  • 1. Data: 2009-02-18 07:55:29
    Temat: OKI 3320 jak podmienić?
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Witam!
    Czy jest jakaś przejściówka, lub drukarka atramentowa lub laserowa,
    którą da się podłączyć zamiast takiej kultowej igłówki?
    Jest sobie komputer pod DOS-em i program, który na nim działa nie ma
    możliwości współpracy z innymi sterownikami.

    Bartek

  • 2. Data: 2009-02-18 07:57:43
    Temat: Re: OKI 3320 jak podmienić?
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    w grudniu 2008r. kupowałem laserówkę Kyocera FS-920n, ma LPT i USB i mase
    emulacji do wyboru do koloru. Ma też print port RJ45 na USB, cena 450zł z
    tonerem startowym na 3 tyś. wydruków, toner na 6 tyś. str. kosztuje 250zł.

  • 3. Data: 2009-02-18 08:54:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 08:55:29 +0100, BAREK napisał(a):

> [...]
    > którą da się podłączyć zamiast takiej kultowej igłówki? Jest sobie
    > komputer pod DOS-em i program, który na nim działa nie ma możliwości

    Zacznij od rozpoznania w jakim dokładnie trybie pracuje: OKI, Epson czy
    IBM?
    I jakie kodowanie polskich liter

  • 4. Data: 2009-02-18 10:09:30
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    BAREK wrote:
> [...]
    > Jest sobie komputer pod DOS-em i program, który na nim działa nie ma
    > możliwości współpracy z innymi sterownikami.

    Jaki program, to też ważne :-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 5. Data: 2009-02-18 12:42:45
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    DooMiniK pisze:

    > Jaki program, to też ważne :-)

    Nie wiem w jakim trybie pracuje, ale przypuszczma, że OKI/jak to sprawdzić?
    Program który to wysyła jest to program sterujący maszyną produkcyjną,
    która waży, mierzy, liczy i rozdziela owoce, głównie jabłka- owszem jest
    on modyfikowany i ulepszany, ale generalnie pochodzi z lat 80-tych.
    Szukam czysto zewnętrznego rozwiązania, które by udawało OKI podpiętą po
    LPT.

  • 6. Data: 2009-02-18 13:08:00
    Od: " Mirek" <m...@g...pl>

    BAREK <b...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jest sobie komputer pod DOS-em i program, który na nim działa nie ma
    > możliwości współpracy z innymi sterownikami.

    A czy nie można kupić drugiej nowej OKI3320 ? Są w sprzedaży, tylko ceny
    jakieś dziwne. Jakby to był antyk ;-)

    Mirek

  • 7. Data: 2009-02-18 13:14:09
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Mirek pisze:

    > A czy nie można kupić drugiej nowej OKI3320 ? Są w sprzedaży, tylko ceny
    > jakieś dziwne. Jakby to był antyk ;-)
    >
    > Mirek

    Chodzi o to, że wolałbym inną drukarkę, która mogła by służyć też do
    innych rzeczy niż tylko wydruki z tego komputera, a najfajniej jakby mi
    się z tego pdf-y robiły, ale to pewnie tylko marzenie...

  • 8. Data: 2009-02-18 13:55:22
    Od: venioo <v...@p...fm>

    BAREK pisze:
> [...]
    > Jest sobie komputer pod DOS-em i program, który na nim działa nie ma
    > możliwości współpracy z innymi sterownikami.

    Ale czy sam program jest DOSowy ale jest uruchamiany z systemu Windows?
    Czy wszystko jest w DOSie?
    Jak uruchamiany z systemu windows, to podlaczasz dowolna drukarke jaka
    ci sie zamarzy, wlaczas jej udostepnianie, pozniej uzywasz polecenia:
    net use lptX: \\komputer\drukarka
    w miejsce lptX: wstawiasz odpowiedni port (najczesciej lpt1:) i masz
    zmapowany port lpt1: pod zasob sieciowy \\komputer\drukarka

    sprawdzone wielokrotnie na roznych systemah w roznych konfiguracjach i z
    roznymi drukarkami - dziala na kazdym na 100% - jedyny problem moze byc
    z PL znakami po przechodzeniu system/program (alt+tab)

    --
    venioo

  • 9. Data: 2009-02-18 14:21:04
    Od: CeBeR <p...@g...pl>

    W dniu 18-02-2009 14:55, venioo pisze:

    > sprawdzone wielokrotnie na roznych systemah w roznych konfiguracjach i z
    > roznymi drukarkami - dziala na kazdym na 100%

    Na 100% to nie działa na każdej konfiguracji - niektóre nowe windrukarki
    nie drukują po prostu tekstu wysyłanego bezpośrednio na LPTx:
    A nawet przy drukarkach działających: co się stanie jeśli program
    podczas wydruku zmienia szerokość czcionki?
    A co, jeśli program korzysta z pliterek w standardzie Mazovia?
    W tych przypadkach pomoże program DOSprn.

  • 10. Data: 2009-02-18 17:14:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 13:42:45 +0100, BAREK napisał(a):

    > Nie wiem w jakim trybie pracuje, ale przypuszczma, że OKI/jak to

    Wydruk konfiguracji drukarki. Nie pamiętam już dokładnie co się
    przyciskało w 3320, ale zdaje się że na samej drukarce przyciski są
    odpowiednio oznaczone