  • 41. Data: 2010-02-19 00:09:39
    Temat: Re: Zamarzl hamulec
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 17:14:50 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

    > a co złego jest w zostawieniu auta na biegu (z ręcznym lub bez, nieważne)?
    > Zaciekawiłeś mnie.

    Drobne zwarcie powoduje, że autko może odjechać.
    Pewna pani jakieś 2 lata temu na Gubałówce się o tym przekonała. Jej autko
    zabiło człowieka.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 42. Data: 2010-02-19 18:38:15
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Krasnal napisal(a):

    > wcisnąć sprzęgła, żeby bieg wyłączyć (w Actrosie zawsze, w innych w
    > przypadku "oparcia" się pojazdu na biegu).
    > W rezultacie nie uruchomisz silnika.
    > Hamulce również będą zaciśnięte.

    dzięki za informacje. Ciężarówką nawet nie jechałem :)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 43. Data: 2010-02-20 00:32:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 17 Feb 2010 15:41:30 +0100, osobnik zwany Filip KK
    wystukał:

    > Chociaż raz coś mądrego napisałeś.
    >
    > I to jest święte!!! Ludzie, zaciągajcie hamulce ręczne przy parkowaniu!
    > A jak nie zaciągacie, to cofnijcie się na kurs prawa jazdy, tam uczą że
    > _zawsze_ się zaciąga a auto zostawia się na luzie!!!! Bieg służy do
    > ruszania, nie do parkowania!!

    Stary świat mi się zawalił :) Od 30+ lat zostawiam samochód na biegu. Na
    ręcznym może parę razy na stromiźnie.

    PS: automaty nawet maja taka pozycję jak parking :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 44. Data: 2010-03-03 00:20:06
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    > Dnia pięknego Wed, 17 Feb 2010 15:41:30 +0100, osobnik zwany Filip KK

    > PS: automaty nawet maja taka pozycję jak parking :)

    Co nie zmienia faktu ze w automatach trzeba zaciągać ręczny tak sama jak w
    manualach. Gdy postawisz auto z ASB na pochyłym terenie i nie zaciągniesz
    ręcznego auto potoczy się po zgaszeniu silnika i puszczeniu hamulca w jedną
    ze stron i oprze się na blokadzie skrzyni biegów, tylko wtedy kochany
    spróbuj tą skrzynię przełączyć w inny tryb...

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 45. Data: 2010-03-03 08:59:52
    Od: "wojtek" <a...@b...ccc>

    > ze stron i oprze się na blokadzie skrzyni biegów, tylko wtedy kochany
    > spróbuj tą skrzynię przełączyć w inny tryb...
    Nie zakładaj, że w każdej ASB zapadka działa opornie. Ja mogę postawić auto
    na bardzo stromej drodze, a i tak blokada daje się "wyrwać" w sposób nie
    odbiegający od normalnego odblokowania bez naprężenia. Oczywiście to nie
    jest reguła i czasami niektóre ASB za diabła nie idzie odblokować ale to nie
    każda. Ale faktem jest że to bardzo nie zdrowe dla skrzyni i w przypadku
    parkowania na wzniesieniu lub pochyleniu dajemy najpierw N następnie ręczny
    na max, puszczamy hamulec "nożny" i dopiero teraz dajemy P. To zdrowe dla
    skrzyni i naszego portfela ;).

    --
    Wojtek