  • 1. Data: 2021-04-02 16:10:25
    Temat: Wizjer drzwiowy z modułem z WiFi / aplikacją
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Znajomy, który przeprowadza się do nowego mieszkania wymyślił sobie, że
    chce mieć w drzwiach wejściowych zamontowany wizjer wideo, który będzie
    podłączony do czegoś, co mu zarejestruje osoby, które stoją przed
    drzwiami (urządzenie włącza się po wykryciu obiektu stojącego dłużej na
    klatce przed drzwiami).

    Dodatkowo, można to urządzenie podłączyć pod przycisk dzwonkowy, by
    rejestrował także po uruchomieniu przez osobę przed drzwiami dzwonka.

    Od razu dodam, że nie chodzi tutaj o wizjer ze zintegrowanym dzwonkiem,
    taki jak ten -
    <https://www.amazon.com/Doorbell-Electronic-Detectio
    n-Automatic-Wide-Angle/dp/B07L3M4LGW/>,
    ale o urządzenie z kamerą wideo w wizjerze, który wygląda jak tradycyjny
    wizjer - <https://www.amazon.com/dp/B087M79YDL>

    Chce mieć też powiadomienia o wykryciu osoby pod drzwiami na aplikację +
    nagrywanie w urządzeniu, podgląd na żywo z kamery w drzwiach.

    Nie wiem, czy coś takiego jest, co nagrywa w urządzeniu i udostępnia w
    aplikacji. On w mieszkaniu raczej nie będzie miał łącza internetowego ze
    stałym IP, więc dochodzi problem jak się połączyć z tą kamerą drzwiową w
    mieszkaniu.

    FIBARO ma coś takiego -
    <https://www.fibaro.com/pl/products/intercom-smart-d
    oorbell/>, ale to
    wymaga zdaje się jakiegoś abonamentu u nich w chmurze albo własnego
    serwera NAS z ich aplikacją. No i wizjer jest zintegrowany z dzwonkiem.

    Czy są takie urządzenia z tymi wydumanymi właściwościami? A może zna
    ktoś coś takiego na bazie open source, które dałoby się zaadaptować do
    istniejących urządzeń (jak Tasmota dla SonOFFa)?

    Mnie już głowa puchnie od szukania rozwiązania i nic sensownego na razie
    nie znalazłem, dlatego wolę spytać mądrzejszych i bardziej obeznanych w
    temacie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2021-04-02 23:18:53
    Temat: Re: Wizjer drzwiowy z modułem z WiFi / aplikacją
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.04.2021 o 16:10, Krystek pisze:
> [...]
    >
    > Mnie już głowa puchnie od szukania rozwiązania i nic sensownego na razie
    > nie znalazłem, dlatego wolę spytać mądrzejszych i bardziej obeznanych w

    https://allegro.pl/oferta/cyfrowy-elektroniczny-wizj
    er-judasz-do-drzwi-apka-9636466677

    Generalnie szukaj pod "video judasz wifi"

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-04-03 02:56:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zwróć uwagę na kąt widzenia i rozdzielczość tego wizjera, to jego słabe punkty.
    I daj znać gdy znajdziesz coś o parametrach HD i wyglądzie tradycyjnego wizjera, sam
    szukam.

    -----

  • 4. Data: 2021-04-03 08:56:28
    Od: Pcimol <...@...com>

    Od ponad dekady używam kamery USB ożenionej z Zone Minder.
    Kamery w formie wizjera typu "fisheye" widywałem na Aliexpress.

  • 5. Data: 2021-04-03 15:51:51
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie ogranicza Cię długość przewodu?
    Sporo było takich kamer analogowych, na ethernetową nie trafiłem (jeszcze),
    najciekawsza była nakładana od wewnątrz na normalny
    wizjer (zamiast naszego oka) niestety cena nieco "agencyjna".

    -----

  • 6. Data: 2021-04-03 16:32:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.04.2021 o 15:51, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > (jeszcze), najciekawsza była nakładana od wewnątrz na normalny wizjer
    > (zamiast naszego oka) niestety cena nieco "agencyjna".

    JEDEN raz w życiu Ci odpiszę.
    https://sklep.delta.poznan.pl/kamera-ip-apti-250mp-3
    7b-pinhole-3-mpx-3-7-mm_l1_p14184.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/kamera-ip-apti-rf25ma-
    28-wi-fi-3-mpx-2-8-mm_l1_p13785.html

    https://sklep.delta.poznan.pl/kamera-ip-apti-rf25map
    -37-wi-fi-pinhole-3-mpx-3-7-mm_l1_p13782.html

    Więcej odpowiedzi ode mnie nie dostaniesz, bo nie potrafisz pisać POD
    czyimś cytowanym tekstem i piszesz NAD cytowanym tekstem :]

    Żegnay :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 7. Data: 2021-04-03 17:10:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-04-03 o 02:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zwróć uwagę na kąt widzenia i rozdzielczość tego wizjera, to jego słabe punkty.
    > I daj znać gdy znajdziesz coś o parametrach HD i wyglądzie tradycyjnego wizjera,
    sam szukam.

    Znalazłem takie -
    <https://smtkey.aliexpress.com/store/group/Door-Came
    ra/919934_514289861.html>

    Sam planuję też z czasem wymienić wizjer na kamerę. Czekam, aż na klatce
    spółdzielnia wymieni oświetlenie na plafony LED z czujnikami ruchu. Będę
    celował w coś tego typu -
    <https://www.aliexpress.com/item/33024243001.html>, by pożenić z jakimś
    lokalnym serwerem NAS na dane. Wtedy to będzie miało ręce i nogi. Ale
    dla znajomego drutologia i stawianie własnych rozwiązań raczej nie
    wchodzi w grę.

    Z ciekawych, ale nie spełniających warunków instalacji jako wizjer w
    drzwiach znalazłem takie coś:

    <https://uk.eufylife.com/products/t8200>
    <https://anjielo.com/collections/tuya-video-doorbell
    /products/anjielosmart-video-doorbell-tuya-wifi-smar
    t-video-doorbell-work-with-google-home-voice-control
    -door-peephole-camera-intercom?variant=3749454892252
    7>
    <https://www.amazon.com/Doorbell-XTU-Wireless-Detect
    ion-Waterproof/dp/B083GKZWVX/>

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2021-04-04 17:43:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z całkowitą wymianą jest ten kłopot, że... przestajesz mieć wizjer optyczny.
    Zastanawiałem się nad kamera wbudowaną w wyłącznik (przycisk) dzwonka.
    Jest sporo ofert kamer "otworkowych".
    Jeżeli dzwonek 230 V i przycisk jednobiegunowy na fazie, to udałoby się uzyskać
    zasilanie?

    -----

  • 9. Data: 2021-04-05 19:40:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2021-04-04 o 17:43, ąćęłńóśźż pisze:
    > Z całkowitą wymianą jest ten kłopot, że... przestajesz mieć wizjer optyczny.
    > Zastanawiałem się nad kamera wbudowaną w wyłącznik (przycisk) dzwonka.

    W przypadku tej kamery, do której link podałem -
    <https://www.aliexpress.com/item/33024243001.html> - istotnie, nie ma
    ekranu wideo z podglądem. Gdyby ta kamera miała jeszcze wizjer oraz to,
    co w opisie to chyba bym nie potrzebował szukać innych rozwiązań (tu mam
    na myśli rozwiązania stricte dla siebie, nie dla znajomego, o które
    pytałem rozpoczynając ten wątek).

    > Jest sporo ofert kamer "otworkowych".
    > Jeżeli dzwonek 230 V i przycisk jednobiegunowy na fazie, to udałoby się uzyskać
    zasilanie?

    Te dzwonki z kamerami - gdy czytałem opisy - pracują na niższych
    napięciach 12-40V. Ameryaknieckie dzwonki do drzwi chyba też na takich,
    bo w opisie na stronach, czy filmikach na YT podają informacje, by
    wyprowadzać zasilanie prosto z dzwonka. U nas to trzeba by było pewnie
    jakiś transformatorek pomiędzy wstawić.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 10. Data: 2021-04-05 22:27:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > (jeszcze), najciekawsza była nakładana od wewnątrz na normalny wizjer
    > (zamiast naszego oka) niestety cena nieco "agencyjna".

    małą kamerę ip 38x38mm, można ładnie zamontować, tak aby nie rzucała sie
    w oczy. Można nawet w natynkową obudowę dzwonka. może wygląd będzie
    trącił myszką, ale wizjer będzie, kamera będzie, wifi będzie i nie drogo.

    ToMasz