  • 1. Data: 2009-03-16 21:14:32
    Temat: sens abo
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    jaki jest w dzisiejszych realiach abo? pomijam oczywisicie podejscie
    korporacyjne gdzie wewnatrz sieci korporacyjnej jest albo prawie albo darmo.

    co takiego daje w dzisiejszych czasach abo, kiedy w prepaidach mamy
    niski koszt polaczenia, tanie sms, a i ostatnio tranfer danych jest tez
    coraz tanszy.

    Sam mam w rodzinie kilka abo w erze, ale jako jedyny korzystam z
    transferu danych. Pozostali albo gadaja albo smsuja. I nie zawsze
    wszystko jest wykorzystane, a i tak placic trzeba. To troche jak dojenie
    klienta...

    Niestety jeszcze 12 miesiecy do rozwodu z era.

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 2. Data: 2009-03-16 21:19:29
    Temat: Re: sens abo
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

> [...]
    > wykorzystane, a i tak placic trzeba. To troche jak dojenie klienta...
    >
    > Niestety jeszcze 12 miesiecy do rozwodu z era.

    Podejrzewam, że dla większości sensem abo jest przysłowiowy telefon za złotówkę.

  • 3. Data: 2009-03-16 21:33:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Skylla" <s...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Podejrzewam, że dla większości sensem abo jest przysłowiowy telefon za
    > złotówkę.

    Jeszcze do niedawna takimi cechami (jak dla mnie) byly:

    - w wiekszosci przypadkow korzystniejszy (choc i tak zbojecki) roaming -
    oparty o stawki operatora zagranicznego, niestety idea ta zostala skutecznie
    zabita najpierw przez (nomen omen) Ideę a potem przez pozostalych opeatorow,
    ktorzy - takze dla abonamentowcow - wprowadzili stawki roamingowe wlasne,
    oparte o strefy,

    - uslugi dodatkowe (oczekiwanie na polaczenie, zawieszenie, konferencja) -
    tak jest i dzisiaj, choc - na szczescie - Play oferuje wszystkie te uslugi
    rowniez w ofercie na karte (teraz przy 5 gorszach na stacjonarne to mozna w
    Playu niezle z konferencjami poszalec :); inny operator ktory odblokowal te
    uslugi pre-paidowcom jest - AFAIR - Carrefour Mova
    Totalnie dla abo zarezerwowane poki co sa chyba tylko takie uslugi jak
    odbieranie faksow.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-03-16 21:58:27
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    Skylla napisał(a)
    > przysłowiowy telefon za
    > złotówkę.

    Czy możesz przybliżyć to przysłowie?
    Wstyd się przyznać, ale nie znam żadnego przysłowia o telefonach za
    złotówkę. :(

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 5. Data: 2009-03-16 22:14:34
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "KuFeL" napisał:

    > jaki jest w dzisiejszych realiach abo?

    Zakup telefonu na raty. Niskie, notabene.

    > w prepaidach mamy niski koszt polaczenia, tanie sms,

    Co znaczy: niski? Poniżej 20 groszy do *wszystkich* bez wyjątku? Bez
    branzlowania się pakiecikami, bonusikami, "podwójnymi" doładowaniami? A
    nawet z nimi? Możesz to jakoś przybliżyć?

    > a i ostatnio tranfer danych jest tez coraz tanszy.

    Mhm, szczególnie w Simplusie i Tak-Taku.

    > Niestety jeszcze 12 miesiecy do rozwodu z era.

    A to przepraszam. Jako abonent Ery masz prawo być rozgoryczony. Ale pomyśl o
    nieszczęśnikach z Orange ;-)

    JoteR

  • 6. Data: 2009-03-16 22:23:41
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    BPANMSP http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2512575

  • 7. Data: 2009-03-16 22:44:00
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    > A to przepraszam. Jako abonent Ery masz prawo być rozgoryczony. Ale
    > pomyśl o nieszczęśnikach z Orange ;-)

    no tak.... JA wykoonuje 90% rozmów w orange. Moja żona 75%. ja mam
    prepaida i płace 20gr za minute, a ona ma ful wypas abonament z
    najniższą (wtedy) stawką do wszystkich... uwaga..... 37groszy.... Co
    miesiac dopłacała 10zł za mozliwość tanich rozmów w sieci czyli (ta
    dam.....) 16 groszy!
    Po roku od podpisania lojalki, okazuje sie ze to co jej zaoferowano (i
    wtedy to była dobra oferta) mozna _dzisiaj_ "roztrzaskać" dwoma
    prepaidami i zaoszczędzić 50% kasy....

    Reasumując: Abo to pewna wygoda (okupiona wysokimi opłatami za błędy),
    pozornie wyższy poziom, tani telefon (jakby w prepaidzie nie było
    telefonów za 1 zł). Takie pozorne coś za darmo.
    Z drugiej strony, TERAZ nam sie fajnie narzeka na abo, jak Play zrobiło
    Frescha.....

    ToMasz

  • 8. Data: 2009-03-16 23:46:39
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    KuFeL pisze:

    > co takiego daje w dzisiejszych czasach abo,

    A na przykład ok 30gr do Plusa i Ery, 0gr do Orange (80% połączeń) co
    prawda jest coś koło 60gr do P4- no ale kto tam dzwoni?? Możliwość
    włączenia i wyłączenia w dowolnej chwili "ryczałtu" na internet bez
    kupowania dodatkowej aktywacji i podpisywania dodatkowej umowy. Brak
    stresu że się kasa na koncie kończy. Pewność że w 90% krajów i
    wszystkich po których podróżuje działa roaming (a nie jak w Play gdzie
    raczej nie działa).
    Jak dla mnie to wystarczająco dużo argumentów żeby z ofertę Play
    potraktować tylko i wyłącznie jak próbę dorównania do tego co już mam u
    konkurencji od jakiegoś czasu.

  • 9. Data: 2009-03-17 00:35:19
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > Reasumując: Abo to [...] tani telefon (jakby w prepaidzie nie było
    > telefonów za 1 zł).

    Nie no, litości...

    > Takie pozorne coś za darmo.

    Nikt nie twierdzi, że to za darmo. A ja wcale nie twierdzę, że to konieczne.
    Co więcej, coraz częściej się zastanawiam: a na cholerę mi w ogóle ten
    telefon? Całą gierkowszczyznę przeżyłem bez telefonu, większą część
    jaruzelszczyzny też, a i w nowym ustroju czekałem 6 lat na podłączenie. Może
    dlatego patrzę z rozbawieniem, jak niektórzy ludzie dostają pierdolca na sam
    dźwięk dzwonka (czy muzyczki) telefonu i przerwą absolutnie każdą czynność z
    chędożeniem włącznie, "bo dzwoni" ;-) Ale to taka dygresja.

    > Z drugiej strony, TERAZ nam sie fajnie narzeka na abo, jak Play zrobiło
    > Frescha.....

    Dla mnie ów enigmatyczny Fresh (nie chciało mi się dziś w sensie już wczoraj
    włazić na stronę Play, sprawę znam z postów na grupie i niedzielnej
    pogawędki w salonie Play) to krok do tyłu w stosunku do tego, co mam teraz w
    abonamencie. Mówisz, że w innych prepaidach jest jeszcze gorzej? ;->

    JoteR

  • 10. Data: 2009-03-17 08:05:54
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "KuFeL" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > co takiego daje w dzisiejszych czasach abo, kiedy w prepaidach mamy niski
    > koszt polaczenia, tanie sms, a i ostatnio tranfer danych jest tez coraz
    > tanszy.

    Złudne poczucie wyższości, przynależności do lepszej
    części posiadaczy komórek. Na 8 lat posiadania nr
    w Erze tylko raz dałem się zmanipulować na abo, na 2 lata,
    bez fonu. To było niewolnictwo wydzwaniania minut. Pytania po
    rodzinie czy nie chcą zadzwonić bo przepadnie itd, itp.
    Teraz , w playu będę miał luksus wyboru, pojawi się potrzeba to
    zadzwonię, a nie to nie. To co dawał mi wczesniej voip po kopnięciu
    w dupę tpsa.

    tl