  • 21. Data: 2021-10-29 13:01:00
    Temat: Re: Z cyklu "jaki telefon" :)
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 29.10.2021 o 10:45, heby napisał:

    > 1) W praktycznie wszystkich telefonach na rynku są niewymienne.

    To nie jest takie pewne. Przed pięcioma laty miałem (to znaczy nadal
    mam - leży w szufladzie) Telefunkena LTE Lima. Nazwa zacna, bateria
    wyjmowana. Z prostej ciekawości sprawdziłem na Alledrogo, czy pod nazwą
    Telefunken można teraz coś znaleźć. Można i to sporo, i tanio. Czy nadal
    mają wyjmowane baterie, tego nie wiem a w opisach tam brak informacji
    o tym. A wracając do tematu: polecam Motki z serii G Power.

  • 22. Data: 2021-10-29 13:07:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2021 10:45:51 +0200, heby napisał(a):

    > 2) W G6 wymieniłem sobie sam, to kwestia rozklejenia obudowy i kilku śrubek.

    Więc jakaś tam możliwość jest i fajno. Przyzwyczajam się do myśli że
    kupię Motorolę. Pogóglałem nieco i widzę że G9Plus jest za minimum 900
    zł, GPro za 700 zł. Polecałeś tą tańszą ale jak sądzisz, warto dać 200
    zł więcej za G9Plus z baterią 5 Ah? (GPro ma 4 Ah) A może wiesz gdzie
    jeszcze taniej? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2021-10-29 13:25:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/10/2021 13:07, Jacek Maciejewski wrote:
    > Więc jakaś tam możliwość jest i fajno. Przyzwyczajam się do myśli że
    > kupię Motorolę. Pogóglałem nieco i widzę że G9Plus jest za minimum 900
    > zł, GPro za 700 zł.

    Mam obecnie GPro. Nie uważam, aby była znacząco lepsza od G6/7 które
    walają się po rodzinie. Kupiłem w dodatku tylko dlatego że poprzednia
    motka uległa uszkodzeniu mechanicznemu. Nie mogę wskazać powodu wyboru
    akurat tego telefonu, choć stylus przydaje się sporadycznie, a jak się
    przydaje to naprawdę się przydaje.

    Jesli GPro nie ma jakiś specjalnych ficzerów, które potrzebujesz, to ja
    bym nie przepłacał, tylko brał niższy model.

    Przykładowo w G6 przycisk odcisku palca był z przodu. Obecnie w kazdym
    telefonie jest z tyłu. Kwestia przyzwyczajenia, ale dla mnie, kiedy
    telefon większosć czasu leży na stole, jest to upierdliwy downgrade.

    > Polecałeś tą tańszą ale jak sądzisz, warto dać 200
    > zł więcej za G9Plus z baterią 5 Ah? (GPro ma 4 Ah) A może wiesz gdzie
    > jeszcze taniej? :)

    Nie wiem, ja mam i tak przy sobie powerbank, a 99% przypadków
    przemieszczania się, jest na małych dystansach. Pracuje w domu. Problem
    rozmiaru baterii nie jest u mnie istotny. Trudno pytać mnie o zdanie w
    tym temacie.

  • 24. Data: 2021-10-29 13:56:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2021 13:25:08 +0200, heby napisał(a):

    > Jesli GPro nie ma jakiś specjalnych ficzerów, które potrzebujesz, to ja
    > bym nie przepłacał, tylko brał niższy model.

    No poza baterią nic nie widzę co chyba znaczy że reszta mi jest obojętna
    :) Porozglądam się jeszcze trochę za GPro, może upoluję jakąś okazję. Są
    lombardowe ale jakoś nie mam zaufania choć dają jakieś gwarancje.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 25. Data: 2021-10-29 15:13:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/10/2021 13:56, Jacek Maciejewski wrote:
    > No poza baterią nic nie widzę co chyba znaczy że reszta mi jest obojętna
    > :) Porozglądam się jeszcze trochę za GPro, może upoluję jakąś okazję. Są
    > lombardowe ale jakoś nie mam zaufania choć dają jakieś gwarancje.

    Nie nastawiaj się na to "Pro". Z pro, to tam niewiele jest. Taki chwyt
    marketingowy.

    Nie widzę dramatycznej róznicy z G[6|7]. Ona może i jest, ale jestem za
    duzym ignorantem, aby zauważyć. Przypuszczam że większośc dolnopółkowych
    telefonów będzie rózniła się duperelami bez znaczenia.

    Miałem listę ficzerów jakich spodziewam się po telefonie i w moim
    wypadku padło na GPro. To było rok temu, pewnie teraz jest coś innego na
    rynku, godnego uwagi.

  • 26. Data: 2021-10-29 22:38:29
    Od: ii <i...@o...invalid>

    ---------------
    > Smartfon Nokia C20 TA-1352 2/32
    > Chociaż rynek smartfonów jest zdominowany przez modele z akumulatorami
    > wbudowanymi na stałe, Nokia umożliwia wymianę baterii po dłuższym czasie
    > użytkowania. Akumulator o pojemności 3000 mAh zapewnia całodniową
    > żywotność smartfona, który wesprze Cię w intensywnej pracy i przyjemnej
    > rozrywki po godzinach.
    > \---------------------------------------------------
    ---------------

    Microsoft miał chyba wszystkie modele z wymienną baterią. I co?

    Jak dla mnie nie jest istotne by bateria była wymienna jak chodzi o
    codzienne korzystanie. Wymienne baterie mają zwykle taką samą pojemność,
    więc wymieniając je nie wydłuży się trwale czasu pracy. I co, mam zawsze
    z drugą baterią przemieszczając się? To lepiej poszukać telefonu z
    większą. A jak sporadycznie potrzebuję dłużej to mogę doładować z innego
    źródła.

    Natomiast istotną kwestią jest trwałość samej baterii. Jak ktoś chce
    eksploatować telefon długo to mu się bateria może skończyć. Ale by tak
    zwykle było to wcale nie jest takie pewne. Ja może używam długo bo mam
    konkretne wymagania i nie bardzo kręci mnie zmienianie na coś innego,
    ale w sumie dającego dokładnie to samo. Ale ludzie zmieniają i nie
    wydaje się by ktoś chciał od nich odkupować stary używany smartfon. Poza
    tym drogim telefonom jakoś te baterie nie kończą się zbyt szybko.
    Wiecznie i tak nie da się korzystać z tego samego.

  • 27. Data: 2021-10-29 22:43:13
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.10.2021 o 12:10, J.F pisze:

    > A propos - co na to Unia?
    > Ma takie szczytne hasla, o naprawach, o smieciach, a takie telefony
    > przepuszcza?

    Unia nie produkuje żadnych telefonów nawet na zlecenie. Wszystko jest
    produkowane i kupowane przez indywidualnych ludzików. Jakby chcieli
    wymiennych baterii to by kupowali telefony korzystające z nich. To
    raczej nie dzieje się. Poza tym prawdziwa wymienność baterii to by była
    jakbyśmy mieli ustandaryzowane baterie tak jak paluszki czy tam
    pastylki. Zresztą nie wiem, może takie standardy istnieją tylko
    producenci nie widzą zalet.

    > Czy moze ... predzej ci ekran peknie niz bateria padnie? :-)

    Zamuli się i nie będziesz już go chciał :-)

    Fakt faktem, że nie wiadomo czego ludzie chcą. Kiedyś byli skłonni wydać
    tylko złotówkę na telefon a dzisiaj jakoś kupują te smartfony.

  • 28. Data: 2021-10-29 22:48:51
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.10.2021 o 13:01, Collie pisze:

> [...]
    > mają wyjmowane baterie, tego nie wiem a w opisach tam brak informacji
    > o tym. A wracając do tematu: polecam Motki z serii G Power.

    Smartfony z wymienną baterią

    http://niusy.pl/@gsmarena.com/ag1

  • 29. Data: 2021-10-29 22:54:01
    Od: ii <i...@o...invalid>

    OQ.jpg

    > Serio? :)

    Xiaomi ma infrared. Można sobie pilota do tv z niego zrobić.

  • 30. Data: 2021-10-31 12:54:23
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 29.10.2021 o 12:00, heby pisze:
    > Z czystej ciekawości: udało ci się znaleźć miejsce, gdzie przyjmują
    > podpis dowodem

    mObywatela aktywowałem dowodem osobistym (zresztą na innym telefonie).

    Dowolny system (rządowy) który ma logowanie na login.gov.pl a więc
    e-PIT, ZUS, Pacjent.gov.pl itd.

    --
    Alf/red/