  • 1. Data: 2021-10-23 07:35:26
    Temat: Samsung A12, zdjęcia szerokokątne
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Mam ja ci ww. zamzunga. Dotychczas robił przyzwoite zdjęcia szerokokątne
    do czego ma stosowny obiektyw. Z dnia na dzień coś mu odwaliło i
    wszystkie zdjęcia szerokokątne, które robi, wyglądają jak obiektywem
    typu rybie-oko. Nie są tak zniekształcone, ale zdjęcie jest okrągłe z
    czarnym marginesem, typu tego:
    https://static.bhphotovideo.com/explora/sites/defaul
    t/files/styles/top_shot/public/28687-ts.jpg

    Wygląda, że gdzieś została wyłączona jakaś transformacja to wypełnienia
    obrazem całej klatki, ale za cholerę nie mogę znaleźć gdzie. Ktoś się z
    taką przypadłością spotkał?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2021-10-23 13:34:45
    Temat: Re: #? GamGunS A'dwanaście, zdjęcia szerokokątne
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    > Poza tym:
    > o aparat
    > o ustawienia (trybik)
    > o powrót do ustawień początkowych (na dole
    > listy)

    Niestety nie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2021-10-26 05:23:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-23, Personalidade Onisciente
    > Marcin Debowski wrote...
    >

    > ... dodatkowo:
    >
    > o telefon
    > o klawiatura
    > o wklep *#0*#
    > o na ,,szachownicy" (opcji) wybierz ,mega cam'
    > o przelć testy

    W testch pokazuje tak samo zniekształcony obraz. To jest jedyny program,
    do robienia zdjęc więc nic tam raczej nie mąci. W weekend zrobie reset
    całego szmelcu. Jest on nb. na gwaracji, ale tak jak próbuję od czasu do
    czasu dać samsungowi szanse (raz na 3-4 lata), to każdy jeden produkt
    okazuje się prędzej czy później w jakimś zakresie mocno do dupy.

    Dzięki za pomoc.

    Apropos, czym najlepiej zrobić kompleksowy backup, żeby nie odtwarzać
    wszystkiego (smsy, zdjęcia, kontakty, aplikacje...) kilkoma aplikacjami
    po kawałku?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2021-10-26 10:25:12
    Temat: Re: Samsung A12, zdjęcia szerokokątne
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 23.10.2021 o 07:35, Marcin Debowski napisał:

> [...]
    >
    > Wygląda, że gdzieś została wyłączona jakaś transformacja to wypełnienia
    > obrazem całej klatki, ale za cholerę nie mogę znaleźć gdzie. Ktoś się z

    Każdy obiektyw daje taki obraz, z przyczyn naturalnych - optycznych.
    Dopiero matryca wycina z niego odpowiedni prostokąt o bokach: 4:3,
    3:2 lub 16:9. By nie walczyć z oprogramowaniem aparatu w telefonie,
    to najlepiej fabryczną aplikację wyłączyć całkiem i w jej miejsce
    zainstalować alternatywną - najlepiej coś ze strony
    https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-ca
    mera/ -
    i będziesz pan zadowolniony.

  • 5. Data: 2021-10-26 11:31:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2021 10:25:12 +0200, Collie wrote:
    t/files/styles/top_shot/public/28687-ts.jpg

    > Każdy obiektyw daje taki obraz, z przyczyn naturalnych - optycznych.

    Tylko ze A12 ma ponoc 4 aparaty i obiektywy.

> [...]
    > to najlepiej fabryczną aplikację wyłączyć całkiem i w jej miejsce
    > zainstalować alternatywną - najlepiej coś ze strony

    Jestes pewien, ze taka bedzie lepsza?
    A moze fabryczna koryguje tez znieksztalcenia?

    A powazniej - mnie to wyglada, ze aparat sie zafiksowal na trybie
    rybie oko, i poszukalbym gdzies w ustawieniach zdjecia lub aparatu.

    A moze wystarczy wylaczyc i wlaczyc ...

    J.

  • 6. Data: 2021-10-26 11:42:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Oct 2021 05:35:26 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    >
    > Wygląda, że gdzieś została wyłączona jakaś transformacja to wypełnienia
    > obrazem całej klatki, ale za cholerę nie mogę znaleźć gdzie. Ktoś się z

    Moze cos z tego
    https://www.youtube.com/watch?v=VSr9HB0oRzg

    albo
    https://youtu.be/Ir3cC4v6490?t=352

    pod koniec sa tam "settings to keep".

    J.

  • 7. Data: 2021-10-26 18:41:01
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Apropos, czym najlepiej zrobić kompleksowy backup, żeby nie odtwarzać
    > wszystkiego (smsy, zdjęcia, kontakty, aplikacje...) kilkoma aplikacjami
    > po kawałku?

    smart switch od samsunga

  • 8. Data: 2021-10-26 23:00:10
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-26 o 11:31, J.F pisze:
    > A powazniej - mnie to wyglada, ze aparat sie zafiksowal na trybie
    > rybie oko, i poszukalbym gdzies w ustawieniach zdjecia lub aparatu.
    >
    > A moze wystarczy wylaczyc i wlaczyc ...

    Pewnie tak sobie ustawił w telefonie. Jakby sobie ustawił tryb
    portretowy to miałby zdjęcie portretowe ..... itp.
    Zalecane przeczytanie manuala do tego telefonu.

    --
    animka

  • 9. Data: 2021-10-27 15:54:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 26.10.2021 o 11:31, J.F pisze:

    > A powazniej - mnie to wyglada, ze aparat sie zafiksowal na trybie
    > rybie oko, i poszukalbym gdzies w ustawieniach zdjecia lub aparatu.
    >
    > A moze wystarczy wylaczyc i wlaczyc ...

    Ja bym go jebnął srogo dłonią, raz od dołu raz od góry. Wygląda to na
    uszkodzenie mechaniczne :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 10. Data: 2021-11-20 00:14:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-27, Personalidade Onisciente
    > Marcin Debowski wrote...

    > 1. Wynika z tego że jeden segment soczewek
    > szerokokątnego obj. się poluzował (zmienił
    > położenie).

    Ponieważ wszyscy zapewne umierają z ciekawości, jak potoczyły się losy
    biednego A12 nie mogę okazać się aspołecznym baranem i trzymać to
    wszystko w tajemnicy.

    No więc zanim polazłem z tym do fizycznego serwisu, zagadnąłem serwis na
    czacie, gdzie miły pan z Samsunga, obficie konsultując się z kolegami
    poleciał zresetować najpierw aplikację do zdjęć, potem sam telefon.
    Jako, że nic to nie dało, odszukałem gwarancję, z której wyszło mi, że
    mam czas do lutego, po czym stwierdziłem, że mam obecnie lepsze rzeczy
    do roboty niż tachać to coś i przekładać karty do innych telefonów i że
    zrobię to poźniej. Jakoś tak ze 3 tygodnie po tych dramatycznych
    wydarzeniach zauważyłem, że czarny brzeg jakoś się zmniejszył, no to
    walnąłem telefonem kilka razy w kant ręki i zniknął zupełnie. Jedyne co
    mnie tu nadal konfuduje to że serwisowałem tak juz ten telefon wcześniej
    i naprawić się nie chciał.

    Tak, że wychodzi, iż faktycznie coś mechanicznego z tym blokiem obiektywów.

    Dzięki wszystkim za uwagi.

    --
    Marcin