  • 181. Data: 2021-03-18 09:46:36
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > W zasadzie to jeszcze trzebaby uściślić, że większość osób polecających
    > używki, ma na myśli markowe polizingowce. Nie spotkałem się, żeby w
    > takich padały płyty (np. z puchliny kondensatorowej), ale może padają. Z
    > mojego małego stadka Delli i HP z wiekiem niektórych dochodzącym do 14
    > lat nic nie padło.

    Padł mi kiedyś w pracy służbowy Dell. Stacjonarny.
    I nawet nie był specjalnie wiekowy.
    No ale skoro tobie nie padają to pewnie są nieśmiertelne, wieczne
    i niepotrzebnie marudzę. Pytanie tylko dlaczego firmy tak szybko
    je wymieniają na nowe? Pewnie żeby nowe ładniej na biurkach wyglądaly.

    Pozdrawiam

  • 182. Data: 2021-03-18 11:16:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-18, RadoslawF <r...@g...com> wrote:

    > Padł mi kiedyś w pracy służbowy Dell. Stacjonarny.
    > I nawet nie był specjalnie wiekowy.

    Pewnie popsułeś. To się w końcu też zdarza. Nie każdy ma dobrą rękę do
    sprzętu.

    > No ale skoro tobie nie padają to pewnie są nieśmiertelne, wieczne
    > i niepotrzebnie marudzę. Pytanie tylko dlaczego firmy tak szybko
    > je wymieniają na nowe? Pewnie żeby nowe ładniej na biurkach wyglądaly.

    Zwykle raz na kilka lat. Podejrzewam, że wypadkowa amortyzacji sprzętu
    firm dających w lizing z ceną jaką płaci za lizing korpo i ryzykiem, że
    pójdzie tam gdzie nowsze, na koniec umowy.

    --
    Marcin

  • 183. Data: 2021-03-18 11:19:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-03-18 o 09:46, RadoslawF pisze:

> [...]
    > i niepotrzebnie marudzę. Pytanie tylko dlaczego firmy tak szybko
    > je wymieniają na nowe? Pewnie żeby nowe ładniej na biurkach wyglądaly.

    Proste: rata leasingowa idzie w konta na 4xx, najczęściej 402.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 184. Data: 2021-03-18 11:21:29
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał:

    > Raz w życiu kupiłem nowy komputer. Pentium MMX w latach 90. Niestety, w
    > tamtych czasach jeszcze nie wiedziałem, czemu się wiesza i sypie BSODami i
    > że winna jest zepsuta *nowa* pamięć RAM

    Może powinieneś go sprzedać jako używany, w pełni sprawny, przetestowany w
    100%, itd?

    > i z całą pewnością nie mogę się zgodzić, że nowy sprzęt jest pewny a
    > używany jest beee...

    Sam sobie przeczysz. Masz problemy z logicznym myśleniem? Jeśli NAWET nowy
    sprzęt może być wadliwy, to co może być z kilkuletnim używanym?

    Pzdr

  • 185. Data: 2021-03-18 11:24:08
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał:

    > Od kilkunastu lat przerabiam z konieczności używany sprzęt.
    > I z całą pewnością mogę stwierdzić że sprzęt używany będziemy
    > zmuszeni wymienić lub naprawiać szybciej niż sprzęt nowy.
    > Dla wielu ludzi oznacza to że używany jest gorszy.

    A dla Ciebie nie jest? To chyba oczywiste, że jest najczęściej gorszy. Twoje
    doświadczenie to mówi.

    Pzdr

  • 186. Data: 2021-03-18 11:34:04
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał :

    > Od kilkunastu lat sprzedaję i serwisuję także komputery poleasingowe, ze
    > sporym ich udziałem procentowym.
    > Przez te lata miałem może ze dwie lub trzy wymiany HDD, ze dwa zasilacze,
    > jakiś RAM i chyba tyle.

    A ile takich wymian miałeś w nowym sprzęcie?

    > Były też "awarie" typu "komputer wolno chodzi", ale po przyjeździe
    > okazywało się, że radiator procesora jest zamurowany brudem i procesor
    > zwalnia do minimum.

    A ile takich radiatorów spotkałeś w nowym sprzęcie? Ta Wasza argumentacja
    jest od czapy. Tylko wino im starsze, tym lepsze, a komputery starzeją się i
    zużywają zarówno fizycznie, jak i :moralnie". Po co bić pianę po próżnicy?

    Pzdr

  • 187. Data: 2021-03-18 11:43:14
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Słuchaj, ja tam nie jestem linuksowy mistrz. Ale nawet na moją skromną
    > wiedzę wygadujesz straszne głupoty.

    Oprócz małej wiedzy o Linuksie, masz też niska kulturę bycia. Często spotyka
    się takich "mądrych", którzy na dzień dobry komentują - bzdura, głupoty, nie
    wiesz co piszesz, itd. zamiast rzeczowej argumentacji. Lepiej nie odnoś sie
    do moich wpisów, bo zostaniesz odpowiednio potraktowany.

    Bzpzdr

  • 188. Data: 2021-03-18 11:44:10
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał:

    > No, aż miło poczytać :-)

    Cham chama zawsze polubi.

    Bzpzdr

  • 189. Data: 2021-03-18 11:47:17
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

    > Jeszcze trochę, i w swoich teoriach dogoni naszą grupową Gwiazdę, która to
    > ona też zna się na wielu rzeczach w informatyce ;)

    Jakich teoriach? Możesz coś zacytować? Bo, że używany jest lepszy od nowego
    to twierdzisz Ty i Tobie podobni. Tego nie robi nawet "grupowa gwiazda".
    Przywal sobie stempelek na łeb i spadaj na drzewo mądry inaczej.

    Bzpzdr

  • 190. Data: 2021-03-18 11:51:51
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    1.Nigdy nie twierdziłem że gparted działa pod windows.

    Ale chciałeś w nim zobaczyć swapa, czym obnażyłeś swoja ignorancję. Przestań
    już się ośmieszać. Swap jest tworzony w locie przez Windows i po zamknięciu
    systemu znika, a Ty go chciałeś zobaczyć w Gparted. Tak, czy nie? Żałosne. I
    jeszcze się wymądrzasz.

    Bzpzdr