  • 1. Data: 2010-02-16 08:24:39
    Temat: zawracanie a pasy - pytanko
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    Witam. 3 pasy w jedną i drugą stronę. Zawracając na zielonej strzałce do
    zawracania, z pasa do lewoskrętu -
    - mam obowiązek zająć najbliższy (lewy) pas po zawróceniu czy mogę sobie
    wjechać w dowolny?

    grzech
    nyska

  • 2. Data: 2010-02-16 08:30:44
    Temat: Re: zawracanie a pasy - pytanko
    Od: "drill" <d...@g...pl>

    > Witam. 3 pasy w jedną i drugą stronę. Zawracając na zielonej strzałce do
    > zawracania, z pasa do lewoskrętu -
    > - mam obowiązek zająć najbliższy (lewy) pas po zawróceniu czy mogę sobie
    > wjechać w dowolny?

    jesli strzalka faktycznie pozwala na zawracanie, a nie tylko na zwykly skret
    to mozesz zajac dowolny pas z tym ze wez pod uwage pierszenstwo tych ktorzy
    beda np na prawym pasie jak juz wykonasz te 180 stopni...

    pzdr

  • 3. Data: 2010-02-16 08:46:17
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    > jesli strzalka faktycznie pozwala na zawracanie, a nie tylko na zwykly
    > skret to mozesz zajac dowolny pas z tym ze wez pod uwage pierszenstwo tych
    > ktorzy beda np na prawym pasie jak juz wykonasz te 180 stopni...

    Strzałka pozwala. Jednak gdy równocześnie z przecznicy ktoś skręca w prawo
    ze strzałką warunkową,
    a ja chcę wjechać po zawróceniu na prawy pas to mam przed nim pierwszeństwo?
    Skoro nie mam obowiązku zajmować po zawróceniu skrajnego lewego to chyba mam
    i pierwszeństwo przed tym
    ze strzałką warunkową?

    grzech
    nyska

  • 4. Data: 2010-02-16 09:03:33
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "grzech" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Skoro nie mam obowiązku zajmować po zawróceniu skrajnego lewego to chyba mam i

    Masz pierwszeństwo. Możesz wybrać dowolny pas.
    Strzałka warunkowa nie daje pierwszeństwa, a wręcz przeciwnie - działa jak znak
    "stop".

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 5. Data: 2010-02-16 09:52:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "grzech" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Masz pierwszeństwo. Możesz wybrać dowolny pas.
    > Strzałka warunkowa nie daje pierwszeństwa, a wręcz przeciwnie - działa jak
    > znak "stop".

    poza tym jesli sygnalizator wyraźnie wksazuje, ze wolno wyprzedzać to dla
    Twojego kierunku (czyli zawracającego) nie powinno być żadnego innego ruchu
    (ZTCW nawet zielona strzałka warunkowa dla skręcajacych w prawo nie moze w
    tym czasie świecić, a to, ze wiele osob w prawo skręca czy strzałka swieci
    czy nie, mało tego czy istnieje czy nie to już inna sprawa)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 6. Data: 2010-02-16 21:32:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    grzech pisze:

    > Strzałka pozwala. Jednak gdy równocześnie z przecznicy ktoś skręca w
    > prawo ze strzałką warunkową,
    > a ja chcę wjechać po zawróceniu na prawy pas to mam przed nim
    > pierwszeństwo?

    Tak masz pierwszeństwo (Ty wjechałeś na zielonym, on na
    czerwonym+strzałka), ale nie spodziewaj się że on zgadnie że Ty
    zawracasz, w dodatku na prawy pas. Raczej spodziewaj się tego że tamten
    kierowca sądzi że ma pierwszeństwo.

    Więc jeżeli nie chcesz się z kimś zderzyć to musisz ustąpić pierwszeństwa.

    Często zawracam na takim skrzyżowaniu gdzie jest na tyle ciasno, że
    ciężko się zmieścić i trzeba wjechać na prawy pas.
    Oceniam że połowa kierowców skręcających na "strzałce" jest przekonana
    że ma pierwszeństwo.

  • 7. Data: 2010-02-17 07:30:20
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-02-16 21:32, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > ciężko się zmieścić i trzeba wjechać na prawy pas.
    > Oceniam że połowa kierowców skręcających na "strzałce" jest przekonana

    Rozumiem, ze gdy dla zawracajacego sygnalizator sklada sie nie z
    "piktogramu" zakreconej strzalki, a jedynie strzalki do lewoskretu, to
    wowczas skrecajacy w prawo na strzalce warunkowego skretu ma
    pierwszenstwo? Skoro na takim sygnalizatorze jest zakaz zawracania, to
    rownoczesnie nie moze on sygnalizowac pierszenstwa, zgadza sie?
    Teraz prosze o odpowiedz, skrecajac na warunkowej w jaki sposob moge
    stwierdzic, czy zawracajacy ma w ogole prawo do zawracania?

    Oczywiscie w powyzszym uznajemy, ze oznakowanie poziome pokrywa sie z
    oznakowaniem sygnalizatora (choc juz nie raz widzialem, m.in. w
    Katowicach na Francuskiej/Lotnisko/Meteorologow, ze poziome swoje, a
    pionowe i sygnalizator swoje).

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

  • 8. Data: 2010-02-17 07:59:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michał "HoMMeR" Paszek hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl ...

> [...]
    > Teraz prosze o odpowiedz, skrecajac na warunkowej w jaki sposob moge
    > stwierdzic, czy zawracajacy ma w ogole prawo do zawracania?

    nie mozesz.
    :)
    W Poznaniu jest podobna sytuacja na jednym ze skrzyzowan, gdzie skrecajacy
    w lewo maja zielone (bez strzalek) a jadący z przeciwka, skrecający w prawo
    mają zieloną strzałke. I teoretycznie kazdy powinien ustąpić pierwszenstwa
    drugiej stronie :)

  • 9. Data: 2010-02-17 09:10:30
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał
    w wiadomości news:hlg2im$b91$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > Teraz prosze o odpowiedz, skrecajac na warunkowej w jaki sposob moge
    > stwierdzic, czy zawracajacy ma w ogole prawo do zawracania?

    Zielona strzałka dopuszcza skręt warunkowy. To znaczy trzeba ustąpić
    pierwszeństwa wszystkim przejeżdżającym przez skrzyżowanie, również tym
    zawracającym. Stojąc przed zielona strzałka nie musisz zgadywać jakie światła i
    zasady obowiazują dla innych kierunków, nawet nie powinno cię to interesować. W
    tym przypadku ważne są pojazdy: jadą - przepuszczasz, nie jadą - możesz jechać.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 10. Data: 2010-02-17 09:13:22
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    wiadomości news:Xns9D225102B9100budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

> [...]
    > mają zieloną strzałke. I teoretycznie kazdy powinien ustąpić pierwszenstwa
    Nie prawda. Teoretycznie i praktycznie muszą ustąpić ci co mają zieloną
    strzałkę.

    Pozdrawiam
    Wojtek