  • 1. Data: 2009-02-18 10:35:27
    Temat: Wyłączenie wybranego dysku po czasie
    Od: "Korer" <.@.>

    W Windowsie jest opcja wyłączania dysków twardych po jakimś czasie - nie o
    to chodzi.

    Szukam programu do wyłączenia jednego, wybranego dysku na żądanie lub po
    jakimś czasie.

  • 2. Data: 2009-02-18 10:51:27
    Temat: Re: Wyłączenie wybranego dysku po czasie
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 18.02.2009 11:35, Korer pisze:
    > Szukam programu do wyłączenia jednego, wybranego dysku na żądanie lub po
    > jakimś czasie.

    http://ww.ntg.prv.pl/

    FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    A tak w ogóle to jak rzadko używasz dysku to wyjmij go i
    podłączaj przez eSATA czy USB.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-02-18 22:36:54
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Korer" <.@.> napisał w wiadomości
> [...]
    >to chodzi.
    >
    > Szukam programu do wyłączenia jednego, wybranego dysku na żądanie lub po

    revoSleep

    --
    marfi

  • 4. Data: 2009-02-19 08:42:30
    Od: "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com>

    Ale po go wylaczac kiedy on ma ten talez aby sie obracal?

    --
    pozdr

  • 5. Data: 2009-02-20 19:47:45
    Od: "Korer" <.@.>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...usun.kom.zostaw.com> napisał w
    wiadomości news:gnj61l$8ji$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale po go wylaczac kiedy on ma ten talez aby sie obracal?

    Dysk ma wadę - po jakimś czasie nieaktywności zaczyna wydawać nietypowe,
    synchroniczne
    dźwięki, które denerwują. Poza tym jednak jest w pełni sprawny i nie ma z
    nim żadnych innych
    problemów (przez długi czas był na nim system).

    Trzymam na nim dane, z których korzystam kilka razy w tygodniu.

    To jest dysk IDE. Mógłbym używać adapteru IDE-USB, ale to dodatkowe
    fizycznie urządzenie.

    Jak widać więc, nie pytałem bez sensu. Jedyne czego potrzebuję, to program
    do wyłączania wybranego
    dysku dla systemu Windows. W systemie Linux jest hdparm i tam nie byłoby
    problemu z osiągnięciem
    zamierzonego celu, ale przedmiotowa stacja pracuje pod kontrolą systemu
    Windows.

    Mam nadzieję, że rozwiałem twe wątpliwości odnośnie zasadności mojego
    zapytania.

    Jeżeli jednak w dalszym ciągu jakieś wątpliwości pozostają nierozwiane -
    chętnie udzielę
    dalszych wyjaśnień.

    Z poważaniem, Zylgeg.

    Korer

  • 6. Data: 2009-02-20 19:48:35
    Od: "Korer" <.@.>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości

    > revoSleep

    Uprzejmie dziękuję za pomoc - dokładnie czegoś takiego szukałem.

    Z poważaniem, Zylgeg.

    Korer

  • 7. Data: 2009-02-21 11:30:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    > nim żadnych innych
    > problemów (przez długi czas był na nim system).

    A nawet z tym jest w pełni sprawny. Dyski w czasie gdy nie są obciążone
    operacjami we/wy "lubią"
    sobie pogmerać po własnych talerzach. Testują wtedy swoją powierzchnię
    relokują obszary, które podczas tych testów sprawiają problemy. To jest
    znacznie bardziej skomplikowane urządzenie niż się niektórym wydaje.

  • 8. Data: 2009-02-21 23:36:22
    Od: "Korer" <.@.>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:gnooju$tfo$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > relokują obszary, które podczas tych testów sprawiają problemy. To jest
    > znacznie bardziej skomplikowane urządzenie niż się niektórym wydaje.

    Umiem rozróżnić normalną pracę dysku od natarczywego stukotu.

    Pusty dysk, po pełnym formatowaniu (operacja trwała kilka godzin) również
    zaczyna coś robić
    po jakimś czasie.

    Dysk sprawdzony różnymi programami do testów przeprowadzanych przez wiele
    godzin -
    żadnych błędów.

    Poza tym, mam drugi taki sam dysk i tam owe zjawisko nie występuje.

    Naprawdę, znam sytuację. Moje pytanie o program nie było bezpodstawne, gdyż
    jest to jedyne
    rozwiązanie.

    Wydaje mi się, że zadałem proste i konkretne pytanie.

    Nie pamiętam bym prosił o rady.

    Trochę pokory.

    Z poważaniem, Zylgeg.

    Korer