  • 1. Data: 2010-03-01 13:42:40
    Temat: Volvo V 70 2,5 i gaz
    Od: l...@p...onet.pl

    witam,

    Volvo V70 rok 2004-2007 z silnikiem 2.5 benzyna (inny silnik nie wchodzi w grę)

    Zastanawiam się jak na taki silnik wpłynie montaż instalacji gazowej (oczywiście
    w jakimś dobrym warsztacie) - np. zamiast koła zapasowego....

    czy będzie bardziej awaryjny? Moc spadnie?

    Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.

    Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15
    litrów/100km (czy to dobre założenia?)

    przez dwa lata (80k km):
    - benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
    - lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł
    (różnica 12 tyś zł)

    koszty lpg to:
    1. montaż około 4 500zł
    2. przegląd )zdaje się co 15tyś) 6 przeglądów, po 200zł = 1200zł
    3. koszt holowania w przypadku złapania "gumy" (jedno rocznie) 2*150zł = 300zł
    4. trudno policzyć koszt zatankowania paliwa (bo też potrzeba na starcie) -
    załóżmy, że 500zł.
    razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi to 5 500zł -
    myślicie, że warto?

  • 2. Data: 2010-03-01 13:49:06
    Temat: Re: Volvo V 70 2,5 i gaz
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > starcie) - załóżmy, że 500zł.
    > razem koszty LPG to około 6500zł. Czyli na LPG przez dwa lata da mi

    Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :(

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 3. Data: 2010-03-01 13:51:15
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Rocznie robię około 40 tyś km. Planuję autko użytkować minimum 2 lat.
    > Zakładam - spalanie PB 95 na poziomie 11 litrów/100km, LPG na poziomie 15

    Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to 1-2litry
    LPG więcej maksymalnie.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 4. Data: 2010-03-01 13:53:47
    Od: l...@p...onet.pl

    > Dla takiej kwoty rozłozonej na dwa lata kompletnie nie warto :(
    >
    > --
    > Kacper Potocki vel Katanka
    > PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
    > www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

    Dziękuję - a dla jakiej - wg. Ciebie warto?
    Wystarczy, że się gdzieś rypnę w obliczeniach - np.

    PB 95 będzie paliło nie 11 litrów tylko 12 litrów (80% jazdy to miasto) i to po
    4,50 a gazu nie 15 litrów tylko 14 i instalacja nie 4,500 tylko 3,500 i już
    wychodzi 13 tyś do przodu.

  • 5. Data: 2010-03-01 13:58:28
    Od: l...@p...onet.pl

    > Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Za bogato u mnie przy silniku 2.8 różnica w spalaniu NoPB/LPG to  1-2litry
    > LPG więcej maksymalnie.
    >

    > --

    a ile PB pali?
    Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na poziomie 12 a
    LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?

  • 6. Data: 2010-03-01 14:01:15
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > a ile PB pali?
    > Czyli np. można założyć, że po mieście 80% + 20% trasa da PB95 na
    > poziomie 12 a LPG na poziomie 14? Jak z mocą i awaryjnością?

    W mieście paliło 14NoPB i z 16LPG zależnie od tego jak sie operowało gazem.
    Zero problemów z instalacją, wtryski Valtek, sterownik STAG300 parowniki
    zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
    żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 7. Data: 2010-03-01 14:04:00
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > zavoli. Moc też zero problemów, automatyczna skrzynia z kickdownem nie miała
    > żadnych problemow, ładnie kręciło do 6700krpm.

    Dziękuję - czyli przy tych parametrach wychodzi +14k do przodu. A gdzie
    zakładałeś? Zastanawiam się nad:
    http://www.godula.pl/

    tylko, że z Legnicy to troszkę daleko do Krakowa
    Zastanawiam się nad

  • 8. Data: 2010-03-01 14:05:56
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    W dniu 2010-03-01 13:42, l...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > - benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
    > - lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł

    Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz paliwo na rozruch. Ja bym liczył
    1l/100 km

  • 9. Data: 2010-03-01 14:07:35
    Od: paranoix <p...@o...pl>

> [...]
    > - benzyny muszę zalać 8 800 litrów co daje (po dzisiejszym "kursie") 38k zł
    > - lpg muszę "wlać" 12 000 litrów co daje 26k zł

    Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności
    od charakteru użytkownia i pory roku będsie pwenie z 1l/100 km średnio.

    Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.

  • 10. Data: 2010-03-01 14:23:55
    Od: l...@p...onet.pl

    > Pamiętaj, że przy LPG również zużywasz benzynę na rozruch. W zależności
    > od charakteru użytkownia i pory roku  będsie pwenie z 1l/100 km średnio.
    >
    > Do tego przeglądy rejestracyjne co rok i droższe o 60 zł.

    Dziękuję, pamiętam - ująłem w kosztach instalacji LPG powyżej - czyż nie? Co
    roku przeglądy i tak trzeba robić (a koszt 60zł również dołożyłem).... jeśli
    kupię 2006-2005 rok.