  • 11. Data: 2020-11-02 14:46:19
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-02 o 13:22, ToMasz pisze:

    > Amplituner będzie "dawał" moc do głośników. masz już? Kupisz je?

    Dzisiaj w nocy byłem na etapie: 2 kolumny do położenia na meblach. Nie
    było łatwo coś znaleźć, bo albo są małe (rzędu 30cm), albo wielkie
    (przynajmniej długie - rzędu 70cm), a ja chciałem coś pośredniego (rzędu
    50cm). W sumie wybrałem te:
    https://www.tophifi.pl/glosniki/glosniki-podstawkowe
    /indiana-line-dj-308.html
    Uznałem że to chyba jest rozsądny kompromis między parametrami a ceną.

    Ale, jeśli wyjdzie mi, że są powody, aby jednak wybrać jakiś Amplituner
    kina domowego to się okaże że szukam większego zestawu głośników. To
    wtedy będzie nowe zadanie - nie wiem jeszcze jak do niego podejdę. Czy
    gotowy standardowy zestaw (główne kolumny wysokie a wąskie), czy będę
    próbował jakoś sam to skompletować w miarę rozsądnie w sensie
    cenowo/jakościowym.

    > Małe
    > nie będą miały (albo ze znikomą sprwnością) basów. duże, bedą miały
    > basy, ale czy ich będziesz słuchał z całym domem? A moze z całym blokiem?

    Brak basów przy małej mocy (mi wystarczy pewnie 2x2W) też jest zauważalny.

    > Ja akurat wczoraj naprawiałem (dokładałem blututa) stare radio
    > samochodowe kenwood. Kiedyś kosztowało wypłatę, teraz mam je z olx z
    > działu oddam gratis. Modyfikacja radia się udała, testy przyciągnęły
    > uwagę wszystkich domowników. Jeśli kiedyś kupię jeszcze jakiś sprzęt
    > audio, będą to drogie słuchawki z redukcją szumów.

    Nie chce mi się bawić. Mam zamiar coś w miarę sensownego (absolutnie nie
    audiofilskiego) wybrać w miejsce tamtego Technicsa (który powędrował do
    syna). Nie znam się na tych wszystkich nowych (nie analogowych) źródłach
    sygnałów. Nie chciałbym za jakiś czas żałować, że sprzęt nie ma jakiejś
    opcji, która by się przydała.
    Dlatego przejrzę co te sprzęty mają.
    P.G.

  • 12. Data: 2020-11-02 14:49:53
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-02 o 12:50, J.F. pisze:

    > Ja niestety podobnie, ale ... co rozumiesz jako "zwykly amplituner" ?
    > Wzmacniacz z radioodbiornikiem ?

    Nie tylko. Wszystko co się pojawia tu:
    https://www.ceneo.pl/Amplitunery

    > A moze tu jest TVcyfrowa-odbiornik, plus 5 kanalow audio, plus dekoder
    > Dolby Surround, plus DVD dekoder, plus BlueRay ...

    Na razie jeszcze kompletnie nie wiem co więcej ma Amplituner kina
    domowego. Nie szukam teraz - zajmę się tym wieczorem.
    P.G.

  • 13. Data: 2020-11-02 14:57:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-02 o 12:53, Janusz pisze:

    > Mają dekodery dolby do dźwięku przestrzennego i odpowiednią liczbę
    > wzmacniaczy,
    > obsługują wejścia cyfrowe łącznie z hdmi, mają czytniki cd lub bluray.
    > To tak na szybko, co mi się przypomniało.

    A skąd się taki dźwięk przestrzenny bierze?
    Czy np. cyfrowej TV on towarzyszy?
    Czy tylko jak się ma bluray?

    To zapewne wszystko jest do ustalenia jak się chwilę poczyta, ale na ten
    moment nie wiem.

    Zaskoczyło mnie po prostu, że Amplitunery kina domowego na które się w
    pierwszej kolejności natknąłem na Ceneo jako popularne (RX-V485,
    HTR-4071) były tańsze od tego zwykłego który wczoraj wstępnie wybrałem
    (R-N402D).
    P.G.

  • 14. Data: 2020-11-02 15:18:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.11.2020 o 14:46, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > było łatwo coś znaleźć, bo albo są małe (rzędu 30cm), albo wielkie
    > (przynajmniej długie - rzędu 70cm), a ja chciałem coś pośredniego (rzędu

    750zł za jedną sztukę kolumny, z opisem parametrów z którego nic nie
    wynika?! To chyba jednak nie to forum. Jak chcesz wydać kupę kasy, to
    kup lepiej coś znanego nie indiana line. No chyba że ja sie kompletnie
    nie znam, bo słuchawki indiana line z anc są droższe niż bose

    ToMasz

  • 15. Data: 2020-11-02 15:28:20
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 02.11.2020 o 14:10, RadoslawF pisze:

    > Pilot.

    Tachnicsy nie mają pilota???

    > Niektórzy mogą jeszcze chcieć podpiąć dźwięk z kompa lub internetu.

    Jaki problem? Kabel, albo dla zwolenników prasowania dźwięku przez BT,
    odbiornik za 30 zł wpięty do jednego z wejść.

    L.

  • 16. Data: 2020-11-02 15:39:18
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-02 o 15:28, Luke pisze:

    > Tachnicsy nie mają pilota???

    Te stare przeważnie nie mają.

    > Jaki problem? Kabel, albo dla zwolenników prasowania dźwięku przez BT,
    > odbiornik za 30 zł wpięty do jednego z wejść.

    Słaba jakość dźwięku.
    Audiofile preferują wejście optyczne a bogaci audiofile przetworniki
    cyfrowo-analogowe. W takim zestawie stary Technics brzmi słabo.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2020-11-02 15:40:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-02 o 14:07, Luke pisze:

    > Czego nie ma używany Technics, co obecnie jest dla Ciebie potrzebne?

    Zapewne ma wszystko, tylko, że ja go nie mam :)

    Ładnych kilka lat temu wymieniłem głośniki w kolumnach i cały zestaw (4
    urządzenia) podarowałem synowi. Dla niego to był zwykły zestaw grający,
    który od zawsze jest w domu. Do tego wkrótce coś zaczęło trzeszczeć -
    problemy z kontaktowaniem przełączników we wzmacniaczu. Kupiłem kilka
    psikadeł z serii Contact-Chemie i rozebrałem ten wzmacniacz. Się poprawiło.
    Syn docenił prezent dopiero jak kiedyś wpadli do niego koledzy z
    Akademii Muzycznej i "Ty masz Technicsa??!!!".

    Tydzień temu złożyłem nową szafkę typu 'pod telewizor' no i jest tam
    miejsce 'do wypełnienia'.
    P.G.

  • 18. Data: 2020-11-02 15:41:32
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-11-02 o 15:40, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Akademii Muzycznej i "Ty masz Technicsa??!!!".
    >
    > Tydzień temu złożyłem nową szafkę typu 'pod telewizor' no i jest tam

    Zacznij od podjęcia decyzji stereo czy kino domowe.
    Problem słabych basów da się rozwiązać i w jednym i drugim.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2020-11-02 15:47:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Kupujesz brak basów, plątaninę kabli, kłopoty z rozmieszczeniem
    > głośników i brak nagrań które wykorzystają możliwości sprzętu. Zyskujesz
    > szpan.

    Dzięki.
    I to może być opinia najlepiej trafiająca w sedno.

    Do sprawdzenia - czy brak basów wynika z typowo stosowanego zestawu
    kolumn (wąskie) czy z ch-ki wzmacniacza.
    P.G.

  • 20. Data: 2020-11-02 16:08:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-11-02 o 15:18, ToMasz pisze:

> [...]
    > kup lepiej coś znanego nie indiana line. No chyba że ja sie kompletnie
    > nie znam, bo słuchawki indiana line z anc są droższe niż bose

    Nic mi nie mówią żadne nazwy producentów kolumn.
    Też mnie ta cena za 'skrzynkę z głośnikami' boli. To nie jest jeszcze
    ostateczna decyzja.
    Moim kryterium było - kolumna co najmniej 40cm. Głośnik niskotonowy co
    najmniej 16cm.
    Najpierw rzuciłem okiem na Tonsil - ale tak samo- albo malutkie, albo
    wielkie.
    Ta jest 'trochę za duża', ale na razie nie znalazłem niczego nieco
    mniejszego, a wyraźnie tańszego. Coś tam było, ale z bardzo kiepskimi
    opiniami i to wydaje się wiarygodnymi.

    Pytanie ile czasu można poświęcić na 'badanie rynku' i czy uzyskane
    dzięki temu oszczędności będą większe niż wartość tego czasu.

    Rozróżniam wydatki codzienne od wydatków sporadycznych. Zaoszczędzenie
    10zł na wydatkach codziennych ma dużo większą wartość niż zaoszczędzenie
    500zł na wydatkach robionych raz na 30 lat.
    P.G.