  • 11. Data: 2021-10-29 08:54:33
    Temat: Re: Z cyklu "jaki telefon" :)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Oct 2021 21:16:54 +0200, heby napisał(a):

    > Cokolwiek. U mnie G5, G6, G7, G Pro obecnie.

    Trochę mnie deprymuje w tym E7i niewymienialność baterii. Da się to
    obejść? Brak też NFC a nie mam wyrobionego zdania o jego potrzebie.
    Potrzebne to do życia?
    Postudiowałem trochę no i widzę że ta niewymienialność to jest dosyć
    powszechna w Motorolach i Xiaomi :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2021-10-29 09:11:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Potrzebne to do życia?
    Postudiowałem trochę no i widzę że ta niewymienialność to jest dosyć
    A w G Pro operowanie stylusem jest niezbędne czy da się wszystko zrobić
    paluchem?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2021-10-29 10:05:53
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Trochę mnie deprymuje w tym E7i niewymienialność baterii. Da się to
    > obejść?

    Wymienialność jest. Potrzeba trochę zdolności manualnych.
    https://youtu.be/tqy7t52KsBE

    Śjajomi lepsze :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 14. Data: 2021-10-29 10:45:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/10/2021 09:11, Jacek Maciejewski wrote:
    > Trochę mnie deprymuje w tym E7i niewymienialność baterii. Da się to
    > obejść?

    1) W praktycznie wszystkich telefonach na rynku są niewymienne.

    2) W G6 wymieniłem sobie sam, to kwestia rozklejenia obudowy i kilku śrubek.

    > Brak też NFC

    W moich było.

    > a nie mam wyrobionego zdania o jego potrzebie.
    > Potrzebne to do życia?

    a) bakowość

    b) kilka urządzeń AGD ma sterowanie przez NFC, np. Candy. Uważam to za
    debilizm, ale trzeba o tym pamietać, że debnione firmy produkują debilne
    produkty z debilnymi technologiami zupełnie bez sensu. Zamaist tego
    wolałbym WiFi/MQTT, przynajmniej było by użyteczne.

    > Postudiowałem trochę no i widzę że ta niewymienialność to jest dosyć
    > powszechna w Motorolach i Xiaomi :)

    Wszyscy maja niewymienialne. Czasy wymiany baterii minęły, obecnie
    uważane jest to za obciachowy ficzer. Nie zgadzam się z tym, ale nic nie
    poradze na to, że konsument jest statystycznym idiotą.

    > A w G Pro operowanie stylusem jest niezbędne czy da się wszystko zrobić
    > paluchem?

    Wszystko paluchem. Mi ten stylus się przydaje, ponieważ czasami robie
    coś zdalnie, w sensie przez rdp, i bez niego nie dało by rady. Ale
    zawsze można podpiac myszkę bluetooth.

    Podstawowa wada moich motek: brak ładowania bezprzewodowego. Gdyby było,
    uznałbym te telefony za kompletne.

  • 15. Data: 2021-10-29 11:33:52
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Fri, 29 Oct 2021 10:45:51 +0200, użytkownik heby napisał:

> [...]
    > produkty z debilnymi technologiami zupełnie bez sensu. Zamaist tego
    > wolałbym WiFi/MQTT, przynajmniej było by użyteczne.

    c) czasami przydaje się podpisywanie nowym dowodem osobistym

  • 16. Data: 2021-10-29 11:50:08
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 29.10.2021 o 10:45, heby pisze:
    > Wszyscy maja niewymienialne. Czasy wymiany baterii minęły, obecnie
    > uważane jest to za obciachowy ficzer. Nie zgadzam się z tym, ale nic nie
    > poradze na to, że konsument jest statystycznym idiotą.

    /---------------------------------------------------
    ---------------
    Smartfon Nokia C20 TA-1352 2/32
    Chociaż rynek smartfonów jest zdominowany przez modele z akumulatorami
    wbudowanymi na stałe, Nokia umożliwia wymianę baterii po dłuższym czasie
    użytkowania. Akumulator o pojemności 3000 mAh zapewnia całodniową
    żywotność smartfona, który wesprze Cię w intensywnej pracy i przyjemnej
    rozrywki po godzinach.
    \---------------------------------------------------
    ---------------

  • 17. Data: 2021-10-29 12:00:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/10/2021 11:33, jureq wrote:
    > c) czasami przydaje się podpisywanie nowym dowodem osobistym

    Z czystej ciekawości: udało ci się znaleźć miejsce, gdzie przyjmują
    podpis dowodem ;)? Pochwal się gdzie. Jak na razie w około mnie lduzie
    robią oczy jak złotówki na widok dowodu w telefonie, a gdzie tam do
    podpisywania.

  • 18. Data: 2021-10-29 12:10:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Oct 2021 10:45:51 +0200, heby wrote:

    > 1) W praktycznie wszystkich telefonach na rynku są niewymienne.

    A propos - co na to Unia?
    Ma takie szczytne hasla, o naprawach, o smieciach, a takie telefony
    przepuszcza?

    Czy moze ... predzej ci ekran peknie niz bateria padnie? :-)

    J.

  • 19. Data: 2021-10-29 12:22:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/10/2021 12:10, J.F wrote:
    > A propos - co na to Unia?
    > Ma takie szczytne hasla, o naprawach, o smieciach, a takie telefony
    > przepuszcza?

    Pojawiły się ruchy społeczne z okolic "rigth to repair". Co prawda
    niewymienna bateria jest nieco z boku tego pomysłu, ale ciągle mieści
    się w ramach.

    https://spectrum.ieee.org/right-to-repair-europe

    Problemem nie jest w zasadzie to, jak się baterię wymienia, tylko zapędy
    Apple i ich naśladówców, do celu serializacji każdego komponentu.

    > Czy moze ... predzej ci ekran peknie niz bateria padnie? :-)

    Nie. Prędzej wyjdzie apka która do wyświetlenia 3 obrazków i napisu
    wymaga 16 rdzeni arm 3GHz.

    Producenci apek ścigają się obecnie, kto da radę zrobić jak najgłupszy
    kawałek software wymagający jak najwięcej mocy obliczeniowej. Banki
    stanowią tu silną drużynę, zaraz obok appek do obsługi sklepów i
    wyświetlania kodu kreskowego bonu.

  • 20. Data: 2021-10-29 12:50:13
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Fri, 29 Oct 2021 12:00:21 +0200, użytkownik heby napisał:

> [...]
    > podpis dowodem ;)? Pochwal się gdzie. Jak na razie w około mnie lduzie
    > robią oczy jak złotówki na widok dowodu w telefonie, a gdzie tam do

    Niektóre deklaracje i pisma podatkowe. Sam gdy składałem "czynny żal", to
    podpisałem go dla eksperymentu dowodem z użyciem aplikacji w telefonie.

    Nie wiem czy ta lista podpisywanych nie powiększyła się ale rok temu to
    było "podania, czynny żal, PIT-37, PIT-38, PIT-OP, zgłoszenia
    aktualizacyjne ZAP-3 i NIP-7 - przesyłane przez podatnika przez Portal
    Podatkowy, PIT-16 i VAT-R - przesyłane przez CEIDG, AKC-RU/AKC-ZU -
    przesyłane przez Portal Podatkowy lub Platformę Usług Elektronicznych
    Skarbowo-Celnych"