końcach).
    Inne rozwiązania to różne 'covert' kamery, np. w czujkach ruchu (a czujki ostatnio
    popularne przy oświetleniu, więc małe
    podejrzenie).
    Generalnie największym kłopotem bywa zasilanie, inne sprawy łatwiejsze co ogarnięcia.
    Choć w dobie popularnych akkupacków LiIon robi się łatwiej.

    -----

  • 17. Data: 2021-04-07 21:17:12
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Opowiadasz brednie.

    brednią jest posiadanie innego zdania niż Ty? Od kiedy?

    czy na podstawie tego co napisałeś mogę wyciągać wnioski? Bo jeśli tak,
    to obwieśmy świat atrapami kamer i przestępczość zniknie.
    błędnie wyciągnąłem wnioski - to wskaż jakie są prawidłowe.

    Mam ogólną prośbę. pisz co chcesz, bo głupi nie jesteś. ale ogranicz sie
    do przedstawiana własnych opinii poglądów. NIE OCENIAJ negatywnie
    dyskutantów, czy to coś wnosi do rozmowy?

    chcesz się "odkrywać" z kamerami - Twoja sprawa. Jak bym miał cię
    okraść, przyszedłbym w masce anty covidowej i kamery Ci nic nie dają. Ja
    wole nagrywać nieświadomych "gości". Masz inne zdanie - pozostań z nim,
    ale nie wyśmiewaj mojego. to inni czytelnicy tej dyskusji zdecydują w
    którą stronę im bliżej.

    ToMasz

  • 18. Data: 2021-04-07 21:29:35
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.04.2021 o 21:17, ToMasz pisze:
    > Jak bym miał cię
    > okraść, przyszedłbym w masce anty covidowej i kamery Ci nic nie dają.

    Mam 2 ciekawe psy, możesz je poznać osobiście :]
    > Ja
    > wole nagrywać nieświadomych "gości". Masz inne zdanie - pozostań z nim,
    > ale nie wyśmiewaj mojego. to inni czytelnicy tej dyskusji zdecydują w
    > którą stronę im bliżej.

    Pisałem wcześniej, że bez sensu w miejsce wizjera jest wstawiać samą
    kamerę, co sugerowałeś, tym bardziej że nie jest to tematem wątku.
    Znacznie lepszą opcją jest pełen układ dzwonka/domofonu z powiadomieniem
    na telefon i możliwością przeprowadzenia rozmowy, łącznie z nagrywaniem
    przelatujących much czy zamaskowanych Zorro :]

    Następnym razem, bądź bardziej merytoryczny i skoro wątkotwórca szuka
    "Wizjer drzwiowy z modułem z WiFi / aplikacją" to mu doradzaj w temacie :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>