  • 1. Data: 2011-03-17 09:59:34
    Temat: Własny numer AS + pula IP z RIPE
    Od: Lewy <l...@g...com>

    Witam.
    Mam pytanko odnośnie uzyskania z RIPE numeru AS, oraz własnej puli
    IPv4. Do czego mi to potrzebne? A więc, posiadamy w firmie łącze z
    TKTELEKOM, i chcemy wziąć drugie łącze z TP.SA ( bądź też innego
    operatora ) jako łącze redudantne. Aby coś takiego mogło działać,
    potrzebne jest ( z tego co się dowiedziałem ) zestawienie sesji BGP,
    lecz aby to uczynić, potrzebny jest własny numer AS. Jak wiem, można
    taki numer uzyskać od jakiegoś LIR`a. Moje pytanie jednak brzmi, jakie
    są w tym przypadku opłaty, czy to za złożony wniosek o przyznanie
    takiego numeru/klasy IP, oraz jakie są roczne ewentualne opłaty. W
    związku z tym, iż dopiero zaczynam z tym wszystkim proszę o
    wyrozumiałość, i z góry dziękuję za wszelkie poprawki oraz odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Hubert Lewandowski

  • 2. Data: 2011-03-17 10:59:39
    Temat: Re: Własny numer AS + pula IP z RIPE
    Od: Daniel <d...@n...ma.pl>

    W dniu 17.03.2011 10:59, Lewy pisze:
> [...]
    > związku z tym, iż dopiero zaczynam z tym wszystkim proszę o
    > wyrozumiałość, i z góry dziękuję za wszelkie poprawki oraz odpowiedzi.

    Zazwyczaj zasoby typu AS oraz adresację PI (provider independent) może
    wziąć na siebie jeden z Twoich dostawców w ramach sponsor LIRa tak więc
    nic Cie to nie kosztuje. Sama biurokracja o dostanie AS i PI jest trochę
    zamotana, ale wszystko dla ludzi ;)

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 3. Data: 2011-03-17 11:11:04
    Od: Piotr Michalski <p...@m...it>

    W dniu 17.03.2011 11:59, Daniel pisze:

> [...]
    > wziąć na siebie jeden z Twoich dostawców w ramach sponsor LIRa tak więc
    > nic Cie to nie kosztuje. Sama biurokracja o dostanie AS i PI jest trochę

    Lira utrzymanie Twoich zasobów PI kosztuje po 50E rocznie (50E - pula
    adresów 50E-ASN), koszty te może wliczyć albo w sprzedaż Tobie łączności
    albo jako oddzielną dodatkową opłatę powiększono o ewentualną prowizję.

    Pozdrawiam
    Piotr Michalski

  • 4. Data: 2011-03-17 11:11:35
    Od: Lewy <l...@g...com>

    On 17 Mar, 11:59, Daniel <d...@n...ma.pl> wrote:

    > Zazwyczaj zasoby typu AS oraz adresacj PI (provider independent) mo e
    > wzi na siebie jeden z Twoich dostawc w w ramach sponsor LIRa tak wi c
    > nic Cie to nie kosztuje. Sama biurokracja o dostanie AS i PI jest troch
    > zamotana, ale wszystko dla ludzi ;)
    >
    > Pozdrawiam
    > Daniel

    Rozumiem. W takim wypadku spróbuję skontaktować się z jakimś lokalnym
    LIRem, który będzie mógł, że tak powiem, "mnie pociągnąć" z tym
    wszystkim.
    Chyba, że masz jakiegoś LIR`a który lubi się "bawić" w takie rzeczy i
    mogę się z Nim kontaktować. ;-)

    Pozdrawiam

    Hubert Lewandowski

  • 5. Data: 2011-03-17 11:25:51
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-03-17 12:11, Lewy pisze:

> [...]
    > wszystkim.
    > Chyba, że masz jakiegoś LIR`a który lubi się "bawić" w takie rzeczy i

    A nie możesz się dogadac z aktualnym LIRem , lub z tym od którego
    weźmiecie drugie łącze??

  • 6. Data: 2011-03-17 12:18:16
    Od: Lewy <l...@g...com>

    On 17 Mar, 12:25, Ziolko <z...@i...pl> wrote:

    > A nie mo esz si dogadac z aktualnym LIRem , lub z tym od kt rego
    > we miecie drugie cze??

    Właśnie zgłosiłem tą sprawę do swojego LIR`a i ma wszystko
    poprowadzić.
    Dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam

    Lewandowski Hubert

  • 7. Data: 2011-03-17 12:22:13
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 17-03-2011 13:18, Lewy pisze:

    > Właśnie zgłosiłem tą sprawę do swojego LIR`a i ma wszystko
    > poprowadzić.
    > Dziękuję za pomoc.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Lewandowski Hubert

    od razu przygotuj sie na pytanie ripe: po co ci PI, dlaczego nie zrobisz
    tego na PA ;]

  • 8. Data: 2011-03-17 12:44:18
    Od: Daniel <d...@n...ma.pl>

    W dniu 17.03.2011 13:22, Wampir Energetyczny pisze:

    > od razu przygotuj sie na pytanie ripe: po co ci PI, dlaczego nie zrobisz
    > tego na PA ;]

    Nie zapomnij oczywiście przygotować uzasadnienia dlaczego taka duża
    klasa a nie inna itp.

    Pozdrawiam
    Daniel

  • 9. Data: 2011-03-17 12:53:56
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 17-03-2011 13:44, Daniel pisze:

    > Nie zapomnij oczywiście przygotować uzasadnienia dlaczego taka duża
    > klasa a nie inna itp.
    >
    > Pozdrawiam
    > Daniel

    i koniecznie zrzut logow i konfigow z arpa i dhcpd

  • 10. Data: 2011-03-17 14:35:30
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-03-17 13:53, Wampir Energetyczny pisze:

    > i koniecznie zrzut logow i konfigow z arpa i dhcpd

    Nie przedadzaj. Takie dane potrzebne sa przy pulach >/22

    /24 czy /23 dostanie w miare bez problemow.

    Ale pytania o rozmiar buta i obwod glowy sa "normalne" :)

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline