  • 91. Data: 2010-03-02 07:42:53
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Mon, 1 Mar 2010 15:59:23 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Każdy z nas pewnie sam umie wymienić spaloną żarówkę...
    > i nie pojechałoby z tym problemu do warsztatu, prawda?

    Wymianiałeś żarówkę w Megane? ;-)

  • 92. Data: 2010-03-02 07:45:41
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Mon, 1 Mar 2010 22:32:26 +0100, RUN napisał(a):

    > pewnie zaczyna sie od 100 pln

    Eee... 50zł
    Tylko u kogoś kto się zna a nie kupił piękną automatyczną stację i leci
    "automatem"

  • 93. Data: 2010-03-02 09:43:23
    Od: "Marcin" <s...@t...pl>

    > "Marcin" <s...@t...pl> wrote in message
    >
    > :-)
    > :-)
    > A Ty masz jakieś uprawnienia do oceny mojej wiedzy o zasadzie działania
    > klimy?
    > Owszem, nie mieszkając w Polsce nie znam specyfiki rynku polskiego
    > ale co to ma wspólnego z oceną mojej wiedzy o zasadzie działania klimy?
    > :-)

    > Najwyraźniej nie masz bladego pojęcia o klimie, patrz:
    > http://www.allegro.pl/item915116139_czynnik_chlodnic
    zy_r134a_1_kg_r_134a_gaz_klima.html
> [...]
    >
    > No jasne :-))) Jesteś zabójczy. Jesteś moim nowym idolem.
    > Co miałeś z chemii w szkole że twierdzisz że aluminium TAK SAMO
    > koroduje jak stal??? Słyszałeś choć trochę o pasywacji aluminium???

    > Oczywiście... co udało ci się udowodnić niezbicie :-)))

    > Inna niż jaka???

    > Takim jak Ty co im się wydaje że ubytek 20% freonu jest "normalny"?
    > Podasz mi jakieś źródła tej rewelacji czy wyssałeś tą wartość z palucha u
    > nogi?

    > Słabo Ci się robi bo popularyzacja tej wiedzy nie jest Ci na rękę?

    Wiesz co nie che mi sie z taba dyskutowac ..i tak wiesz swoje ....wiedzy ci
    brak a nie bede ci robil za darmo wykladow z zakresu dzialania i budowy uk
    klimatyzacji .niezmiernie sie ciesze ze radzisz sobie sam...i mozesz
    zaszczedzic 15 dolarow na serwsie klimy

  • 94. Data: 2010-03-02 09:51:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    RUN pisze:

    > jezeli w ukadzie jest woda proznia moze jej nie usunac

    A co się dzieje z wodą pod ciśnienim ~= 0 bar, czyli w próżni?
    I to nie przez moment, a przez kilka(naście) minut, gdy maszyna
    stale tę techniczną próżnię utrymuje.

  • 95. Data: 2010-03-02 09:56:53
    Od: GrzegorzG <g...@g...com>

    On 1 Mar, 16:58, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > Sk d si u ludzi pojawia przekonanie e trzeba ten czynnik
    > w klimie wymienia ? Czytam posty na grupie takie jak
    > w w tku "Przeglad klimatyzacji - Krak w" i ogarnia mnie
    > du e zdziwienie... Naprawd kto zaleca wymian tego p ynu?
    >
    > Przecie o ile klimatyzacja dzia a, jest hermetyczna i nie
    > dosz o do awarii kompresora kt ra spowodowa a spalenie
    > oleju lub dezintegracje o-ring w i zmieszanie ich z R132a
    > to przecie klima NIGDY nie wymaga wymiany czynnika!!!
    >
    > Nie dajcie si nabija w bambuko - kto z Was doi kas !

    Troche nie rozumiem.. skoro np. po 5 czy 8 latach uzytkowania
    samochodu klima chlodzi bardzo slabo, a wizyta w serwisie
    klimatyzacji, uzupelnienie czynnika, wyczyszczenie, czy cokolwiek tam
    robia za te 150 pln pomaga na kolejne 4 lata no to w czym problem?

    Pozdrawiam,
    GG

  • 96. Data: 2010-03-02 10:02:47
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Pszemol pisze:
    > Samo podciśnieniowe odessanie czynnika chłodzącego spowoduje
    > pozostawienie dużej ilości oleju w układzie klimatyzacji.

    A to olej w próżni zachowuje się inaczej niż woda?

  • 97. Data: 2010-03-02 10:19:52
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Marcin pisze:

    > 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
    > Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!

    Dla mnie ubytek 20% rocznie to jest mniej więcej tak "normalny",
    jak limit zużycia oleju w silniku 0.5- 1L 1000km, do którego
    to niby silnik jest zupełnie sprawny, wg producenta.

  • 98. Data: 2010-03-02 14:09:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Przembo" <x...@x...xx> wrote in message

    > Po serwisie w niefachowym warszatcie masz spore szanse, że klima się
    > skonczy szybciej niż bez ingerencji. Ja w 13-to letnim już aucie raz
    > sprawdzałem czynnik za 20pln, a rok temu go uzupelniałem za 120pln.
    > Kolejne kilka lat to będzie właśnie kontrola układu wymiana filtra,
    > odgrzybianie... Klima działa, koszty to 140pln a nie kilkanaście razy
    > tyle, a klima jak działała tak działa :0

    No co ty... według fachowców w tym wątku 20% gazu uchodzi z klimy
    co roku- Ty po 13 latach napewno już nie miałeś już w ogóle gazu :-)

  • 99. Data: 2010-03-02 14:09:29
    Temat: Re: Wymiana czynnika chlodzacego w klimatyzacji
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > klimatyzacji, uzupelnienie czynnika, wyczyszczenie, czy cokolwiek tam
    > robia za te 150 pln pomaga na kolejne 4 lata no to w czym problem?

    problem jest w tym zeby nie robili cie w ch..ja
    abys mial jako takie pojecie
    nie dawal soebie nabijac klimy co 3 tygodnie

    MAciej

  • 100. Data: 2010-03-02 14:10:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

    > A co się dzieje z wodą pod ciśnienim ~= 0 bar, czyli w próżni?
    > I to nie przez moment, a przez kilka(naście) minut, gdy maszyna
    > stale tę techniczną próżnię utrymuje.

    No właśnie takich mamy zabawnych fachowców w tym wątku :-)