  • 171. Data: 2021-03-17 22:31:36
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Mar 2021 22:08:29 +0100
    doszła do mnie wiadomość <s2tr4b$hbr$1$ukenta@news.chmurka.net>
    od Mark <t...@p...pl> :

    >swapfile - Alias not found.
    >
    >Prawidłowe polecenie jest takie: wmic pagefile

    Oczywiście, mój błąd.
    Poprawka do poprzedniego posta:

    Jak kogoś interesuje:
    Pod Win faktyczną zajętość pliku wymiany pokazuje polecenie

    wmic pagefile

    Bardzo stary program pagefileupdatemonitor, działa pod W10:
    http://www.standards.com/ThisAndThat/PageFileUsageMo
    nitor.html
    Program co określony czas loguje faktyczną zajętość pagefile, można na podstawie jego
    logu ustawić sobie niestandardowy rozmiar pagefile od-do, wyszukać maksymalnej
    zajętości
    i ustawić ją sobie jako wartość minimalnego rozmiaru pliku wymiany.

    Linuks to top lub htop.

  • 172. Data: 2021-03-17 23:39:15
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 17 Mar 2021 19:46:27 +0100
    doszła do mnie wiadomość <s2tv9a$1cts$1@gioia.aioe.org>
    od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

    >U mnie komunikat: not found

    W następnych postach masz wyjaśnione:
    wmic pagefile
    Tam był mój błąd.
    Ewentualnie śledzić za pomocą tego programu:

  • 173. Data: 2021-03-17 23:53:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" JgS3I.82672$n...@f...ams1

    > Chyba mało kto wsadza do szafy bez prania zakupiony, używany sweter,

    Wełnę pierzemy w niskiej temperaturze -- czy
    te larwy na pewno zdechną podczas prania? ;)

    > ale racja, na wszystkim trzeba się coś tam znać.

    Dokładnie to miałem na swej myśli -- można poprosić
    o pomoc sprzedawcę, ale... ;) Swego czasu pytałem
    o telefony Mi... Zadałem kilkanaście pytań (w trakcie
    kilku wizyt) tej samej osobie i otrzymałem odpwiedzi
    -- te *wszystkie* (organizacyjne, techniczne itp.)
    odpwiedzi były chybione!

    Pytana osoba pracowała w roli eksperta od telefonów Mi.

    Innym razem zapytałem o telefon Mi ochroniarza, bo tylko on
    był wolny -- na moje pytania udzielił trafnych odpowiedzi,
    choć po chwili podszedł sprzedawca, który... nie znał tych
    odpowiedzi...

    Ochroniarza będę pamiętał długo -- odpowiadał niezbyt zawzięcie,
    jakby spekulował, był otwarty na pytania, sam zaoferował pomoc,
    widząc moje oczekiwanie na sprzedawcę... Nie upierał się, był
    spokojny, ale gadał tak, jakby miał przed oczami przynajmniej
    ulotki handlowe tych telefonów, o które pytałem...

    Po paru tygodniach ze zdumieniem zauważyłem, że ochroniarz
    mówił prawdę... Samą prawdę... Choć przetykaną zmiękczaczami
    typu: 'chyba', 'być może', 'raczej'... I chętnie oddał głos
    sprzedawcy, gdy sprzedawca już mógł udzielać mi odpowiedzi...

    Co gorsza -- to co mówił ochroniarz, uznałem za mało prawdopodobne...
    Jakież było moje zdumienie, gdy krok po kroku odkrywałem, że mówił
    prawdę...

    > Proponuję kupować poliestrowe albo nylonowe,

    Chyba w sklepie z kurtkami:
    - Co jest mocniejsze -- nylon czy poliamid?
    - Nylon to słabe tworzywo sztuczne, ale
    poliamid jest bardzo wytrzymały!

    Chyba w sklepie z kąpielówkami:
    - Lepsza jest lycra czy spandex?
    - Zdecydowanie polecam lycrę!
    - A elsten?
    - Nie znam.

    Trudno, bym pamiętał dokładnie ;) czy było tak, czy może inaczej:

    Chyba w sklepie z kąpielówkami:
    - Lepsza jest lycra czy spandex?
    - Zdecydowanie polecam spandex!
    - A elsten?
    - Nie znam.

    Można ze sprzedawcami wdać się w składnikowe pogawędki -- które
    gacie lepsze, które gorsze... Można sprawdzić, ile które (wszystkie,
    które sprawdziłem, miały taki sam skład -- sprawdzałem w różnym czasie,
    w różnych miejscach, różnej ceny, różnej renomy itd...) czego mają, które
    są mocniejsze w związku ze składem surowcowym, które zdrowsze itd...

    Inna sprawa, że poliamid nie jest równy poliamidowi...

    > bawełniane na własne ryzyko, stronić od wełny
    > i pochodnych.

    O bawełnie wiele przeczytałem u internetowych sprzedawców...
    Akurat ci pisali to, co życie potwierdziło...

    -=-

    - Mamo, mamo...
    - Tak, kochanie?
    - Jak piszemy -- 'rużny' czy 'różny'?
    - 'Różny', jeśli już, ale raczej 'różowy' lub 'różany'...
    'Różany olejek' na przykład lub 'różowy sweter'...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 174. Data: 2021-03-17 23:57:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel" s2tf4p$1iee$...@g...aioe.org

    > Musiałem dostawić ręcznie kolejny swap, bo na automagię nie mogę
    > liczyć, więc gdy zabraknie VM, wszystko cichuteńko może zgasnąć...

    Zgasło bez ostrzeżenia... Póki pisałem posty -- co jakiś czas zerkałem.
    Później odszedłem (było ~82% instalowania) a kiedy wróciłem, komputer
    był wyłączony... Po włączeniu nie wiedział nic o tym, że był aktualizowany...

    -=-

    Poniższy kot jest skancerowany czy mnie coś pokręciło się?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 175. Data: 2021-03-18 00:09:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" j7S3I.82671$n...@f...ams1

    > Ot choćby do prezentacji, czy przygotowywania raportów.
    > Cytujesz np. jakiś wykres, lub zjęcie z publikacji.
    > Załączasz własne zdjęcia, etc.

    Do tego wystarczy płytka obróbka typu kadrowanie lub
    (nie mam dobrego słowa w języku polskim) resajz...
    Po co z armaty strzelać do komara?...

    Imagine jest tu doskonałym ;) programem.
    Niemal zerowe zapotrzebowanie. ;)
    W pewnym sensie nawet warstwy oferuje, bo
    można nim kleić wieloelementowe ikony itp...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 176. Data: 2021-03-18 00:23:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-17, RadoslawF <r...@g...com> wrote:

    > Doczytałem. I napisałem:
    > "Bardziej bał bym się padu płyty głównej niż procesora."

    W zasadzie to jeszcze trzebaby uściślić, że większość osób polecających
    używki, ma na myśli markowe polizingowce. Nie spotkałem się, żeby w
    takich padały płyty (np. z puchliny kondensatorowej), ale może padają. Z
    mojego małego stadka Delli i HP z wiekiem niektórych dochodzącym do 14
    lat nic nie padło.

    --
    Marcin

  • 177. Data: 2021-03-18 00:31:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 13nw9v96zhozb$.nuyokekj54il$....@4...net

    > Zaryzykuję i odpowiem za Eneuela :) Praca biurowa to IMO taka która
    > wymaga jedynie Worda, Excela, programów do poczty lub programów
    > księgowych lub magazynowych.
    > Nie wymaga natomiast przeglądarki stron,

    Przeglądarek wg mnie wymaga -- i to one są chyba nabardziej RAMkożerne.

    > programów do obróbki plików graficznych

    Do biurowej obróbki wystarczą drobniuteńkie programy,
    które zajmują mniej, niż błędy pomiarowe całości. ;)
    Biurowa grafika nie rośnie w megabajtach tak szybko,
    jak zapotrzebowanie systemów, przez co dzisiejsze
    obrabiarki graficzne relatywnie nie są zasobożerne.

    30 lat temu OCeRowano z rozdzielczości 300 dpi i teraz tak samo.
    50 lat temu drukowano w rozdzielczości 72 dpi i teraz druk jest
    niewiele gęstszy... Rozdzielczości monitorów/ekranów nie rosną
    tak szybko jak zapotrzebowanie Windows... ;)

    > czy dźwiękowych

    Do tej pory myślałem, że w biurach nie ma potrzeby obrabiania dźwięku.

    > lub komunikatorów czy ogólnie multimediów.

    Wg mnie wszelkie biura muszą obsłużyć drukarki (w tym kopiarki) i skanery.

    -=-

    Tak czy siak -- Budzik zapewne wie, czego mu trzeba.

    Zwykle ludzie wypowiadają się jaśniej, co do swych potrzeb:
    - praca biurowa
    (Word, Excel, programy pocztowe, księgowe lub magazynowe...)
    - grafika dwuwymiarowa
    - grafika trójwymiarowa
    - obróbka filmów
    - obróbka muzyki
    - wróżbiarstwo (przepowiadanie pogody chociażby)
    - najcięższy kaliber (gry)

    Co kto woli. Mnie potrzebny laptop do wszystkiego.
    Acer (i5 7200U 12 GiB, NVMe, dwa HDD, jakaś Nvidia)
    jest żwawszy, ale F-S (C2D T7300 4 GiB, dwa HDD,
    jakiś Radeon) zezwala naprawdę na wiele.

    Podczas aktualizacji oba mulą niemiłosiernie,
    chyba że Acer ma systemową na NVMe...

    Może pewnego dnia szarpnę się na SSD do F-S -- wówczas
    być może będzie dziarski, że hej... ;) Mam wolny slot
    przeznaczony przez producenta na 3G (swego czasu można
    było kupować takie karty po 5 pln) mSATA bodajże, który
    być może ,,pomieści'' dysk SSD 64 GB...

    BTW 3G -- ponoć znika z BTSów, ustępując miejsca LTE
    i 5G, którego to 5G ponoć jeszcze dłuuugo nie będzie
    w całej Polsce z wielu powodów...

    Do gadania na Grupach czy oglądania filmów z Jutuby oba są równie dobre.
    [innymi słowy -- do domowego biura oba są równie dobre]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 178. Data: 2021-03-18 00:35:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zhbick" 60506f82$0$545$6...@n...neostrada.pl

    "RadoslawF" 605065f6$0$544$6...@n...neostrada.pl

    > Bez komunikatorów to biuro w urzędzie państwowym co najwyżej.

    -=-

    Każdy opisuje [tylko] to, co widział?... ;)

    -=-

    Tymczasem białostocki US nadal nie potrafi mi przysłać 11 złotych,
    które na mnie tam czekają od ponad roku... [pewnie przeczytają,
    zezłoszczą się i naślą na mnie kontrole, bym zamknął jadaczkę...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 179. Data: 2021-03-18 00:36:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" s2sq7d$om5$1$m...@n...chmurka.net

    > Mając *wystarczającą* ilość ramu można go wyłączyć
    > bez najmniejszych problemów i konsekwencji.

    Teoretycznie jest konieczny. Zaś obecnie jest chybionym rozwiązaniem,
    bo ~połowę RAMek 64W10 przeznacza na jakieś bufory/kesze przy, okazji
    zawzięcie pisząc po systemowym dysku i w katalogach typu TMP...

    M$ po prostu drwi ze swych klientów!

    VM było dobrym rozwiązaniem pół wieku tamtej [albo temu -- nie
    pamiętam, bo dawno było] ale w 64W10 pracuje nierozsądnie...
    Za jednym zamachem rozwiązano i ochronę pamięci, i niedostatki
    pamięci fizycznej, ale VM pochodzi z komputerów zupełnie innych
    niż PeCety i z zupełnie innych OSów...

    [zaraz odezwą się trolle BGatesa? -- żądne pochwał swego pana...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 180. Data: 2021-03-18 01:32:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" 18y3I.11502$U...@f...ams1

    > Kupiłem uzywanych komputerowych gratów pewnie ze 3 tuziny
    > i tylko raz były kłopoty, których się zresztą spodziewałem,

    Kupiłem w Polsce niewiele starych części komputerowych -- zero problemów.
    Nawet za kilka dych plnów cały komputer kupiłem -- razem z monitorem...

    Kupiłem w Chinach trochę nowych rzeczy -- po kilku czy kilkunastu miesiącach
    **nie** mam problemów z: ołówkami; grafitami; niektórymi LEDkami; przewodami
    USB -- jedna z magnetycznych końcówek mikroUSB rozpadła się; ale to chyba
    drobiazg; pulsoksymetrami; rowerowym uchwytem telefonicznym (którego niemal
    nie używałem) i całą masą ;) innych drobiazgów...

    --