  • 1. Data: 2010-03-01 09:52:17
    Temat: silnik Mercedes 2.7 CDI
    Od: komar <k...@1...cc>

    Witam,
    chciałbym zasięgnąć opinii grupy w kwestii silnika MB 2.7 CDI. Czy to jest udana
    jednostka? Można brać używany samochód z tym silnikiem bez ryzyka że padnie po 10
    000km ?
    Czy są to trwałe jednostki, co w nich lubi padać? Jakie przebiegi wytrzymują?

    k.

  • 2. Data: 2010-03-01 09:58:57
    Temat: Re: silnik Mercedes 2.7 CDI
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "komar" <> napisał w wiadomości ...
    > Witam,
    > chciałbym zasięgnąć opinii grupy w kwestii silnika MB 2.7 CDI. Czy są to
    > trwałe jednostki, co w nich lubi padać? Jakie przebiegi wytrzymują?

    odpowiedź na te pytania w przypadku używanego jest tylko jedna:
    zależy jak poprzedni właściciel/właściciele traktowali ten silnik...

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 3. Data: 2010-03-01 10:13:42
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    Użytkownik "komar" <k...@1...cc> napisał w wiadomości
> [...]
    padnie po 10 000km ?
    > Czy są to trwałe jednostki, co w nich lubi padać? Jakie przebiegi

    10 kkm + trochę ponad? Chyba chodziło o 100kkm. Bo jak faktycznie chcesz
    auto na parenaście tysięcy to może nad taksówką się zastanów:) Żonka naciska
    na jakieś wozidło i dochodzę do wniosku, że w jej przypadku właśnie taksa
    będzie i tańsza i przyjemniejsza w użyciu.

  • 4. Data: 2010-03-01 10:29:08
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-03-01 10:13, SET pisze:
    > U?ytkownik "komar"<k...@1...cc> napisa? w wiadomo?ci
    > udana
    > padnie po 10 000km ?
    > wytrzymuj??

    > 10 kkm + troch? ponad? Chyba chodzi?o o 100kkm. Bo jak faktycznie chcesz
    > auto na parena?cie tysi?cy to mo?e nad taks?wk? si? zastan?w:) ?onka naciska
    > na jakie? wozid?o i dochodz? do wniosku, ?e w jej przypadku w?a?nie taksa
    > b?dzie i ta?sza i przyjemniejsza w u?yciu.

    auto ma być na więcej niż 10 000, ale pytam czy silnik pożytje dłużej :)

    kiedyś diesle mercedesa robiły po milion km i można było w ciemno kupować nawet z
    przebiegiem 500 000km, pytanie czy teraz nadal są solidne?

  • 5. Data: 2010-03-01 10:36:16
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    komar wrote:

    > kiedyś diesle mercedesa robiły po milion km i można było w ciemno
    > kupować nawet z przebiegiem 500 000km, pytanie czy teraz nadal są
    > solidne?

    Nie, bo to nie jest w interesie Merca, aby ludzie jeździli autami po 20 lat,
    tylko aby kupowali, najlepiej jak najczęściej :)

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 6. Data: 2010-03-01 10:38:14
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Katanka napisał:

    > Nie, bo to nie jest w interesie Merca, aby ludzie jeździli autami po 20
    > lat, tylko aby kupowali, najlepiej jak najczęściej :)
    Hehe, to juz wiem skad tyle MB z "ruda" jedzi :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 7. Data: 2010-03-01 10:47:34
    Od: "luis" <c...@C...pl>

> [...]
    > udana jednostka? Można brać używany samochód z tym silnikiem bez ryzyka że
    > padnie po 10 000km ? Czy są to trwałe jednostki, co w nich lubi padać?

    U mnie w firmie w Spinterze 316 CDI dobija do 250 tys. jak narazie
    bezproblemowo.

    --
    Pozdr
    luis

  • 8. Data: 2010-03-01 12:17:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    Katanka wrote:

    > Nie, bo to nie jest w interesie Merca, aby ludzie jeździli autami po 20
    > lat, tylko aby kupowali, najlepiej jak najczęściej :)

    Osobiście wątpię w takie spiskowe teorie, raczej kiedyś silniki te były
    na tyle proste, że biorąc pod uwagę ówczesną jakość produkcji Mercedesa
    ich długowieczność wychodziła niejako przy okazji, a teraz skomplikowanie
    osprzętu jest na tyle znaczne, że aby zachować podobną żywotność trzeba
    by w to dużo zainwestować -- co się już właśnie nie opłaca.

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-03-01 12:19:17
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    luis pisze:
    > U mnie w firmie w Spinterze 316 CDI dobija do 250 tys. jak narazie
    > bezproblemowo.

    Prawda jest taka, jak się dba to się ma, jak się katuje i nie inwestuje
    to potem są problemy. Z trwałość się zmniejsza ponieważ z mniejszych
    pojemności wyciskają większą moc. Nie ma nic za darmo :)

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2010-03-01 12:25:14
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    to pisze:
> [...]
    > osprzętu jest na tyle znaczne, że aby zachować podobną żywotność trzeba
    > by w to dużo zainwestować -- co się już właśnie nie opłaca.

    Miałem podobne podejście, ale jak zobaczył jak np citroen konstruuje
    karoserię to się za głowę złapałem, szczelny w których zbiera się wilgoć
    i brak odpływów są chyba tylko po to żeby ruda zjadła budę tuż po
    gwarancji. Zona wymieniała teraz auto na inne, i przy okazji wyciągania
    ze starego berlingo jej gratów zwróciłem uwagę ile tam się syfu przez te
    1.5 roku eksploatacji nazbierało.

    --
    krzysiek82