  • 1. Data: 2020-06-26 13:25:45
    Temat: Współczesne odbiorniki UKF FM
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dziś jak otworzysz jakiegoś samograja FM próżno tam szukać jakiejś
    głowicy, obwodów rezonansowych czy tranzystorów. A mam na stole takiego
    jednego. Odtwarzacz płyt działa, z USB czyta, na UKF przestraja ale
    niestety tylko szumi. Na antenę nie reaguje, żadnej stacji nie łapie.
    Jak ktoś ma pojęcie jak to działa to niech się podzieli wiedzą :)
    Ja typuję przepięciowe uszkodzenie wejścia (jakie by ono nie było) ale
    jak to ugryźć?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2020-06-26 13:38:24
    Temat: Re: Współczesne odbiorniki UKF FM
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

> [...]
    > Jak ktoś ma pojęcie jak to działa to niech się podzieli wiedzą :)
    > Ja typuję przepięciowe uszkodzenie wejścia (jakie by ono nie było) ale

    Jeśli w obudowie BGA, to hotairem ;-)
    Wrzuć jakieś zdjęcie, coby nie wróżyć z fusów.

    Grzegorz

  • 3. Data: 2020-06-26 17:56:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jun 2020 13:38:24 +0200, Grzegorz Kurczyk napisał(a):

    > Jeśli w obudowie BGA, to hotairem ;-)
    > Wrzuć jakieś zdjęcie, coby nie wróżyć z fusów.

    To jest mainboard Philips MCM2250. Można znaleźć w necie udane zdjęcia a
    tu link do szybkiego zapoznania się:
    https://tinypic.pl/tvpod64sq48r
    Gniazdo anteny jest dwupinowe na górze po prawej. 4704D6LGU (albo CGU?)
    to napis na małym scalaku obok gniazda.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-06-26 18:01:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    tu link do szybkiego zapoznania się:
    https://tinypic.pl/tvpod64sq48r
    Gniazdo anteny jest dwupinowe na górze po prawej. 4704D6LGU (albo CGU?)

    ps. poprawka - to jest 4704D60GU
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-06-26 18:44:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Gniazdo anteny jest dwupinowe na górze po prawej. 4704D6LGU (albo CGU?)
    > to napis na małym scalaku obok gniazda.
    >
    > ps. poprawka - to jest 4704D60GU

    https://www.silabs.com/documents/public/data-sheets/
    Si4704-05-D50.pdf

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2020-06-26 19:30:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jun 2020 18:44:58 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > https://www.silabs.com/documents/public/data-sheets/
    Si4704-05-D50.pdf

    Dzięki za podpowiedź, chyba dobrze trafiłem sądząc że to ten scalak jest
    radiem. Ale niestety, obudowa się nie zgadza i to budzi wątpliwości.
    Nawet jakby chip był ten, to pinologia się nie będzie zgadzać. U mnie
    obudowa jest taka jak tu:
    https://www.alibaba.com/product-detail/Integrated-Ci
    rcuits-12-9-4704D60GU_62419084881.html

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2020-06-26 20:02:24
    Od: Konopny <o...@g...com>

    W dniu piątek, 26 czerwca 2020 19:30:47 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    Si4704-05-D50.pdf

    > Dzięki za podpowiedź, chyba dobrze trafiłem sądząc że to ten scalak jest
    > radiem. Ale niestety, obudowa się nie zgadza

    Si4704/05-D60 pierwszy link z gógla i masz w obud. tssop czyli twojej
    jak dobrze widzę. Tylko z dostępnością ciężko bo przeszli
    na obud. qfn, ale nie takie starocie da się w internetach znaleźć.

  • 8. Data: 2020-06-26 20:07:56
    Od: Konopny <o...@g...com>

    użytkownik Konopny napisał:

> [...]
    > jak dobrze widzę. Tylko z dostępnością ciężko bo przeszli
    > na obud. qfn, ale nie takie starocie da się w internetach znaleźć.

    A może odwrotnie. dejtaszit v.1.0 pokazuje tylko wersję qfn
    a v.1.2 dejtaszit pokazuje qfn i tssop, czyli najpierw trzepali qfn`y
    i później dodali do linii produkcyjnej v. obud. tssop.

  • 9. Data: 2020-06-26 20:30:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Jun 2020 11:02:24 -0700 (PDT), Konopny napisał(a):

    > Si4704/05-D60 pierwszy link z gógla i masz w obud. tssop czyli twojej
    > jak dobrze widzę. Tylko z dostępnością ciężko bo przeszli
    > na obud. qfn, ale nie takie starocie da się w internetach znaleźć.

    Faktycznie, dzięki.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2020-06-27 13:40:14
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 26.06.2020 o 18:44, Piotr Wyderski pisze:

    > https://www.silabs.com/documents/public/data-sheets/
    Si4704-05-D50.pdf

    >     Pozdrawiam, Piotr

    Całkiem fajny, czy LNA Input Resistance to rezystancja wejściowa?
    Trochę trudno dopasować do przeciętnego kabla 75 czy 50 ohm.
    Ale pewnie przewidziany jest do sprzętu przenośnego z anteną w postaci
    kawałka drutu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl