  • 11. Data: 2020-08-12 14:42:30
    Temat: Re: Wypalanie DPF
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-08-11 07:56, cef wrote:

    > Skąd wiesz, że akurat jest chwilowe większe zużycie?
    > Masz wszystkie rzeczy, które pokazuje komputer na jednym widoku?

    Tak, na jednej karcie komputera mam zasięg i chwilowe spalanie.
    taki wyświetlacz:
    https://i.ytimg.com/vi/yLKcRUwPjRc/maxresdefault.jpg

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 12. Data: 2020-08-12 20:06:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-12 o 14:42, Mirek Ptak pisze:

    > Tak, na jednej karcie komputera mam zasięg i chwilowe spalanie.
    > taki wyświetlacz:
    > https://i.ytimg.com/vi/yLKcRUwPjRc/maxresdefault.jpg

    Ja akurat mam tylko jedną informację w widoku
    i tych z chwilowym czy odcinkowym zużyciem
    prawie nie używam. Na stałe mam ustawiony zasięg,
    ale podwyższone obroty jałowego jest dość
    łatwo wyłapać - i to nie jest jakoś często.
    Tzn mam wrażenie, że może raz na kilka miesięcy w czasie jazdy miejskiej
    pomimo tego, że teraz od marca auto nie dostaje kilkuset km
    autostradowych miesięcznie.
    Bo wczesniej zawsze miało się szansę coś wypalić w trasie do Niemiec -
    średnio raz na dwa miechy. Pewnie wywali jakiś błąd, że zapchany
    i nie pozwoli dalej jechać i zrobi to bez jakiejkolwiek wczesniejszej
    sygnalizacji.

  • 13. Data: 2020-08-13 07:06:50
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-08-12 20:06, cef wrote:
    > Pewnie wywali jakiś błąd, że zapchany
    > i nie pozwoli dalej jechać i zrobi to bez jakiejkolwiek wczesniejszej
    > sygnalizacji.

    Nie, najpierw jest komunikat, że musisz kontynuować jazdę - dopiero jak
    to nie podziała to jest tryb awaryjny i wypalanie w serwisie.
    https://i.ytimg.com/vi/w833e6cnC_g/maxresdefault.jpg
    Przykładowy z Insigni

    Pozdrawiam - Mirek

  • 14. Data: 2020-08-15 10:39:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-08-13 07:06, Mirek Ptak wrote:

    > Nie, najpierw jest komunikat, że musisz kontynuować jazdę - dopiero jak
    > to nie podziała to jest tryb awaryjny i wypalanie w serwisie.
> [...]
    To tylko potwierdza moją tezę, że dizle to się do traktorów i ciężarówek
    nadają, a nie do aut do normalnej jazdy... Zwłaszcza w obecnych czasach -
    jak nie dopilnujesz wypalania, to oleju w silniku przybędzie. :-D
    Tudzież nieplanowana wizyta w serwisie. :-D

  • 15. Data: 2020-10-13 13:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jak to jest z tym DPF, w oplowskim 1.9 CDTI ?
    >
    > Juz tak pare razy mialem, ze w miescie sie wlacza wypalanie, a
    > niedawno grzalem autostrada.
    > Ale moze za krotko.
    >
    > Tym razem raczej nie bylo za krotko ... czyzby za wolno ?
    > Czy czas oczyscic/wymienic wtryskiwacze ...

    Jak grzałes, to jakie obroty miałes?
    W necie niby pisza ze dpf powinien sie wypalac jezeli przez dłuzszy
    czas utrzymujemy 2500-3000 obrotów.
    Powiedziałbym ze z moich doswiadczen wynika ze jednak niekoniecznie bo
    tez czesto tak miałem ze włacza sie własnie tuz po zjezdzie z
    autostrady kiedy miałem gasic auto.

    We fiacie nie włączały sie za to zadne kontrolki - w przypadku silnika
    2.0 powiedziałbym ze nawet trudno było wyłapac kiedy to zaczynało się
    dziać.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 16. Data: 2020-10-14 13:52:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Jak grzałes, to jakie obroty miałes?
    >W necie niby pisza ze dpf powinien sie wypalac jezeli przez dłuzszy
    >czas utrzymujemy 2500-3000 obrotów.

    No i jakos tak bylo ...

    >Powiedziałbym ze z moich doswiadczen wynika ze jednak niekoniecznie
    >bo
    >tez czesto tak miałem ze włacza sie własnie tuz po zjezdzie z
    >autostrady kiedy miałem gasic auto.

    No wlasnie.
    Musze w koncu zobaczyc ten MyDPF ...

    >We fiacie nie włączały sie za to zadne kontrolki - w przypadku
    >silnika
    >2.0 powiedziałbym ze nawet trudno było wyłapac kiedy to zaczynało się
    >dziać.

    U mnie tez sie nic nie wlacza, tylko komputer pokazuje duze spalanie,
    silnik na jalowym pracuje nierowno, cos smierdzi, dym z tylu leci ...

    J.

  • 17. Data: 2020-10-14 20:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > U mnie tez sie nic nie wlacza, tylko komputer pokazuje duze
    > spalanie, silnik na jalowym pracuje nierowno, cos smierdzi, dym z
    > tylu leci ...

    We fiacie nawet dymu nie było specjalnie widac, spalanie rzeczywiście
    wieksze i wolne obroty były utrzymywane troche wyzej niz zwykle.

    Za to w dcuato ale z silnikiem 2.3 od razu słychać po odgłosie silnika
    ze zaczał wypalac.

    Natomiast jak zaczał się pokazywać dym podczas wypalania to zawsze to
    oznaczało to ze jest coś nie tak i zaczynaja sie problemy.

    --
    Pozdrawia... Budzik