  • 21. Data: 2009-03-07 00:52:05
    Temat: Re: Zewnętrzny hdd do robienia backupu?
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "WaLker" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:goo89l$crh$1@news.onet.pl...

    > Zastanawiam się, co myślicie o używaniu zewn. hadeka do backupów

    Jakie dane zamierzasz backupowac/ ile obecnie zajmuja miejsca/ jaki
    tygodniowy przyrost??

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://forum.virtual-it.pl/

  • 22. Data: 2009-03-07 12:02:59
    Od: "WaLker" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Washi" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie dane zamierzasz backupowac/ ile obecnie zajmuja miejsca/ jaki
    > tygodniowy przyrost??

    Aktualnie chciałbym zrobić coś z ponad 150 płytami dvd-r i cd-r z ostatnich
    kilkunastu lat. Trudno jest zarządzać takim archiwum. Trudno jest nawet
    zorientować się, czy wszystko da się odczytać. Dodam, że nie są to filmy,
    więc mówimy o raczej sporej ilości plików.

    Przyrost danych oceniam obecnie na jakieś max. 1 GB miesięcznie. Na DVD-r
    to za mało, a nagrywając 1 płytę cd-r tygodniowo znowu stworzę piramidę z
    poliwęglanu. Z kolei do płyt wielokrotnego zapisu nie mam zaufania.
    Przy tej dyskusji przyszedł mi do głowy inny pomysł. Może do bieżącego
    backupu uzywać np. 8GB Pendrivea, a na zewnętrzny 2,5" hdd zgrywać kilka
    razy w roku? Dałoby to wygodę uzytkowania i pozwolilo oszczędzić zywotność
    twardego dysku. Ma to ręce i nogi, czy może masz jakiś inny pomysł?

    Pozdrowienia
    WaLker

  • 23. Data: 2009-03-07 17:19:30
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

> [...]
    > razy w roku? Dałoby to wygodę uzytkowania i pozwolilo oszczędzić zywotność
    > twardego dysku. Ma to ręce i nogi, czy może masz jakiś inny pomysł?

    DVD zawsze mozna sprawdzac i przegrywac co jakis czas, wiadomo to klopot.
    Z kolei jak padnie DVD to padnie tylko jakis ulamek danych a jak HDD to
    tracisz wszystko.
    W tej sytuacji najlepsze bylo by zastosowanie jakiejs domowej macierzy z min
    2 dyskami i mirroringiem.

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji