  • 211. Data: 2021-03-20 02:19:19
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zhbick" 605256a9$0$24048$6...@n...neostrada.pl

    > Ależ skąd! :-)

    Więc masz jakiś inny problem, który nie zezwala Ci
    na poprane pisanie... Może to problem psychiczny?...

    > AT z 486 miał kiedyś 4 MiB i też mi wówczas wystarczało do wszystkiego.

    Do odtwarzania filmów 4K? -- chyba naprawdę masz inny
    problem, którego istnienie podejrzewam nieco wyżej...

    > Mam na myśli otworzenie pliku.

    Pytam, czym wg Ciebie jest 'przycięcie'.

    > Specjalnie dla Ciebie rano spróbowałem otworzyć taki plik
    > na Dellu z 4 GiB RAM. Niestety, do końca mojego dnia pracy
    > nie udało się dokończyć tej operacji, więc nie sprawdziłem,
    > ile potrwa zrobienie czegokolwiek z tym filmem.

    Może poproś o pomoc kogoś, kto ma choćby
    mgliste pojęcie o tym, co chcesz uczynić?...

    > Na współczesnym komputerze zabiera to mniej
    > czasu: nie zdążyłbyś umyć kubka po kawie.

    Nie piję kawy.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 212. Data: 2021-03-20 02:54:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" s332kf$1rdo$...@g...aioe.org

    > 1 GB. Teraz się śmiej.

    Tyle z ogromnym trudem wystarczy do 32W10.

    > Pamięci może być tylko 2 GB
    > Nazwa modułu SK hynix HYMP564U64CP8-C4
    > Musiałabym kupić 2 pamięci po 1 GB- Hynix.

    1 GiB DDR2 są w Polsce **za darmo** od kilkunstu lat.
    2 GiB DDR2 trochę kosztują -- kupiłem ze 2 lata temu
    SODIMMy 800 MHz po chyba niespełna 30 pln z przesyłką.

    Natomiast za 4 GiB DDR2 DIMM przed rokiem ktoś na
    Allegro żądał kosmicznej ceny...

    > Po co Ci tyle instalacji Firefoxa?

    FF tak ;) ma. Może nie aż 6 naraz, ale kilka naraz...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 213. Data: 2021-03-20 12:06:28
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    > Więc masz jakiś inny problem, który nie zezwala Ci
    > na poprane pisanie... Może to problem psychiczny?...
    ^^^^^^^^^

    [cut]

> [...]

    [cut]

    > Może poproś o pomoc kogoś, kto ma choćby
    > mgliste pojęcie o tym, co chcesz uczynić?...

    Dobry człowieku, pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Ci spokoju ducha i
    ogólnie zdrowia.

  • 214. Data: 2021-03-24 01:31:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zhbick" 6055d733$0$554$6...@n...neostrada.pl

    > Dobry człowieku, pozdrawiam Cię serdecznie
    > i życzę Ci spokoju ducha i ogólnie zdrowia.

    Pozdrowienia jak z AliExpress.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 215. Data: 2021-03-25 01:21:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 1...@4...net

    > Facet nie słyszał o krzywej awaryjności.

    Flaszki (SSD itp.) chyba nie trzymają się tej krzywej...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 216. Data: 2021-03-25 12:10:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-03-10 o 12:59, Budzik pisze:
    > Mysle powoli nad wymiana leciwego kompa.
    > Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.
    >
    > Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy
    > biurowej.
    >

    > Chetnie wykorzystałbym czesc bebechów z obecnego kompa, w szczegolnosci
    > dysk ssd, 2 dyski hdd (czy nowe płyty nadal maja stare złącza do
    > dysków?), obudowe...
    >
    > Co warto?

    Myślę że coś na Core i5 4 generacji, normalnego a nie żadne wersje U
    które są badziewiasto wolne bo takie mają być.
    W firmie małej do biura kupiliśmy Delle 7020 SFF z i5-4690 i są naprawdę ok.
    Sam siedzę w domu na i5-4670 na płycie Asrocka B85, do tego 16GB RAM, 2x
    dysk SSD i HDD na śmieci. Nie odczuwam jakiejkolwiek potrzeby mieć
    więcej. Ten zestaw spokojnie się zbiera i robi co chcę łącznie z obróbką
    prostą grafiki, jakieś czasami kodowanie DVD do MKV itp.
    Nie gram, choć spokojnie się da, bo mam staruszka GTX750Ti i Medal of
    Honor, PainKiller, Battlefield 3 itp bez problemów na tym biega.

    Athlon x2 to już odczuwalny staruszek niestety.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 217. Data: 2021-03-28 20:37:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo się nie opłaca czekać na awarię.
    Podobnie jak w biurowcu wymienia się żarówki co pół roku (przykładowo - wszystkie wg
    planu).

    -----

  • 218. Data: 2021-03-28 21:05:24
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-03-18 o 09:46, RadoslawF pisze:

    > No ale skoro tobie nie padają to pewnie są nieśmiertelne, wieczne
    > i niepotrzebnie marudzę. Pytanie tylko dlaczego firmy tak szybko
    > je wymieniają na nowe? Pewnie żeby nowe ładniej na biurkach wyglądaly.

    Ponieważ sprzęt się zamortyzował oraz skończyła gwarancja. IT w firmie
    nie bawi się w naprawy. Kończy się gwarancja to lista sprzętu na wymianę
    leci do kierowników działów. Następuje zakup nowego sprzętu, sprzęt
    wpada znowu pod gwarancję NBD, licencja na system jest przenoszona na
    nowy komp, stary komp idzie na utylizację, IT ma święty spokój, firma ma
    koszty i odlicza od podatku.

    Śmiertelne, nieśmiertelne... to kompletnie nikogo nie interesuje.

    --
    Irokez

  • 219. Data: 2021-03-28 22:27:20
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-03-28 o 21:05, Irokez pisze:

> [...]
    > koszty i odlicza od podatku.
    >
    > Śmiertelne, nieśmiertelne... to kompletnie nikogo nie interesuje.

    To wytłumacz tym którzy pisali że "stały się zbyt mało wydajne".

    Pozdrawiam

  • 220. Data: 2021-03-29 08:19:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-03-28 o 22:27, RadoslawF pisze:

    > To wytłumacz tym którzy pisali że "stały się zbyt mało wydajne".

    Po co? Krucjatę mam tworzyć czy jak? W imię czego?
    Jeżeli ktoś twierdzi że i5 7 generacji jest dla niego już za wolne od i5
    8 generacji do wyświetlania prezentacji PowerPointa dla szefa z zużycia
    miesięcznego papieru do rąk przy lokalnym dystrybutorze kawy, to
    widocznie tak jest. I mam to w głębokim poważaniu.

    zdrówko

    --
    Irokez