  • 11. Data: 2020-12-24 11:45:00
    Temat: Re: Wkłady klejowe
    Od: Mordoklejek Zygzakowaty <m...@g...com>

    WM napisał(a):

    > Tam było dosyć miejsca na większe napisy. Seniorzy to też klienci.

    Dla seniorów umieścili piktogram ze zdechłą rybą i martwym drzewem.
    Piktogramy są uniwersalne jak matematyka.
    Patrzę i ta rybka nie ma oka, a mieć powinna oczko u dołu żeby było wiadomo
    że ona martwa.

    https://unece.org/fileadmin/DAM/trans/danger/publi/g
    hs/pictograms/Aquatic-pollut-red.gif

    Do akwarium nie lepij użyć silikonu? Przynajmniej materiał sprawdzony.

  • 12. Data: 2020-12-24 12:43:52
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-12-24 o 11:45, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:

    > Do akwarium nie lepij użyć silikonu? Przynajmniej materiał sprawdzony.

    Nie piszą czy szkodliwe dla ludzi.
    Narysowali sklejany talerz, więc to sugestia, że nie.
    Czy to możliwe, że ryby są wrażliwe, a ludzie nie?

    Torebki plastikowe ludziom nie szkodzą, bo ich raczej nie jedzą.
    Ryby i żółwie jedzą i zdychają, bo mylą je z wodorostami.

    WM

  • 13. Data: 2020-12-25 14:24:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-12-22 o 18:32, J.F. pisze:
    (...)

    > No i chetnie bym kupil takie z polietylenu lub polipropylenu, ale w
    > handlu nie ma ...

    Nie wiadomo czy jest to przylepny materiał. Do poprawienia cechy
    przylepności jest potrzebna domieszka żywicy. Co prawda stosuje się
    spawanie plastiku z użyciem drutu z tego samego tworzywa.

    WM

  • 14. Data: 2020-12-26 03:45:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-12-22, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Kupiłem wkłady klejowe na gorąco. Było napisane PVC, ale okazało się, że
    > to w innym języku. W polskim napisano: "wkłady klejowe" bez podania
    > materiału.
    > Dodatkowo w domu okazało się, że drobnym drukiem napisano iż jest
    > szkodliwy dla ryb i chyba ludzi też, bo należy myć po kontakcie ze skórą.
    > Czyli nie wiadomo co to za materiał.

    To jest prawie zawsze EVA, ale może zawierać domieszki lub śladowe
    ilości np. octanu winylu. A jak są takie domieszki to już jest inna
    klasa bezpieczeństwa i należy ostrzec.

    Przykładowo, taki bardzo popularny specyfik, kwas poliakrylowy. Z
    usieciowanego robi się m.in. opatrunki hydrożelowe na rany, ale można
    też dostać taki, do którego produkcji używany jest benzen i tam zawsze
    są tego benzenu jakieś śladowe ilości. To wystarczy, żeby produkt dostał
    łatkę rakotwórczego.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2020-12-27 05:35:42
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On Tuesday, December 22, 2020 at 6:32:33 PM UTC+1, J.F. wrote:
    > Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    l...
> [...]
    > tez sporo innych
    >
    > https://www.hotmelt.com/blogs/blog/what-is-hot-melt
    >
    > Ciekawe - raczej nie wyglada to na szkodliwe dla ryb,
    > a dla ludzi ... co mialoby byc szkodliwe - dotykanie kleju, czy
    > nakladanie na skore na goraco ?
    >
    > Ale te plastyfikatory ... to jest jest jeszcze bardziej nieokreslone i
    > moze sie wydostawac.
    >
    > Tak swoja droga - te kleje co mam, to tak po ok roku sie jakos
    > degraduja, klej peka ... plastyfikator sie ulotnil ?
    >
    > No i chetnie bym kupil takie z polietylenu lub polipropylenu, ale w

    Można zapytać o inne średnice.

    https://allegro.pl/oferta/walek-pp-szary-fi-45-mm-x-
    1000mm-40-zl-10007865269?utm_feed=aa34192d-eee2-4419
    -9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&
    utm_campaign=_DIO_pla_firma_przemys%C5%82&ev_adgr=Ma
    teria%C5%82y+i+akcesoria&gclid=CjwKCAiA25v_BRBNEiwAZ
    b4-ZXoQP7IR2SzVWLf_KrDLdJLozGSy643F-ayMeYdnj-drw9pYo
    Grg2RoCZyEQAvD_BwE

  • 16. Data: 2020-12-27 19:24:30
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-12-22 o 18:32, J.F. pisze:

    > No i chetnie bym kupil takie z polietylenu lub polipropylenu, ale w
    > handlu nie ma ...

    Teoretycznie są dostępne, choć aktualnie brak w magazynie.

    https://www.narzedzia.pl/prety-do-zgrzewania-pp-poli
    propylen-100g-metabo,24171.html

    Kusi mnie, by spróbować, bo wymiar 11mm pasuje do urządzenia, ale czy
    wystarczy mocy i temperatury?

    WM

  • 17. Data: 2020-12-27 21:10:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 27 grudnia 2020 o 19:24:31 UTC+1 WM napisał(a):

> [...]
    propylen-100g-metabo,24171.html

    > Kusi mnie, by spróbować, bo wymiar 11mm pasuje do urządzenia, ale czy

    Przed chwilą sprawdziłem klej który mam. Nazywa się ECOT 1. Kupiony chyba w LM.
    Pałeczki zrobione są z polietylenu. Oczywiście on jakiś modyfikowany jest ale to
    polietylen. Może wypadało by poczytać jak po zapachu spalin czy dymu odróżnić
    podstawowe tworzywa sztuczne. Metoda prosta i przy minimalnym doświadczeniu zawsze
    działa.

  • 18. Data: 2020-12-28 08:55:50
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]

    podstawowe tworzywa sztuczne. Metoda prosta i przy minimalnym doświadczeniu zawsze

    Polipropylenu nie należy mylić z polietylenem.
    Ponadto wkłady klejowe zawierają żywice do poprawy przyczepności.
    Czy mają jeszcze jakiś składnik obniżający temperaturę topnienia?

    WM

  • 19. Data: 2020-12-28 09:55:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 28 grudnia 2020 o 09:05:03 UTC+1 WM napisał(a):

> [...]
    > Ponadto wkłady klejowe zawierają żywice do poprawy przyczepności.
    > Czy mają jeszcze jakiś składnik obniżający temperaturę topnienia?

    Podobnie jak z guma nie należy mylić i jeszcze wieloma innymi substancjami. Nie wiem
    co chciałeś powiedzieć. Ty pewno też nie wiesz. Ważne że odpowiedziałeś. Naucz się
    rozpoznawać podstawowe tworzywa w wyżej opisany sposób i nie będziesz od nikogo
    potrzebował łaski. Poza tym co ci Ci nie pasuje w moim kleju zrobionym z polietylenu.
    Chciałeś polietylen to napisałem gdzie go kupiłem. Wystarczy nie chcieć tylko iść i
    kupić.

  • 20. Data: 2020-12-28 12:04:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    Chciałeś polietylen to napisałem gdzie go kupiłem. Wystarczy nie chcieć tylko iść i

    To nie ja chciałem polietylenu, tylko JF.
    Ja chciałem sam polipropylen.
    Odpowiadaj pod właściwym postem, bo inaczej robi się "qui pro quo".

    WM