  • 61. Data: 2020-11-26 12:54:08
    Temat: Re: Z czego są współczesne kable głośnikowe!
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 26.11.2020 o 09:49, Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Dodam słowo o aluminiowych (slicznie na brazowo lakierowanych)
    > uzwojeniach transformatorów w ekstrmalnie tanich spawarkach.

    Te ekstremalnie tanie spawarki mają o połowę grubsze uzwojenia,
    więc prund nawet nie wie, że płynie przez amelinium, przy spawaniu
    przez domowego majstra ułamanego zawieszenia w taczkach ogrodowych.
    A śliczne malowanie to dodatkowy bonus do taniości.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.
    Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać.

  • 62. Data: 2020-11-26 16:07:06
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-11-26 o 09:49, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Dodam słowo o aluminiowych (slicznie na brazowo lakierowanych)
    > uzwojeniach transformatorów w ekstrmalnie tanich spawarkach.

    I jeszcze stojany w silnikach szeregowych w AGD.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 63. Data: 2020-11-26 19:12:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Wednesday, November 25, 2020, 3:53:29 PM, you wrote:

    [...]

    > OK, ale właściwie do czego stosuje się dziś licę ? Mnie się kojarzy z w.cz.

    Transformatory impulsowe...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2020-11-26 19:14:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Wednesday, November 25, 2020, 7:17:16 PM, you wrote:

    [...]

    > Znajomy krótkofalowiec powiada że <100 MHz to prąd *stały* jest :)

    Nawet przy 50 Hz występuje naskórkowość i jest wykorzystywana w
    silnikach indukcyjnych dużych mocy...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2020-11-26 20:15:51
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 26.11.2020 o 16:07, PeJot pisze:

    > I jeszcze stojany w silnikach szeregowych w AGD.

    I transformatory w kuchenkach mikrofalowych.

    Pomysł wcale nie taki nowy, bo transformator sieciowy w Rubinie 714 też
    był nawinięty drutem aluminiowym doskonale polutowanym do łączówek.

    Grzegorz

  • 66. Data: 2020-11-28 19:05:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 23 listopada 2020 o 16:43:42 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):
    > Z mojego wątku o Współczesnym sprzęcie audio została mi informacja, żeby
    > rozważyć kolumny Quadral argentum 530. Zaczynając od nich znalazłem inne
    > (dwa razy tańsze) a do tego wyczytałem, że te Quadral z powodu otworów z
    > tyłu nie powinny stać zbyt blisko ściany a ja chcę je prawie oprzeć o
    > ścianę.
    > Nie przejmując się opiniami w których co drugiego określenia jaki to ten
    > dźwięk nie jest nie rozumiem kupiłem:
    > https://nautilus2.pl/kolumny/podstawkowe/stx-f130n-c
    zarny-przewod-pure-acoustic-ca-150c-6m-gratis?sort=p
    .price&order=ASC&limit=100
> [...]
    > wygląda na nowy/czysty, ale w żaden sposób (długo i dzielnie walczyłem,
    > kilka razy skracając kabel o kolejne centymetry) nie udało mi się
    > pocynować końcówek. W końcu wziąłem jakiś bardzo stary (demoludowy)
    > kabelek, bez problemu pocynowałem i podłączyłem kolumny, a ten super
    > głośnikowy beztlenowy wywaliłem.
    >
    > Jeden przewód wygląda jakby się składał z drucików miedzianych a drugi
    > jakby to były druciki posrebrzone lub pocynowane. Z czego oni robią
    > teraz te kable, że cyna (normalna, ołowiowa) się tego nie ima?
    Współczesne kable głośnikowe są robione z ryżu.

  • 67. Data: 2020-11-28 23:08:02
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Współczesne kable głośnikowe są robione z ryżu.

    :D