  • 11. Data: 2022-12-26 13:39:20
    Temat: Re: Z nowym rokiem nowy komp? :)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Dec 2022 11:51:54 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego podstawka 1700 ma być dobrym wyborem?

    Widzę że postawka 1700 jest zbyt droga. Postanowiłem ograniczyć się do
    1200. Co powiecie na taki zestaw:
    Płyta Asus Prime B560M-K
    proc i5-10600
    RAM 2x4 GB
    Dyski M.2
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2022-12-26 14:20:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ftixenfg0jz2.kv8ir5e1visi.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Widzę że postawka 1700 jest zbyt droga. Postanowiłem ograniczyć
    > się do 1200. Co powiecie na taki zestaw:
    > Płyta Asus Prime B560M-K

    dwa sloty RAM ależ wodzu

    > proc i5-10600
    > RAM 2x4 GB

    to pewnie pomyłka miało być 4 x 8gb

    > Dyski M.2

    ok

    --
    Piter

    Miłość i wojna są jak s. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 13. Data: 2022-12-26 14:24:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

> [...]
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Widzę że postawka 1700 jest zbyt droga. Postanowiłem ograniczyć
    > się do 1200. Co powiecie na taki zestaw:

    dwa sloty RAM ależ wodzu

    > proc i5-10600
    > RAM 2x4 GB

    to pewnie pomyłka miało być 4 x 8gb

    > Dyski M.2

    ok

    https://www.cclonline.com/90-mxbfb0-a0uayz-asrock-z5
    90m-phantom-gaming-4-matx-motherboard-for-intel-lga1
    200/

  • 14. Data: 2022-12-26 14:26:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2022 13:20:16 GMT, PiteR napisał(a):

    > dwa sloty RAM ależ wodzu

    > to pewnie pomyłka miało być 4 x 8gb

    Naprawdę to nie potrzebuję nawet 8 GB, sprawdzone. Nawet gdy
    okazjonalnie odpalam w10 na wirtualce. Więc i 4 slotów na RAM też nie
    potrzebuję :) Tak styl używania :)
    Za to mnie martwi że szybsze pamięci RAM i dyski w trybie PCIe 4.0 x4
    nie są obsługiwane przez i5-10xxx tylko wyżej, od 11xxx. Wnerwia mnie
    też brak wyjścia DVI.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2022-12-26 14:42:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2022 13:24:36 GMT, PiteR napisał(a):

    > https://www.cclonline.com/90-mxbfb0-a0uayz-asrock-z5
    90m-phantom-gaming-4-matx-motherboard-for-intel-lga1
    200/

    No fajna. Przygladałem się już podobnej Z590M Pro4. Tylko jedno wyjście
    graficzne - HDMI. Po pierwsze, jak podłączę swój śliczny Eizo S2100
    (tylko VGA i DVI) do tego wynalazku? W dodatku jednocześnie z TV?
    A po drugie, ja używam HDMI do współpracy kompa z TV. Było dobrze ze dwa
    lata aż tu pewnego ranka łącze HDMI popsuło się na obu końcach, czyli
    wyjście HDMI z płyty oraz wszystkie wejścia HDMI w TV. Na szczęście
    płyta ma również DVI więc monitor dalej działa a moduł w TV musiałem
    wymienić (bo mam kablówkę i bez HDMI klops). I co, w razie powtórki
    takiej awarii mam płytę do wyrzucenia bo nawet VGA nie ma.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 16. Data: 2022-12-26 15:51:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:98izt1atg6qo$.12i7pal7ce3sm.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Było dobrze ze dwa lata aż tu pewnego ranka łącze HDMI popsuło się
    > na obu końcach, czyli wyjście HDMI z płyty oraz wszystkie wejścia
    > HDMI w TV.

    Głęboko wierzę, że HDMI psuje się przez podłączanie kabli na
    pracującym telewizorze i wyciągam wtyczki z 230v nie wspominając o
    problemach kiedy telewizor dowie się o nowym urządzeniu i zacznie
    tworzyć nowy profil z wywalonym podświetleniem na 20. Normalnie
    używam 4.

    https://www.cclonline.com/h610m-s2h-ddr4-gigabyte-h6
    10m-s2h-ddr4-matx-motherboard-for-intel-lga1700-cpus
    /

  • 17. Data: 2022-12-26 16:07:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2022 14:51:49 GMT, PiteR napisał(a):

    > Głęboko wierzę, że HDMI psuje się przez podłączanie kabli na
    > pracującym telewizorze i wyciągam wtyczki z 230v
    Nigdy wtyczek sieciowych nie wyciągałem żeby wetknąć HDMI :) W końcu w
    HDMI najpierw styka masa połączenia więc gdy linie sygnałowe się łaczą,
    potencjał jest już wyrównany.

    > https://www.cclonline.com/h610m-s2h-ddr4-gigabyte-h6
    10m-s2h-ddr4-matx-motherboard-for-intel-lga1700-cpus
    /
    Nie wchodzę w 1700. Procki najtańsze z 1000zł nie schodzą i musiałbym
    zmienić radiator z uwagi na inny rozstaw otworów. Poczekam jak licznik
    podstawek będzie w okolicy 3000 :)
    Ale płyta ma kilka wyjść wizyjnych. Widzę że będę musiał poszukać czegoś
    podobnego z 1200 u Gigabyte.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 18. Data: 2022-12-26 18:07:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    podstawek będzie w okolicy 3000 :)
    Ale płyta ma kilka wyjść wizyjnych. Widzę że będę musiał poszukać czegoś

    PS. Cholera, na stronie GB nie idzie sortować po rozmiarze płyty. Jak
    mam odcedzić mATX?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2022-12-26 18:49:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:fq0owfif5i41$.y020ia1z6mif.dlg@40tude.net>
    user Jacek Maciejewski pisze tak:

    > PS. Cholera, na stronie GB nie idzie sortować po rozmiarze płyty. Jak
    > mam odcedzić mATX?

    tam mało towaru jest po świetach

    https://www.morele.net/plyta-glowna-gigabyte-h410m-s
    2h-v2-8350659/

  • 20. Data: 2022-12-26 19:15:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2022 17:49:38 GMT, PiteR napisał(a):

    > tam mało towaru jest po świetach
    >
    > https://www.morele.net/plyta-glowna-gigabyte-h410m-s
    2h-v2-8350659/

    Dzięki za podpowiedzi, ale to odpada. Chipset musi być 5xx z uwagi na
    przyszły procek 11 gen. oraz szybki (64 GB/s) dysk M.2.
    Z tego co przeleciałem, obecnie najlepiej mi pasuje Asrock B560M-HDV.
    Cena ok. 370zł, 3 wyjścia wizyjne, a reszta parametrów jak to dla
    chipsetu 5xx.
    --
    Jacek
    I hate haters.