  • 11. Data: 2021-10-18 19:51:08
    Temat: Re: Wodór zapaliłby się
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2021 o 19:47, ii pisze:

    > Jakby w dizlu (czy tam innym syfie) zrobić start-stop.

    To by "rozrusznik" stał się częścią eksploatacyjną:P

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2021-10-18 19:51:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2021 o 19:49, ii pisze:

    > No ale nie chodziło o to czy ma sens czy go nie ma tylko czy elektryki
    > są technologiczną porażką (jak to się niektórym wydaje).

    Tego nie da się rozpatrywać w oderwaniu od tego czy ma sens:P

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2021-10-18 19:55:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.10.2021 o 19:51, Shrek pisze:

    > Tego nie da się rozpatrywać w oderwaniu od tego czy ma sens:P

    Może trzeba pojeździć i poniezastanawiać się.

  • 14. Data: 2021-10-18 20:01:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2021 o 19:55, ii pisze:

    > Może trzeba pojeździć i poniezastanawiać się.

    Ale po co? Wady elektyków są znane. Nie muszę wydawać 200k żeby się
    przekonać, że to produkt substandardowy.

    Tak jak pisałem - elektryk to od biedy "dobra" idea na drugie auto w
    rodzinie "na miasto". Ta idea ma tylko dwie wady - raz że tranport
    indywidualny w centrach miast to ślepa uciczka, dwa że typowy
    przdstawiciel elektryków, czyli tesla to zaprzeczenia auta miejskiego ze
    wszystkimi jego wadami.

    Technologia jak technologia - nic w niej nadzywczajnego nie ma, słabym
    punktem są baterię. Na dzień dzisiejszy raczej bez większego sensu.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-10-18 20:03:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 19:51:08 +0200, Shrek napisał(a):

    > To by "rozrusznik" stał się częścią eksploatacyjną:P

    po pierwsze - to jest czesc eksploatacyjna, choc prawde mowiac - w
    ostatnich pojazdach nie ruszalem.

    Po drugie - przeciez taki system jest, i dziala, i tylko akumulator
    trzeba lepszy.

    Po trzecie ... zrobic lepszy rozrusznik, zeby wiecej wytrzymal.

    J.

  • 16. Data: 2021-10-18 20:12:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2021 o 20:03, J.F. pisze:

    > po pierwsze - to jest czesc eksploatacyjna, choc prawde mowiac - w
    > ostatnich pojazdach nie ruszalem.

    W żadnym nie ruszałem. A nie wróć - w moto regenerowałem. Ale on miał 30
    lat:P

    > Po drugie - przeciez taki system jest, i dziala, i tylko akumulator
    > trzeba lepszy.

    No ale jakoś w autobuasch się nie przyjął;P ciekawe czemu?

    > Po trzecie ... zrobic lepszy rozrusznik, zeby wiecej wytrzymal.

    No to czemu nie zrobili jak to się ołaca?

    --
    Shrek

  • 17. Data: 2021-10-18 20:55:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 20:12:02 +0200, Shrek napisał(a):

    > No ale jakoś w autobuasch się nie przyjął;P ciekawe czemu?

    Przeciez w osobowych to jest od niedawna.

    > No to czemu nie zrobili jak to się ołaca?

    bo zamawiajacy nie wpisal takiego wymogu.
    Przeciez to nie jemu smrodzi :-)

    Ewentualnie - bo paliwo jest za tanie :-)

    J.

  • 18. Data: 2021-10-18 21:00:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.10.2021 o 20:55, J.F. pisze:

    > Przeciez w osobowych to jest od niedawna.

    To cemu nie ma jeszcze w autobusach - są na CNG, są na prąd, a start sto
    nie ma:P

    > bo zamawiajacy nie wpisal takiego wymogu.
    > Przeciez to nie jemu smrodzi :-)

    To zobacz co warszawa zamawia. Ostano chyba samo cng i elektryki. Jak
    jakieś klasyczne dizle to ajenci.

    > Ewentualnie - bo paliwo jest za tanie :-)

    Albo "rozruszniki" za drogie. Albo tych oszczędności na paliwie tyle co
    kot napłakał. Bez hybrydy start stop w sumie tyle daje co na światłach.
    Bo w korku raczej się nie będzie wyłączał co 30 sekund.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2021-10-19 08:04:24
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 18.10.2021 20:00, Shrek wrote:

    > To cemu nie ma jeszcze w autobusach - są na CNG, są na prąd, a start sto
    > nie ma:P

    jest - na zielonej wyspie (teraz jeszcze bardziej zielonej, bo nie ma
    komu jeździć zestawami niszczącymi środowisko ;) czyli w UK kilka lat
    temu to był standard (ostatnio wtedy jechałem autobusem). I chyba nawet
    miało to sens, bo pasażerowie kupują bilet u kierowcy, więc często
    autobus stoi dłużej niż zwykle w PL.

    Lukasz

  • 20. Data: 2021-10-20 00:59:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 18.10.2021 o 20:01, Shrek pisze:

> [...]

    Może trzeba pojeździć i poniezastanawiać się.

    > Tak jak pisałem - elektryk to od biedy "dobra" idea na drugie auto w

    Masz? Będziesz miał? Pieprzysz sobie tylko bzdury?

    > Ta idea ma tylko dwie wady - raz że tranport
    > indywidualny w centrach miast to ślepa uciczka,

    Wręcz przeciwnie. Te wszystkie zbiorkomy są ślepą uliczką. Nikt tym nie
    chce jeździć i nigdy chciał nie będzie.

    > dwa że typowy
    > przdstawiciel elektryków, czyli tesla to zaprzeczenia auta miejskiego ze
    > wszystkimi jego wadami.

    Tesla nie jest typowym przedstawicielem elektryków. To tylko jedna
    amerykańska marka.