eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Złącze "Type 2" do ładowania samochodu...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2022-12-05 18:32:18
    Temat: Re: Złącze "Type 2" do ładowania samochodu...
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/12/2022 15:34, J.F wrote:
    > On Mon, 05 Dec 2022 16:30:29 +0100, Marek wrote:
    >> On Mon, 5 Dec 2022 14:23:46 +0100, "J.F"
    >> <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> Ale przydalaby sie w samochodzie funkcja "naladuj sie do godziny 6".
    >>> Tak, zeby samodzielnie ograniczyl moc ladowania, i nie przeciązyl
    >>> trafa blokowego/osiedlowego.
    >>
    >> Skoro ma do 6 się naładować (czyt. zdąrzyć naładować do pełna) to
    >> wystartować musi na pełnej ... więc też wystąpi efekt, że wszyscy o
    >> 22:00 zaczynają z dużą mocą.
    >
    > Nie - nie musisz miec w pelni rozladowanej baterii.
    >
    > Przejechales powiedzmy 50km, potrzeba Ci ok 10kWh,
    > i teraz fajnie by bylo, jakby samochod bral tylko 1.5kW, bo ma czas od
    > 22 do 6 ..
    samochód może płynnie regulować pobieraną moc (do maksymalnej mocy
    ustawionej i dozwolonej przez EVSE).





  • 12. Data: 2022-12-05 18:50:53
    Temat: Re: Złącze "Type 2" do ładowania samochodu...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 5 Dec 2022 17:32:18 +0000, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > samochód może płynnie regulować pobieraną moc (do maksymalnej mocy
    > ustawionej i dozwolonej przez EVSE).

    A który daje taką możliwość użytkownikowi (wybór krzywej albo wręcz
    określenie tej krzywej)?

    --
    Marek


  • 13. Data: 2022-12-05 19:09:35
    Temat: Re: Złącze "Type 2" do ładowania samochodu...
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 09:58 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:


    > Moge sie mylic, ale jakies z tych pudełek zawiera:
    > -sygnalizacje mocy ładowania,
    > -uklady włączające napiecie dopiero po podłaczeniu auta i negocjacji
    >
    > -oraz alternatywnie - ładowanie DC
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector
    >
    >
    > Bez tego ... pewnie jakas mala moc, 16A na fazę?

    W autach są zazwyczaj ładowarki AC o mocach 7,4 11 lub 22kW.
    Przy 3 fazach i 16A na fazę masz 11kW AC - ładowanie w tempie około 70km/h.

    Jak jadę do Teściów - a tam kostka z lat 70'tych i słabe przyłącze (za
    licznikiem 3x20A) to sobie ustawiam w "pudełku" max 12A i nie ma ryzyka,
    że coś przeciążę.

    Jak jestem w dzień w domu i mam ładować auto to ustawiam sobie na
    "pudełku" max 6A - wtedy zużywam na bieżąco własną produkcję z PV i
    praktycznie nic nie dobieram z sieci.

    Bardziej awansowane "pudełka" mogą ładować auto np. tylko wtedy gdy w domu
    jest nadwyżka produkcji z PV.

    TG


  • 14. Data: 2022-12-05 19:43:00
    Temat: Re: Złącze "Type 2" do ładowania samochodu...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Dec 2022 17:32:18 +0000, Cezar wrote:
    > On 05/12/2022 15:34, J.F wrote:
    >> On Mon, 05 Dec 2022 16:30:29 +0100, Marek wrote:
    >>> On Mon, 5 Dec 2022 14:23:46 +0100, "J.F"
    >>> <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> Ale przydalaby sie w samochodzie funkcja "naladuj sie do godziny 6".
    >>>> Tak, zeby samodzielnie ograniczyl moc ladowania, i nie przeciązyl
    >>>> trafa blokowego/osiedlowego.
    >>>
    >>> Skoro ma do 6 się naładować (czyt. zdąrzyć naładować do pełna) to
    >>> wystartować musi na pełnej ... więc też wystąpi efekt, że wszyscy o
    >>> 22:00 zaczynają z dużą mocą.
    >>
    >> Nie - nie musisz miec w pelni rozladowanej baterii.
    >>
    >> Przejechales powiedzmy 50km, potrzeba Ci ok 10kWh,
    >> i teraz fajnie by bylo, jakby samochod bral tylko 1.5kW, bo ma czas od
    >> 22 do 6 ..
    > samochód może płynnie regulować pobieraną moc (do maksymalnej mocy
    > ustawionej i dozwolonej przez EVSE).

    Moze, tylko na razie chyba zaden nie ma takiej funkcji.

    Wiec poczeka do 22:00, wezmie maksymalną moc, np 22kW ... i spali sie
    bezpiecznik wiekszego obszaru, bo wspolczynniki jednoczesnosci niskie.

    Tzn od jednego samochodu sie nie spali, ale jak bedzie ich w
    sasiedztwie wiecej, to przeciazenie grozi.


    J.


  • 15. Data: 2022-12-05 19:47:10
    Temat: Auto jako bufor/power bank dla domu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 05 Dec 2022 19:09:35 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > W autach są zazwyczaj ładowarki AC o mocach 7,4 11 lub 22kW.
    > Przy 3 fazach i 16A na fazę masz 11kW AC - ładowanie w tempie
    > licznikiem 3x20A) to sobie ustawiam w "pudełku" max 12A i nie ma ry

    A tak BTW, inne złącze o nazwie chademo jest dwukierunkowe, czyli
    można pobierać z auta energię. Są auta z systemem V2H (Vehicle to
    Home np. Mitsubishi Outlander lub Eclipse Cross), które mogą działać
    jako generator domowy (mają 70kW generator napędzany silnikiem) +
    13kWh bufor w postaci baterii.
    Ktoś z Was używa auta jako awaryjne zasilanie domu lub bufor do PV
    jak na poniższym filmie?

    https://youtu.be/FRQjDi5aXTg?t=6m

    --
    Marek


  • 16. Data: 2022-12-05 20:00:52
    Temat: Re: Auto jako bufor/power bank dla domu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 19:47 Marek <f...@f...com> pisze:

    > A tak BTW, inne złącze o nazwie chademo jest dwukierunkowe, czyli można
    > pobierać z auta energię. Są auta z systemem V2H (Vehicle to Home np.
    > Mitsubishi Outlander lub Eclipse Cross), które mogą działać jako
    > generator domowy (mają 70kW generator napędzany silnikiem) + 13kWh bufor
    > w postaci baterii.
    > Ktoś z Was używa auta jako awaryjne zasilanie domu lub bufor do PV jak
    > na poniższym filmie?
    >
    > https://youtu.be/FRQjDi5aXTg?t=6m
    >

    V2H i V2V to chyba na razie tylko USA. Jakaś jedna firma robi do tego
    dwukierunkowe ładowarki.
    Jeszcze sporo czasu minie zanim to trafi do PL.

    TG


  • 17. Data: 2022-12-06 11:26:29
    Temat: Re: Auto jako bufor/power bank dla domu
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 05/12/2022 19:00, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > W dniu .12.2022 o 19:47 Marek <f...@f...com> pisze:
    >
    >> A tak BTW, inne złącze o nazwie chademo jest dwukierunkowe, czyli
    >> można pobierać z auta energię. Są auta z systemem V2H (Vehicle to Home
    >> np. Mitsubishi Outlander lub Eclipse Cross), które mogą działać jako
    >> generator domowy (mają 70kW generator napędzany silnikiem) + 13kWh
    >> bufor w postaci baterii.
    >> Ktoś z Was używa auta jako awaryjne zasilanie domu lub bufor do PV jak
    >> na poniższym filmie?
    >>
    >> https://youtu.be/FRQjDi5aXTg?t=6m
    >>
    >
    > V2H i V2V to chyba na razie tylko USA. Jakaś jedna firma robi do tego
    > dwukierunkowe ładowarki.
    > Jeszcze sporo czasu minie zanim to trafi do PL.
    >
    > TG

    ale V2L to chyba wiele samochodów wspomaga. Na pewno Kia, Hyundai i MG.
    Wystarczy prosty kabel V2L. Można tam pociągnąć do 2-3kW

    c.


  • 18. Data: 2022-12-06 13:04:21
    Temat: Re: Auto jako bufor/power bank dla domu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 11:26 Cezar <c...@t...pl.invalid> pisze:


    >> V2H i V2V to chyba na razie tylko USA. Jakaś jedna firma robi do tego
    >> dwukierunkowe ładowarki.
    >> Jeszcze sporo czasu minie zanim to trafi do PL.
    >> TG
    >
    > ale V2L to chyba wiele samochodów wspomaga. Na pewno Kia, Hyundai i MG.
    > Wystarczy prosty kabel V2L. Można tam pociągnąć do 2-3kW


    To jest insza inszość - na pokładzie jest jednofazowa przetwornica o mocy
    jak piszesz 2-3kW.
    V2H to 3 fazy i dużo większe moce - przetwornica DC>AC jest w zewnętrznej
    stacji ładowania.

    Tak czy siak na razie to całe V2G jest słabe - jak już jest to jest mocno
    ograniczone ilością cykli.
    Raczej służy do awaryjnego zasilania, do pełnoprawnego magazyn energii
    jeszcze daleko.

    TG

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: