  • 11. Data: 2021-03-10 17:59:52
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > na dziś i5/i7, ssd i 16GB ram to taka minimalna sensowna
    > konfiguracja w którą warto się pchać i coś takiego można kupić od
    > 650 złotych więc niespecjalnie jest się nad czym zastanawiać...

    ototototo, własnie dokładnie takie przemyslenia kierowały moim
    pytaniem.
    Polecisz coś konkretnego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 12. Data: 2021-03-10 18:18:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 10 Mar 2021 16:59:52 GMT, Budzik napisał(a):

    > To jest bardzo dobre pytanie.
    > Bo w sumie komp działa całkiem spoko ale zaczynam zauwazac ze
    > przytykaja sie karty przegladarek, nie wiem czy to strony coraz
    > bardziej zapakowane czy za duzo pootwieranych.

    Ja mam 4 GB i z tego jeszcze kawałek odchodzi na grafikę onboard. Na
    pulpicie mam okienko gdzie mogę obserwować zajętość RAM. Kiedyś
    eksperymentalnie otwarłem jakieś 50 stron w Firefoxie i wtedy dobiłem
    do 2 GB :)
    Więc jeśli ci się "przeglądarka przytyka" to doinstaluj sobie jakiś
    gadżet mierzący zajętość RAM-u i sprawdź (nie wiem co tam pod windą robi
    takie rzeczy). Może się okazać że to przytykanie to tylko twoje
    wrażenie.
    No, chyba że naprawdę ci chodzi o coś całkiem innego :) Czyli swędzi cię
    w kieszeni i i masz porywy snobizmu :) Ale w tym ci nie pomogę, to
    nieuleczalne. Może zamiast kombinować z i7 czy 8 GB RAM zajmij się
    chłodzeniem bezgłośnym i wymianą monitora na najbardziej ci pasujący,
    czyli ergonomią pracy na kompie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 13. Data: 2021-03-10 18:19:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Mar 2021 15:43:15 +0100, heby napisał(a):

    > Przyznaje że sporo stron www (np. facebook) potrafią skonsumować kilka
    > GB RAMu i 4GB może być za mało, ale to chyba nie jest praca biurowa ;)

    Chciałbym to raz w życiu zobaczyć :) Robiłem próby ale się nie udało...
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 14. Data: 2021-03-10 18:38:24
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-10-marca-2021 o 17:59, Budzik pisze:
    > Zakres cenowy jest taki ze ma być sensownie i mozliwie tanio.

    Dla mnie sensownie i rozsądnie to:
    i5 6 gen.
    8GB Ram
    SSD NVMe wielkości na jaką Cie stać ;-)
    W8.1

    Nie muszę czekać aż jakieś okno się POOOJJJAAAWWWIIII ;-)

    Pewnie się starzeję ale nie widzę postępu w tych komputerach od 10 lat

  • 15. Data: 2021-03-10 18:42:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Monitor z rozdziałką 1440 w pionie.
    Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja

    PS. Wersja tańsza:
    Pentium G4400
    8 GB Ram
    SSD jakikolwiek

  • 16. Data: 2021-03-10 18:48:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    nieuleczalne. Może zamiast kombinować z i7 czy 8 GB RAM zajmij się
    chłodzeniem bezgłośnym i wymianą monitora na najbardziej ci pasujący,

    PS. Wymiana płyty na lepszą mogła by mieć sens gdybyś na dotychczasowej
    miał tylko SATA2. Ale nie napisałeś. Jeśli masz SATA3, to przechodzenie
    na dysk NVME nie da ci zauważalnego efektu. Nawiasem mówiąc, obecnie
    ceny procków czy pamięci z drugiej ręki są zajebiste, więc lepiej
    odczekać z rok czy dwa aż wrócą do normy.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 17. Data: 2021-03-10 18:53:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/03/2021 18:19, Jacek Maciejewski wrote:
    > Chciałbym to raz w życiu zobaczyć :) Robiłem próby ale się nie udało...

    Próby czego? Jesli masz wątpliwośc co do FB, to regularnie u mie
    konsumuje na FireFoxie >5GB ram. Nie wiem na co. Nie tylko on, ale
    takich witryn jest niewiele. Np. w tej chwili, po około8h bycia otwartym
    w przeglądarce, ma 2.5GB, do nocy dobije do 4, a jutro trzeba będzie
    zbijać FF. Dzieje się to na dwóch zupełnie róznych komputerach, więc to
    raczej wina kiepskich programistów FB/FF.

  • 18. Data: 2021-03-10 19:36:10
    Od: Eneuel <e...@g...cm>

    W dniu 10 mar 2021 o 12:59, Budzik pisze:

    > Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.

    Mam (teraz zeń piszę) w F-S 4 GiB -- nie narzekam.
    Za ścianą gra (jakąś muzę z jutuby -- oglądam tam filmy podczas
    śniadania; śniadanie zjadłem dość dawno, ale nie wyłączyłem
    netbooka, więc netbook gra) netbook z 2 GiB...

    > Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie
    > do pracy biurowej.

    Do biurowej 4GiB to za dużo -- starczą 2 GiB.

    > Chetnie wykorzystałbym czesc bebechów z obecnego kompa,
    > w szczegolnosci dysk ssd, 2 dyski hdd (czy nowe płyty
    > nadal maja stare złącza do dysków?), obudowe...

    > Co warto?

    Zaczekać -- teraz kompy są drogie, bo:
    - rozlano pomoc antyCoViDową
    - BTC góruje
    - ludzie (w tym uczniowie) zdalnie pracują

    --
    ,_._ _,-'""`-._ ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 19. Data: 2021-03-10 19:40:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Mar 2021 18:53:28 +0100, heby napisał(a):

    > Próby czego? Jesli masz wątpliwośc co do FB, to regularnie u mie
    > konsumuje na FireFoxie >5GB ram.

    Ano mam wątpliwości. Mówisz że jedna strona FB konsumuje 5 GB? Jaka? Bo
    nie moje i znane mi. Podrzuć adres, niech się przekonam.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 20. Data: 2021-03-10 19:46:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/03/2021 19:40, Jacek Maciejewski wrote:
    > Ano mam wątpliwości. Mówisz że jedna strona FB konsumuje 5 GB? Jaka? Bo
    > nie moje i znane mi. Podrzuć adres, niech się przekonam.

    Główna.

    Tu masz mojego FF który od rana naklepał 2.4GB na stronie Facebooka,
    screenshot z przed sekundy:

    https://drive.google.com/file/d/1oswj5q7yeLJLF_SyiYd
    ZuQ3i9CMibKrS/view?usp=sharing

    Jesli go nie ubije jutro, zeżre wszystko co mam.