  • 1. Data: 2020-06-22 19:34:13
    Temat: Identyfikacja scalaka ?T2482
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Mam ramkę foto jaką próbuję zreanimować - zjarał się z dziurą :) scalak
    na zasilaniu. Zwiera zasilacz - co nie dziwne biorąc pod uwagę dziurę w
    środku:) Siedzi zaraz za gniazdem zasilania 12V. Nic innego nie płonie
    poza tym...

    próbuję ustalić co to w ogóle jest i znaleźć zamiennik.

    ...T2482

    Nie wiem czy przed literą T cokolwiek było czy nie - raczej tak ale nie
    wiem.

    Ktoś ma pomysł co w tym chińskim wynalazku może siedzieć? :)
    Ramka Iview ms6121

    sir

  • 2. Data: 2020-06-22 20:44:14
    Temat: Re: Identyfikacja scalaka ?T2482
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz ma ramkę foto jaką próbuje zreanimować:

    Gugiel ma takiego pomysła:

    https://datasheetspdf.com/pdf-file/785317/Aerosemi/M
    T2482/1

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2020-06-22 20:52:19
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Mam ramkę foto...
    > ...T2482...

    Obstawiałbym MT2482, ale 2 A to raczej zbyt duże przewymiarowanie jak na
    fotoramkę.

  • 4. Data: 2020-06-23 08:54:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Gugiel ma takiego pomysła:
    >
    > https://datasheetspdf.com/pdf-file/785317/Aerosemi/M
    T2482/1

    DZIĘKI!
    Możesz podpowiedzieć JAK znalazłeś? Zanim powiesiłem na grupie
    kombinowałem sam próbując gwiazdkę jako wildcard, osobno numery itd.

  • 5. Data: 2020-06-23 11:02:41
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dziura stanowi przerwe, a nie zwarcie :-)

    dziura w układzie:) a w środku zwarcie:))

    > podlaczyles zasialnie jakos prowizorycznie ?
    > Bo awaria tej kosci moze byc spowodowana zwarciem w dalszych ukladach.
    na 90% nie bo zdechł też zasilacz impulsowy od tej ramki a także
    zasilacz od drugiej identycznej (choć sama ramka przeżyła).

    To efekt jakiejś szpilki na zasilaniu sieciowym albo burzy.

  • 6. Data: 2020-06-23 11:02:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]

    podlaczyles zasialnie jakos prowizorycznie ?
    Bo awaria tej kosci moze byc spowodowana zwarciem w dalszych ukladach.

    J.

  • 7. Data: 2020-06-23 11:23:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

    T2482/1

    > DZIĘKI!
    > Możesz podpowiedzieć JAK znalazłeś? Zanim powiesiłem na grupie
    > kombinowałem sam próbując gwiazdkę jako wildcard, osobno numery itd.

    Jest kilka wyszukiwarek datasheetów, chyba najbardziej znana to
    alldatasheet.com. Ale występująca w linku datasheetspdf.com też
    jest fajna. Tam można wpisać fragment nazwy, dostajemy wtedy to,
    co do tego wzorca pasuje, na przykład:

    https://datasheetspdf.com/datasheet/search.php?sWord
    =T2482

    Jak już się znajdzie pasujący podzespół, to i tak warto spytać
    gugla podając jego pełną nazwę -- znajdą się wtedy rzeczy z tzw.
    "zasobów rozproszonych".

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2020-06-23 11:38:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Dziura stanowi przerwe, a nie zwarcie :-)

    W czasie burzy nadwątlił się kiedyś router ADSL. Taki duży kombajn
    Linksysa, z VoIPem, nie pamiętam nazwy. To znaczy trochę działał,
    łączył z siecią, ale za chwilę się wyłączał, odpoczywał minutę, potem
    ten cykl powtarzał w kółko. Jak się okazało, gdzieś powstało zwarcie,
    zwiększył się pobór prądu, co powodowało odcięcie zasilania przez
    bezpiecznik polimerowy. Zwarłem ten bezpiecznik. Router się nie
    wyłączał, ale z jakiegoś scalaka na płytce zaczęło się dymić. W końcu
    wypaliło tam dziurę. Wtedy router już śmigał bez obejścia bezpiecznka
    drutem. Po prostu odpaliło mu uszkodzoną część VoIPową.

    Zdarzenia pasuje do sąsiedniego starszego wątku o nietypowych zepsuciach
    i naprawach, ale dopiero teraz mi się przypomniało.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2020-06-23 11:40:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sirapacz napisał:

    > dziura w układzie:) a w środku zwarcie:))

    To się nazywa przewodnictwo dziurowe. W każdym podręczniku
    do teorii układów półprzewodnikowych można o tym przeczytać.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2020-06-23 12:17:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >wypaliło tam dziurę. Wtedy router już śmigał bez obejścia bezpiecznka
    >drutem. Po prostu odpaliło mu uszkodzoną część VoIPową.

    Kiedys kolega zalamany przynosi komputer. Pracowal sobie gdy piorun
    walnal obok i komputer zgasl.
    A jeszcze modem akurat mial podlaczony.

    Rozkrecam, rozbieram ... z calego peceta ucierpiala tylko karta multi
    IO za 30 zl :-)

    Scalak mial upalone nozki masy, a sciezka +5V przysmazona.

    No i tak sie zastanawiam - przyszlo cos od tego modemu, czy to
    zasilacz zwariowal od pioruna, a dzielny scalak zwarl zasilanie,
    padl - ale ocalil cala reszte ...

    J.