  • 141. Data: 2022-11-02 07:33:09
    Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Nov 2022 14:22:15 +0100, Myjk wrote:
> [...]
    > niedawno musiałem jechać do UK, i wynająć tam samochód. Wziąłem sobie EV --
    > niby miał być Mini, dostałem MG EV5 -- a więc duże 5-osobowe kombi.
    > Musiałem przelecieć z Liverpool do Blackpool, i na miejscu jeszcze
    > pojeździć. Wszystko ogarnąłem na jednym ładowaniu (i nei musiałem nawet
    > ładować przy zdawaniu, jak to ma miejsce przy spaliniaku), a ponieważ
    > śpieszyłem się na samolot w drodze powrotnej, to jechałem na autostradzie,
    > zamiast jak większość 60-65mi/h, to 75-85mi/h. Tym, rzekomo wg ciebie
    > snującym się elektrykiem, jechałem najszybciej na AUTOSTRADZIE.

    mandaty z FR juz przyszly?

    W UK moze najszybciej, w Polsce ... troche jednak "snującym sie".

    > Weź sobie kartkę i policz jakie wartości idą na ogrzewanie/chłodzenie i
    > przestań pierdoły wypisywać.

    No wlasnie podobno duze .. sprawdzic trudno.
    Szczegolnie w duzym kombi duze ..

    > Fajnie, a w tym czasie elektryk zużywa 15-20kWh/100km. Przelicz to, jeśli
    > potrafisz, na paliwo i przestań się tak podniecać tymi super "osiagami"
    > spalinowych trupów.

    Ale na slonce przeliczyc, czy na wegiel w elektrowniach?
    A moze na gaz?

    > Żeby było rzetelnie, to mój PHEV pali 20kWh/100, w tych
    > samych warunkach wersja czysto ICE (czyli lżejsza o baterie, bo reszta to
    > samo) pali 12L/100.

    A coz to za warunki? po miescie, 80mph po autostradzie?
    Benzyna?

    Bo mnie czasem wychodzi np. 6.8l diesla/100km autostrady.
    Przy sredniej np 120 - szybciej sie nie da, za duzo snujących sie
    spalinowych i ciezarowych. Maksymalnej lepiej nie podawac :-)

    No ale po miescie spalanie rosnie - nie mam start-stop, nie mam
    odzysku energii przy hamowaniu ..

    > Ja łąduję swojego PHEVa od 0 do 100% czasem 3-4x dziennie i tak od 6 lat,
    > baterie mają >90% pojemności. Policz sobie ile to cykli i ponownie,
    > przestań pierdoły wypisywać.

    Pogratulowac, na baterie w Priusach tez nie narzekaja, ale czy to ta
    sama technologia?
    U Ciebie chyba tez li-ion, i to raczej z gatunku wysilonych.

    Co nie znaczy, ze kazdy tak ma. Ale w przyszlosci raczej powinien tak
    miec.
    Ile masz gwarancji na baterie ?

    > Tak, tak, ty pewnie z tych co T, K i JF co porównują jabłka do gruszek przy
    > zakupie samochodów.

    3-4 lata temu.
    Moze mu nikt nie polecil PHEV, moze ominął mitsu.

    Ile kosztowało twoje 6 lat temu, ile wtedy kosztowala wersja
    spalinowa?
    A ile jakies porownywalne tanszej marki ?

    > Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
    > praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
    > obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.

    A tymczasem Hyundai wymaga regularnej wymiany plynu chlodzącego
    baterie. co kosztuje majatek w ASO, choc Cavalino pisal, ze plyn mozna
    w miare tanio kupic samemu.

    Oprocz tego masz normalne zuzycie zawieszenia, wypadki itp.

    A z ciekawostek - podobno w Chinach codziennie jakis pozar
    e-roweru/skutera/hulajnogi.

    > Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.

    hm ... wyplacili spoleczenstwu?
    Tzn wielodzietnym, księżom, no i "swoim" :-)

    > No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
    > na BEV.

    Jeden eksperymentalny Abrams to troche malo.

    Ale ale - pisalo sie np tak
    https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
    c-jet-fuel-seawater-0423432/

    $3 za galon ... to jakby taniej niz dzis mamy na stacjach.

    I bez sladu weglowego :-)

    J.

  • 142. Data: 2022-11-02 07:38:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Nov 2022 13:56:18 +0100, Myjk wrote:
    > Sun, 30 Oct 2022 10:34:41 +0100, nadir
    >
    > Jest niebezpieczny i zwyczajnie może pierdolnąć.

    LPG? Widac nigdy nie jezdziles, i masz obawy takie, jak my do
    elektrykow :-)

    Tylko ze LPG pochodzi z ropy naftowej, nie ma go zbyt duzo,
    a idealnosc glownie sie bierze z niskiej akcyzy, zupelnie nie wiadomo
    czemu.

    > Do tego nadal jest
    > kopalniany więc w większości trzeba go importować.

    No wlasnie - kopalny, od Putina ...

    > Wprost przeciwnie do
    > prądu który można produkować samodzielnie.

    z chinskich ogniw, i niestety - w zimie zabraknie.

    Chociaz ... jakby tak rolnicy rozstawiali na zime przenosne instalacje
    na polach? :-)

    J.

  • 143. Data: 2022-11-02 08:07:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-11-02 o 07:38, J.F pisze:
    > Tylko ze LPG pochodzi z ropy naftowej, nie ma go zbyt duzo,
    > a idealnosc glownie sie bierze z niskiej akcyzy, zupelnie nie wiadomo
    > czemu.

    A nie z tego że to w sumie odpad z produkcji pozostałych frakcji?

    > z chinskich ogniw, i niestety - w zimie zabraknie.

    I z wungla, na który płacimy opłatę mocową właśnie po to żeby nikt nie
    dziamał że biedne elektrownie muszą trzymać rezerwy i mają z tego powodu
    straty :>

    L.

  • 144. Data: 2022-11-02 09:11:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-11-2022 o 07:33, J.F pisze:

    > Ale na slonce przeliczyc,

    1l benzyny to jakieś 10 kWh.....

    > A tymczasem Hyundai wymaga regularnej wymiany plynu chlodzącego
    > baterie. co kosztuje majatek w ASO, choc Cavalino pisal, ze plyn mozna
    > w miare tanio kupic samemu.

    Cena z zeszłego tygodnia w zwykłym sklepie to 255 zł za 5 l.
    Choć ja się zaopatrzyłem już (częściowo) po 120 zł za 5l.

    Wymiana co 60 kkm, więc portfela nie zrujnuje.

  • 145. Data: 2022-11-02 09:20:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Nov 2022 06:59:07 +0100, Cavallino wrote:

    > No nieprawda, akurat zimno to się daje we znaki.
    > U mnie lekko licząc ze 30-50%% więcej bierze zimą niż latem.

    Ogrzewanie czy cos innego?

    dlugie trasy, czy wyjazd z cieplego garazu na krotko?

    > Klima faktycznie - mało wpływa.

    Klima to pompa ciepla :-)

    J.

  • 146. Data: 2022-11-02 09:22:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Nov 2022 02:35:17 +0100, ii wrote:

    > Dekret wydałem, by we wszystkich moich lokalizacjach było gniazdko do
    > ładowania. No i są we wszystkich. W większej skali może być dokładnie
    > tak samo.

    Nie, nie moze - wspolczynniki podawalismy.

    No ale jest czas na rozbudowe elektrowni i sieci.

    J.

  • 147. Data: 2022-11-02 09:26:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, November 2, 2022, 6:56:13 AM, you wrote:

    [...]

    > Wszystko. Plus sprawnosc silnika elektrycznego.

    Co masz do sprawności silnika elektrycznego? Na pewno jest lepsza od
    sprawności przekładni pasowej ze stratami na hermetyczne wyprowadzenie
    wału.

    > Tylko ... ta klima ze spaliniaka chyba jakos nie caly czas pracuje.

    A elektryczna musi?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 148. Data: 2022-11-02 09:31:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-11-2022 o 09:20, J.F pisze:

    > Ogrzewanie czy cos innego?

    Wszystko.
    A ogrzewanie to nie tylko grzanie kabiny rzecz jasna.

    > dlugie trasy, czy wyjazd z cieplego garazu na krotko?

    Wszystko.
    Normalna eksploatacja po prostu.

    > Klima to pompa ciepla :-)

    No wiem, ale co w związku z tym?

  • 149. Data: 2022-11-02 09:31:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, November 2, 2022, 7:38:49 AM, you wrote:

    > LPG? Widac nigdy nie jezdziles, i masz obawy takie, jak my do
    > elektrykow :-)

    Trochę chujowo nie móc wjeżdżać na podziemne parkingi...

    > Tylko ze LPG pochodzi z ropy naftowej, nie ma go zbyt duzo,
    > a idealnosc glownie sie bierze z niskiej akcyzy, zupelnie nie wiadomo
    > czemu.

    Cicho, bo jeszcze kaczor usłyszy i podniesie.

    [...]

    > z chinskich ogniw, i niestety - w zimie zabraknie.

    Dlaczego ma zabraknąć? Z tego, co czytam na grupach maniaków PV - mają
    w październiku rekordy produkcji. A jak przyjdzie prawdziwa zima, to i
    tak 3/4 osobówek stoi pod domami i ruch gwałtownie maleje. Więcej
    wiatraków trzeba - one zimą też się kręcą.

    > Chociaz ... jakby tak rolnicy rozstawiali na zime przenosne instalacje
    > na polach? :-)

    Jakby to się miało opłacić?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 150. Data: 2022-11-02 09:39:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Nov 2022 09:31:56 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Trochę chujowo nie móc wjeżdżać na podziemne parkingi...

    Z tymi parkingami roznie bywa.
    Poza tym ... w Polsce zyjemy.

    No i jak tak dalej pojdzie, to elektrykiem tez nie wjedziesz :-)

    > Cicho, bo jeszcze kaczor usłyszy i podniesie.

    Podnosza od 30 lat.
    Ostatnio byly jakies cuda z zakazem importu z Rosji ... nawet nie
    wiem, jak sie skonczylo ... widac dobrze ... dla zagazowanych.

    > Dlaczego ma zabraknąć? Z tego, co czytam na grupach maniaków PV - mają
    > w październiku rekordy produkcji.

    W porowaniu do lata, czy do innych pazdiernikow?

    No ale pazdziernik to jeszcze nie zima.

    > A jak przyjdzie prawdziwa zima, to i
    > tak 3/4 osobówek stoi pod domami i ruch gwałtownie maleje. Więcej
    > wiatraków trzeba - one zimą też się kręcą.

    Ale z reguly slabiej.

    A prad bedzie potrzebny do ogrzewania, do oswietlenia.

    > Jakby to się miało opłacić?

    Kwestia tylko ceny. Ropy zabraknie, to zobaczymy :-)

    J.