  • 1. Data: 2010-03-29 12:46:06
    Temat: Wyprzedzanie na przejściu
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Wczoraj był kolejny odcinek "Jedź bezpieczenie" w TVP Kraków.
    Na tapetę wzięli omijanie samochodu przepuszczającego pieszych na przejściu
    i właśnie rzeczone wyprzedzanie na przejściu/przed przejściem.
    O ile pierwsze nie budziło żadnych wątpliwości (ciekawostka: złapane same
    panie), o tyle kwestia wyprzedzania już mnie zastanowiła...
    Na filmie widać było, że ścigali kierowców którzy jechali conajwyżej kilka
    km/h szybciej od samochodów na drugim pasie. Jak na mój gust to prawie
    niemożliwa jest jazda obok drugiego samochodu IDEALNIE z tą samą prędkością...

    Najbardziej interesująca była dysproporcja: za próbę rozjechania pieszego
    przepuszczanego przez samochód na sąsiednim pasie - 10 punktów i 500zł, za
    "wyprzedzanie" - 9 punktów i 400zł... Przy porównaniu zagrożenia to pierwsze
    powinno chyba skutkować 24 punktami i 2000zł mandatu :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2010-03-29 13:56:43
    Temat: Re: Wyprzedzanie na przejściu
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 10:46:06 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > niemożliwa jest jazda obok drugiego samochodu IDEALNIE z tą samą prędkością.

    Też mnie to zastanawia. Oglądałem kiedyś na tvnturbo "uwaga pirat" (wiem,
    wiem - duże G) gdzie na dwópasmówce nagrali człowieka. Dostał 20 pkt - za
    prędkość (oczywista rzecz) i za "wyprzedzaniu" na przejściu dla pieszych.
    Tego ostatniego nie rozumiem i budzi to mój wewnętrzny głos sprzeciwu -
    przecież zawsze ktoś będzie jechał szybciej/wolniej od tego z pasa obok.

    --
    Franc

  • 3. Data: 2010-03-29 14:03:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Franc" <k...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Też mnie to zastanawia. Oglądałem kiedyś na tvnturbo "uwaga pirat" (wiem,
    > wiem - duże G) gdzie na dwópasmówce nagrali człowieka. Dostał 20 pkt - za
    > prędkość (oczywista rzecz)

    A co w tym takiego oczywistego?
    Oprócz sk...syństwa polucjantów rzecz jasna?

  • 4. Data: 2010-03-29 14:11:21
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 14:03:32 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A co w tym takiego oczywistego?
    > Oprócz sk...syństwa polucjantów rzecz jasna?

    Oczywistym było przekroczenie prędkości przez człowiek powyżej max. widełek
    - za to maksymalne punkty. Zrobił to - wina oczywista. Kara mus być.
    Ale te "wyprzedzanie" na dwópasmówce - to już dla mnie przegięcie. Za to
    bym nie przyjął mandatu i szedł do Sądu.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2010-03-29 14:38:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 14:11:21 +0200, Franc wrote:
> [...]
    >Ale te "wyprzedzanie" na dwópasmówce - to już dla mnie przegięcie. Za to
    >bym nie przyjął mandatu i szedł do Sądu.

    Ale wyprzedzanie na przejsciu ? To jest wlasnie naprawde
    niebezpieczne.

    Niestety, w miejskich warunkach jest tak ze jak jedziesz z umiarkowana
    predkoscia, czyli niewiele szybciej niz wyprzedzany, to po drodze pare
    przejsc zaliczysz.

    J.

  • 6. Data: 2010-03-29 22:14:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:

    > Ale wyprzedzanie na przejsciu ? To jest wlasnie naprawde
    > niebezpieczne.

    Owszem.

    > Niestety, w miejskich warunkach jest tak ze jak jedziesz z umiarkowana
    > predkoscia, czyli niewiele szybciej niz wyprzedzany, to po drodze pare
    > przejsc zaliczysz.

    Owszem, niemniej ja zwalniam i obserwuję, czy ten na drugim pasie nie
    hamuje, bądź się jakiś pieszy nie trafi. Cóż z tego, skoro ja się
    zatrzymuję, a na pasie obok ktoś przemyka przynajmniej 70km/h. Jakiś
    czas temu takiego dorwałem na najbliższych światłach - bardzo
    przepraszał za swoje zachowanie. Dobrze, że tych biednych pieszych
    powstrzymałem sygnałem i głośnym wrzaskiem 'stójcie'.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 7. Data: 2010-03-30 07:28:45
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 29 Mar 2010 14:38:04 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >
    > Niestety, w miejskich warunkach jest tak ze jak jedziesz z umiarkowana
    > predkoscia, czyli niewiele szybciej niz wyprzedzany, to po drodze pare

    Nie tak - dwa pasy w jedną stronę, dwa pasy w drugą stronę. Jedziesz lewym
    pasem 50 km/h, prawy "niedzielny" kierowca jedzie 35 km/h. Jedziesz więc
    szybciej od niego. W penym doganiasz go i bach - akurat masz wymalowaną
    zebrę na asfalcie. Wg policjantów właśnie wyprzedzałeś na przejściu dla
    pieszych.
    Dokładni o taką sytuację chodzi.

    --
    Franc

  • 8. Data: 2010-03-30 10:54:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 07:28:45 +0200, Franc wrote:

    >Nie tak - dwa pasy w jedną stronę, dwa pasy w drugą stronę. Jedziesz lewym
    >pasem 50 km/h, prawy "niedzielny" kierowca jedzie 35 km/h.

    Badzmy realistami - on jedzie 55 na dozwolonych 50, a ja .. no
    powiedzmy ze jestem odpowiedzialny kierowca wiec tylko 64 ..

> [...]
    >zebrę na asfalcie. Wg policjantów właśnie wyprzedzałeś na przejściu dla
    >pieszych. Dokładni o taką sytuację chodzi.

    No ale wyprzedzanie bylo.
    Zwracam tylko uwage ze przy takich zalozeniach wyprzedzanie trwa ponad
    100m [z odstepami po 5m]. Wiec jest spora szansa zlapania przejscia,
    ktore przeciez gesto sa.

    I co mam zrobic, przyspieszyc czy zwolnic ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-03-30 11:24:18
    Temat: Re: Wyprzedzanie na przejœciu
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a)

> [...]
    > ktore przeciez gesto sa.
    >
    > I co mam zrobic, przyspieszyc czy zwolnic ? :-)

    Jak zwolnisz, to ten drugi dostanie mandat za wyprzedzanie :).

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2010-03-30 11:27:45
    Od: Franc <k...@w...wp.pl>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 09:24:18 +0000 (UTC), Tomek Kańka napisał(a):

    > Jak zwolnisz, to ten drugi dostanie mandat za wyprzedzanie :).

    Super myśl :-)
    Oto sposób jak wkręcić bogu-ducha winnego kierowcę w mandat - w majestacie
    prawa. ;-)

    --
    Franc