  • 11. Data: 2009-03-05 18:57:34
    Temat: Re: Zewnętrzny hdd do robienia backupu?
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    tg wrote:

    > i?
    > podobno ma to byc dysk do backupow, wiec co za roznica?

    Ale gdzie taki kupisz skoro taki na przykład Skąpiec czy Ceneo podają po
    jednym modelu w jednym, szemranym sklepie. No chyba że o używanych
    mówisz.

    --
    tbr

  • 12. Data: 2009-03-05 19:11:17
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    http://www.allegro.pl/item573416201.html

    http://www.allegro.pl/item568255224.html

    http://tiny.pl/bw5m

  • 13. Data: 2009-03-05 19:18:17
    Od: "WaLker" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "WaLker" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    Bałem

    > dysk 500 gb to 220 pln + stacja lub kieszen to kolejne 100, jak bym nie
    liczyl
    > to 550 nie wyjdzie...

    Witam,

    Najtańszy dysk 500 GB 2,5" zewn. kosztuje niecałe 500 zł, a wspomniana
    przeze mnie Toshiba 550zł z wysyłką. Przed chwilą jeszcze raz sprawdzałem
    na Skąpcu.
    Być może nie zauważyłeś tego szczegółu, że w założeniu wykluczyłem dyski
    3,5". Nie wspominając już o szufladach do nich. BTW od 10 lat uzywam takiego
    zestawu i jest on większy jakieś 6 razy od Toshiby z obudową. Powtórzę się,
    ten hdd Toshiby ma wielkość palmtopa, nie ma żadnych udziwnionych stacji
    dokujących itp. I o to chodzi. Zajmuje mało miejsca.
    Otwartym pozostaje pytanie, czy taki używany raz na tydzień hadek będzie
    godny zaufania i nie da się prześcignąć w długości życia płytom?

    Pozdrowienia
    WaLker

  • 14. Data: 2009-03-05 20:21:49
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    > Być może nie zauważyłeś tego szczegółu, że w założeniu wykluczyłem dyski
    > 3,5". Nie wspominając już o szufladach do nich.

    ja wiem ze teraz jest taka dziwna moda zeby miec wszystko przenosne itd.

    backup ma byc niezawodny a nie zajmowac troche mniej fizycznego miejsca
    za dwa razy wieksza cene

    jezeli szukasz dysku przenosnego, ok, kryteria w porzadku, ale jezeli
    myslisz o backupie to zajmowanie 5x15x30 cm czy 2x7x15 nie powinno
    miec zadnego znaczenia (rozwiazanie 'profesjonalne' to to nie jest
    a przecietnemu ludziowi roznicy nie zrobi)

> [...]
    > ten hdd Toshiby ma wielkość palmtopa, nie ma żadnych udziwnionych stacji
    > dokujących itp. I o to chodzi. Zajmuje mało miejsca.

    czyli nadaje sie na dysk przenosny, po co dorabiac ideoologie o backupach?

    > Otwartym pozostaje pytanie, czy taki używany raz na tydzień hadek będzie
    > godny zaufania i nie da się prześcignąć w długości życia płytom?

    godny zaufania o tyle ze mozna zobaczyc czy smart cos pokazuje, lub tez
    wyjac z obudowy i odzyskac dane w razie problemow

    a co do firmowych przenosnych dyskow 2,5 cala, rownie dobrze mozna rozpatrywac
    sprzet zlozony z 32 kart sdhc 16gb i pieciu 7 portowych hubow usb,
    tez fajny bajer, 512 gb i tez z backupowaniem nie ma wiele wspolnego...

  • 15. Data: 2009-03-05 22:59:25
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    > Główne pytanie, to trwałość. Zakładam jednak, że skoro hadek ma słuzyć
    > tylko
    > do backupów, to byłby włączany realnie raz na tydzień.
    > Zatem, czy (zapominając o kosztach) polecicie takie rozwiązanie, czy może
    > ma
    > ono jakieś wady, które do mnie do dotarły (typu trwałość) ? :)

    Ja do opini dorzuce jeszcze jedna cegielke - taki sposob robienia backupu
    nie ma zastosowania, jesli chcesz spelniac wymogi ustawy o ochronie danych
    osobowych lub ustawy o rachunkowosci... Mowiac najogolniej - to nie jest
    zabezpieczenie danych wg rozumienia ustawy... Tylko prosze nie polemizowac
    ze mna, jesli ktos tych ustaw nie zna :D

    Pozdrawiam
    Michal

  • 16. Data: 2009-03-06 07:51:05
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 5 Mar 2009 20:21:49 -0000,
    tg <a...@b...cpl> screamed:

    > ja wiem ze teraz jest taka dziwna moda zeby miec wszystko przenosne itd.

    Warto by backup był w innej lokalizacji niż zabezpieczane dane.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 08:50:29 user up 12003 days, 20:45, 1 user, load average: 0.13, 0.04, 0.00 ]

    I can still enjoy sex at 74 - I live at 75 so it's no distance.

  • 17. Data: 2009-03-06 08:51:10
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
    > Warto by backup był w innej lokalizacji niż zabezpieczane dane.

    zdaje sobie z tego sprawe, pisze tylko ze 2,5 calowy dysk podlaczany
    przez usb nie jest rozwiazaniem do backupowania tylko 2,5 calowym
    dyskiem przenosnym ;)

  • 18. Data: 2009-03-06 13:12:31
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    tg wrote:

    > http://www.allegro.pl/item573416201.html
    >
    > http://www.allegro.pl/item568255224.html

    Toż malutko tego, raptem pięć procent aukcji.

    > http://tiny.pl/bw5m

    O tym sklepie właśnie mówiłem.

    Ja nie mówię, że się czegoś nie da, ale że cenę wyśrubowałeś jak się
    tylko dało :)

    --
    tbr

  • 19. Data: 2009-03-06 14:12:00
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    .

    >zdaje sobie z tego sprawe, pisze tylko ze 2,5 calowy dysk podlaczany
    >przez usb nie jest rozwiazaniem do backupowania tylko 2,5 calowym
    >dyskiem przenosnym ;)

    A dlaczego nie? Ja robie regularną kopię danych (1-2x tydzień) i
    wynoszę z biura właśnie na 2,5" dysku zewnętrznym. Czy to jest backup?
    Chyba tak. Robię to na wypadek kradzieży czy pożaru. BTW, czy dyski
    2,5" nie są bardziej odporne na wstrząsy?

    Grzegorz

  • 20. Data: 2009-03-06 21:55:11
    Temat: Re: Zewn?trzny hdd do robienia backupu?
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** WaLker <r...@g...pl> wrote:

    > Zastanawiam si?, co my?licie o u?ywaniu zewn. hadeka do backup?w, zamiast
    > p?yt DVD? Generalnie nie zauwazy?em, zeby kto? bra? pod uwag? tak?
    > alternatywe,

    Przecież od dawna się tak robi.

    > cho? moim zdaniem ma to mn?stwo zalet. Przewaga p?yt, to tylko cena- liczmy
    > 125 z? za 125 szt. czyli jakie? 500GB miejsca. Z kolei 500GB zewn. hdd to
    > jakie? 550 z?. R?znica powalaj?ca, ale...je?li nie ma ona znaczenia, to
    > uzyskujemy wygodny, szybki dost?p do danych, no i taki 2,5" hdd zajmuje 5
    > razy mniej miejsca ni? te125 p?yt.

    Oczywiście.

    > G??wne pytanie, to trwa?o??. Zak?adam jednak, ?e skoro hadek ma s?uzy? tylko
    > do backup?w, to by?by w??czany realnie raz na tydzie?. Zatem, czy
    > (zapominaj?c o kosztach) polecicie takie rozwi?zanie, czy mo?e ma ono jakie?
    > wady, kt?re do mnie do dotar?y (typu trwa?o??) ? :)

    Względem backupu na DVD ma same zalety. Oczywiście jeżeli zapewnisz kilka
    warunków takich jak:

    - przenoszenie i składowanie z odpowiednia starannością (dysk jest bardziej
    delikatny)
    - w momencie wykonywania kopii jednocześnie weryfikuj "zdrowie dysku" tzn.
    odczyty SMART, poprawność zapisanych danych itd.

    Drugi punkcik to proces bardzo podatny na automatyzację, po prostu podpinasz
    dysk, uruchamiasz skrypt czy coś i backup oraz weryfikacja odbywają się same, w
    przypadku płytek musiałbyś nimi wachlować, w przypadku dysku możesz iść w tym
    czasie do kina...

    --
    + ' .-. .
    , * ) )