  • 1. Data: 2011-03-14 20:42:25
    Temat: Zasilacz/prostownik regulowany 5-50V, 5-80A
    Od: s...@o...eu

    Poszukuję schematu prostownika do galwanizera.
    Z tego co znalazłem na elektrodzie zapewne będzie to rozwiązanie na tyrystorze.
    Niestety znalezione tam schematy w większości służą do regulacji prądu.
    Nie znalazłem takiego który miałby regulację napięcia i prądu.
    Parametry wyjściowe to:
    1. Regulacja napięcia od 5V do 50V
    2. Regulacja prądu od 5A do 80A
    Posiadam transformator spawalniczy o mocy 5kW(napięcia wtórne to 16V, 25V i 50V)
    ,tyrystory 400A 600V oraz mostek prostowniczy 200A 400V.

    Może ktoś z kolegów ma namiary rozwiązania tego typu.

  • 2. Data: 2011-03-14 21:15:48
    Temat: Re: Zasilacz/prostownik regulowany 5-50V, 5-80A
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sierrapapafor,

    Monday, March 14, 2011, 9:42:25 PM, you wrote:

> [...]
    > Niestety znalezione tam schematy w większości służą do regulacji prądu.
    > Nie znalazłem takiego który miałby regulację napięcia i prądu.

    Myślisz, że to bez powodu?

    > Parametry wyjściowe to:
    > 1. Regulacja napięcia od 5V do 50V

    Po co tak dużo?

    > 2. Regulacja prądu od 5A do 80A

    Drobne 4 kW...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-03-15 07:37:17
    Od: s...@o...eu

    tyrystorze.

    > Myślisz, że to bez powodu?
    Nie wiem. W komercyjnych rozwiązaniach opartych na tyrystorach (pewnie na czymś
    jeszcze) jest regulacja obu parametrów - a dają prądy do 40000A.

    Rozumiem że napięcie zależy od prądu, spadki i te sprawy ale w pewnych
    procesach (anodowanie dwustopniowe) muszę odpowiednio ustalać prąd i napięcie.

    > Po co tak dużo?
    Anodowanie.

    > Drobne 4 kW...
    Przy anodowaniu dużych powierzchni takie prądy będą potrzebne.

  • 4. Data: 2011-03-15 08:19:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sierrapapafor,

    Tuesday, March 15, 2011, 8:37:17 AM, you wrote:

    > Nie wiem. W komercyjnych rozwiązaniach opartych na tyrystorach (pewnie na czymś
    > jeszcze) jest regulacja obu parametrów - a dają prądy do 40000A.

    Jasne - może być regulacja _ograniczenia_ obu parametrów ale nie
    regulacja samych parametrów - albo jeden albo drugi.

    > Rozumiem że napięcie zależy od prądu, spadki i te sprawy ale w pewnych
    > procesach (anodowanie dwustopniowe) muszę odpowiednio ustalać prąd i napięcie.
    > Anodowanie.

    Pierwszy raz słyszę o tak wysokim napięciu przy anodowaniu...

    > Przy anodowaniu dużych powierzchni takie prądy będą potrzebne.

    Pozostaje mi życzyć powodzenia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl