  • 1. Data: 2016-12-12 22:30:21
    Temat: Wypowiedzenie automatycznie odnowionej polisy
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Chciałbym, aby automatycznie odnowiła mi się polisa OC.
    Ale tylko dlatego, iż podobno taką polisę można później w dowolnym momencie
    wypowiedzieć (i np. zawrzeć korzystniejszą i w dogodniejszym czasie).

    Czy taki myk zadziała?

  • 2. Data: 2016-12-12 22:34:04
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-12-12 o 22:30, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > Ale tylko dlatego, iż podobno taką polisę można później w dowolnym momencie
    > wypowiedzieć (i np. zawrzeć korzystniejszą i w dogodniejszym czasie).

    w każdej chwili możesz zrezygnować z polisy i otrzymać zwrot
    proporcjonalnej składki. Pamiętaj aby była ciągłosć(data wypowiedzenia
    starej polisy musi się pokrywać(jeden dzień po) z wypowiedzeniem inaczej
    zarobisz od UFG

  • 3. Data: 2016-12-13 10:40:27
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 12 Dec 2016 22:34:04 +0100, w <o2n59l$lja$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    sirapacz <n...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    > proporcjonalnej składki. Pamiętaj aby była ciągłosć(data wypowiedzenia
    > starej polisy musi się pokrywać(jeden dzień po) z wypowiedzeniem inaczej

    A teraz doczytałem, że polisę automatycznie odnowioną można wypowiedzieć tylko
    wtedy, gdy zachodzi przypadek podwójnego OC.
    Wynika z tego, że najpierw musiałbym zawrzeć nową, a potem wypowiedzieć starą.

    W przeciwnym razie łatwo sprawdzić w UFG, że podwójnego OC nie ma.

  • 4. Data: 2016-12-13 10:59:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    >Chciałbym, aby automatycznie odnowiła mi się polisa OC.

    Tego nie trzeba chciec, to sie dzieje z automatu :-)
    Pod warunkiem, ze
    a) oplacono za aktualna (stara) polise skladke w calosci,
    b) to byla polisa na ciebie, bo co do przejetej po poprzednim
    wlascicielu wraz z kupionym samochodem - to ta sie nie przedluza.
    Choc taki pewny nie jestem - niewyrazne te przepisy, art 31 :-)

    1152

    Ale jesli powiadomiles ubezpieczyciela o zakupie (a masz
    obowiazek, sprzedawca tez zreszta ma) to pewnie propozycje
    przedluzenia ci przysla - kazdy klient jest cenny :-)

    >Ale tylko dlatego, iż podobno taką polisę można później w dowolnym
    >momencie
    >wypowiedzieć (i np. zawrzeć korzystniejszą i w dogodniejszym czasie).
    >Czy taki myk zadziała?
    Art. 28a. 1. Jeżeli posiadacz pojazdu mechanicznego w tym samym czasie
    jest ubezpieczony w dwóch lub więcej zakładach ubezpieczeń, przy czym
    co najmniej jedna z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych została zawarta w trybie art. 28 ust. 1, umowa zawarta w
    tym trybie może zostać przez niego wypowiedziana na piśmie.

    art 28.1 to wlasnie automatyczne przedluzenie.

    J.

  • 5. Data: 2016-12-13 11:40:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 grudnia 2016 22:33:43 UTC+1 użytkownik r...@k...pl
    napisał:

    > Czy taki myk zadziała?
    A gdzie tu sens, gdzie logika?

  • 6. Data: 2016-12-13 12:52:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Dec 2016 02:40:00 -0800 (PST), w
    <7...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > A gdzie tu sens, gdzie logika?

    Nie mam w tej chwili warunków do zmiany TU, poza tym chętnie zmieniłbym sobie
    początek ubezpieczenia.

  • 7. Data: 2016-12-13 13:11:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-12-2016 o 22:30, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > Ale tylko dlatego, iż podobno taką polisę można później w dowolnym momencie
    > wypowiedzieć (i np. zawrzeć korzystniejszą i w dogodniejszym czasie).

    Tak.
    Trenowałem.

  • 8. Data: 2016-12-13 13:43:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Dec 2016 13:11:33 +0100, w <o2oohi$1hgv$1@gioia.aioe.org>, Cavallino
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Tak.
    > Trenowałem.

    Miałeś zawartą już nową jak starą wypowiadałeś?
    A jeżeli nie, tzn. że nie sprawdzali?

  • 9. Data: 2016-12-13 14:41:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A teraz doczytałem, że polisę automatycznie odnowioną można wypowiedzieć tylko
    gdzie to doczytaleś? w owu?

    > wtedy, gdy zachodzi przypadek podwójnego OC.

    zawrzesz nową umowę to taki przypadek będzie miał miejsce:)

    > Wynika z tego, że najpierw musiałbym zawrzeć nową, a potem wypowiedzieć starą.

    tak też można - podpowiem ci. zmieniaj podczas kalkulacji daty
    rozpoczęcia nowego ubezpieczenia. U mnie wpływało to dość znacznie na
    wysokość wyliczonej składki.

  • 10. Data: 2016-12-13 15:48:40

    Tue, 13 Dec 2016 14:41:11 +0100, w <o2otv1$jc7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>,
    sirapacz <n...@s...pl> napisał(-a):

    > gdzie to doczytaleś? w owu?

    Nie żartuj. W przepisach.

> [...]
    >
    > tak też można - podpowiem ci. zmieniaj podczas kalkulacji daty
    > rozpoczęcia nowego ubezpieczenia. U mnie wpływało to dość znacznie na

    U mnie jakoś nie działało :)
    No, ale kalkulowałem z miesiąc wcześniej, dalej do przodu dać już nie mogłem.